Türkiye misa f i rperver insanların vatanıdır...
Tarih boyunca
birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan Anadolu, birçok benzersiz
özelliğinin yanı sıra, özellikle “misafirperverlik” ile tüm insanlığın saygı
duyduğu ve imrendiği bir coğrafyadır...
İnsanımızın misafirperver karakteri her zaman ziyaretçilerimizin dikkatini
çekmiş ve hatta bize karşı sempatilerinin ana nedeni olmuştur. Bizler, ülkemizi
ziyaret eden herkesi misafirimiz olarak görür ve ona göre davranırız. Bu durum
tarih boyunca insanımıza yeni dünyalar açarak toplumsal hayatımızı
zenginleştirmiştir.
Turizm ile ilgili konuşulmaya başlandığında da Türkiye’nin eşsiz coğrafyası
ve kültürü her zaman konukseverliğimizle taçlandırıldı ve hala da böyle devam
etmektedir.
Bakanlık olarak 2000’li yılların başında ülke tanıtımı ile ilgili yeni
kampanyalar geliştirmek için yola çıkıldığında da “Turkey welcomes you” sloganı
kullanılmıştı.
Güzel
Türkçemizin en anlamlı ifadelerindendir “Hoş geldiniz...”. Ülke tanıtım
sloganının da yalın ve en güçlü tarafımızdan beslenerek misafirperverliğimize
atıfta bulunmasından daha doğal bir şey olamaz. Onun için her şeyin birbirine
karıştığı, insanlığın neyin doğru neyin yanlış olduğunu ayırmakta güçlük
çektiği günümüzde de dünya ile iletişimimizin merkezinde en güçlü yönümüzü
vurguluyoruz: “Misafirperver Yurdumuz: Türkiye” ya da Turkey: “Home of
Hospitality”.
Bu sayıda da son üç ayda Bakanlık olarak ve sektör paydaşlarımızla birlikte
yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirdiğimiz birçok faaliyetten örnekleri
sunuyor olacağız. Ülkemizin dışarıdaki algısını gerçek konumuna taşıyacak tüm
çabaların ana stratejisi Türkiye’nin misafirperver bir ülke olduğu fikrinin
insanlarda uyandırılmasıdır.
Genel Müdürlüğümüz, Nisan ayında instagram öncüleri ile birlikte Şanlıurfa
şehrimizdeydi... Peygamberler Şehri, Harran’ın, Göbeklitepe’nin,
Haleplibahçe’nin vatanı... Gerçek misafirperverliğin ne demek olduğunu tüm
dünyaya gösteren misafirperver insanların şehri... Haleplibahçe Müze
Kompleksinde çekilen fotoğraflar, videolar, şehrin geleneksel han ve çarşıları,
güvercin besleme geleneği, yöresel mutfak tatları, tarihi Urfa Evleri, sıra
gecesi ve atçılık gibi yörenin kültürüne ait zenginlikler sosyal medya
aracılığıyla tüm dünyada meraklılarına ulaştırıldı.
“Turkuaz”ın anlamını özgün bir bakış açısıyla dünyaya anlatmayı amaçlayan
yeni reklam filmimiz “Home of Turquoise”, “Turkuaz’ın Vatanı” Mart ayında
lansmanı yapılarak, hedef pazarlarda, televizyon, sinema, sosyal ve dijital
medya kanallarıyla dünya ile buluşturulmaya başlandı. Filmimiz, yayınlanmasının
hemen ardından Uluslararası Turizm Festivalleri Komitesince katıldığı 4
festivalde de kendi kategorisinde birincilik ödülüne değer görüldü.
Bakanlığımızca uluslararası önemli bir çalışma da Mayıs ayında Likya
Yolu’nda gerçekleştirildi. Dünyanın en önemli 10 yürüyüş yolu arasında
gösterilen Likya Yolu’nu, hikayeler eşliğinde deneyimlemek isteyen insanlara
ilham kaynağı olması için düzenlenen etkinliğe 12 ülkeden yazar, yönetmen, blog
yazarları ve instagram fenomenleri katıldı.
Yeni ürünler, yeni pazarlar... Bu anlayışla özel sektörümüzle birlikte
turizmin geleceğine yönelik atılan adımlar Kanada, Almanya, Güney Afrika,
Körfez Ülkeleri, Fransa, Çin, Hindistan’da çalıştay ve toplantılarla
somutlaştırıldı.
Türk turizmi,
bölgesinde yaşadığı zorlukları aşacak kuvvete ve vizyona sahiptir. Tanıtım
kampanyalarımızı öz değerlerimize atıf yaparak ve en sağlam yönümüzü insanlara
hatırlatarak sürekli kılacağız... Türkiye, ziyaretçilerine eşsiz bir tatil
deneyimi yaşatan misafirperver insanların vatanıdır...
İrfan ÖNAL, Haziran 2016
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder