TURİZMDE YENİ
DÖNEM-2030 VİZYONU
Türkiye gelecek turizm vizyonuna odaklanmış
durumdadır. 3. Turizm Şurası ile turizm endüstrimizin gelecek vizyonu ve yol
haritası yenilenecektir.
Dünya turizm endüstrisine 80’li yıllarda kamu-özel sektör iş birliğini etkinleştirerek
Anadolu’nun eşsiz coğrafyasının üstünlüğüyle etkili bir giriş yapan Türkiye, bu
alanda dünyada en başarılı hikâyelerden birinin altına imza attı. Özellikle
2000’li yıllardaki hızlı gelişme son 15 yılda ülkeyi dünyanın en çok turist
çeken 6’ncı ülkesi konumuna çıkardı. Turkuaz kıyıların cazibesi ve üstün hizmet
kalitesi uygun fiyatlarla birleşince Antalya, Bodrum, Marmaris, Alanya,
Kuşadası, Kemer, Fethiye özellikle Avrupa’nın en popüler yaz destinasyonları
arasında yer aldı. Başta Kapadokya olmak üzere Afyon, Bursa, Karadeniz
destinasyonları gibi farklı ürünler de Türk turizminin güçlü yanlarını
oluşturmaktadır. İstanbul, köklü kültürü ve eşsiz güzelliğiyle dünyanın en
fazla ilgi çeken destinasyonları arasında yer almaktadır.
Şimdi bütün bu tecrübelerin ardından; Türkiye gelecek turizm vizyonuna
odaklanmış durumdadır. 3. Turizm Şurası ile turizm endüstrimizin gelecek
vizyonu ve yol haritası yenilenecektir.
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün açıklamalarına göre, dünya
turizmi 2030’da 1.8 milyar turist hacmine ulaşacaktır. Yeni bölgeler, yeni
ürünler, yeni trendler, inovasyon, çevre, dijital teknolojiler ve sosyal medya,
sürdürülebilirlik, şehirler, kültür, sanat, bireysel gezginler, yerel kültüre
saygı gibi birçok kavram gelecek turizm vizyonunun içinde var olan konulardır.
Ayrıca, turizmin örgüt yapıları da değişen trendlere hizmet edecek şekilde
gelişmektedir. Bu çerçevede kamu-özel sektör iş birliği turizmin yönetim modeli
olmakta, etkin destinasyon modeline dayalı örgütler turizme ve destinasyonlara
hizmet etmektedir.
Ülkemiz, bölgesinin ve dünyanın en popüler turizm destinasyonlarından biri
olması nedeniyle bütün bu gelişmeleri yakından takip etmeli ve gelecek turizm
endüstrisinin içinde ağırlığını artırarak sürdürmelidir. Anadolu’nun ve
kültürümüzün eşsiz potansiyeli bizlere bu görevi vermektedir. Türkiye’de yeni
destinasyonlar ve yeni ürünler gelecek trendlerin vizyonu içinde
konumlandırılmalı, ülke ekonomisine ve toplumumuza en üst seviyede hizmet
edecek şekilde kurgulanmalıdır.
Ülke imajının önemli mimarlarından olan turizm endüstrimizin özel sektör
paydaşları önemli bir tecrübeye ve iş geliştirme kabiliyetine sahiptir.
Kamu-özel sektör birlikteliği ile bu potansiyellerin turizm endüstrimize en iyi
şekilde hizmet etmesini sağlayacak stratejiler ve planlamalar turizm şûrasının
en önemli çıktılarını oluşturacaktır.
Şûra oturumlarında çalışacak komisyonların konuları şöyle sıralanmaktadır:
• TURİZM POLİTİKALARI
• TURİZMDE ÖRGÜTLENME VE DESTİNASYON YÖNETİMİ
• TURİZMDE ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
• ÇEVRE-PLANLAMA-ALTYAPI
• YATIRIM-TEŞVİK VE FİNANSMAN
• KONAKLAMA SEKTÖRÜ
• SEYAHAT ACENTECİLİĞİ VE ULAŞIM
• TANITMA VE PAZARLAMA
• DİJİTAL TURİZM VE İNOVASYON
• TURİZM EĞİTİMİ, İSTİHDAMI VE TURİST REHBERLİĞİ
• YEREL YÖNETİMLER VE TURİZM
• İÇ TURİZM
• GASTRONOMİ TURİZMİ
Bütün komisyonların etkin çalışmalar sonucunda ilgili alanlarında en iyi
sonuç ve önerilerle turizm endüstrimize hizmet etmesi beklentisi mevcuttur.
Böylece şûra sonucunda oluşacak ve üzerinde hemfikir teşkil edecek konular
bundan sonra atılacak adımlara yol gösterici ve politika belirleyici konumda
olacaktır.
İrfan ÖNAL, Kasım 2017
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder