Ana içeriğe atla

Tanıtma Bülten yazıları 6


BAŞLARKEN

Ülkemizin turizmde markalaşma projesinin tanıtım ve pazarlama ayağını oluşturan Turkey Home kampanyasının başlatılmasının üzerinden yaklaşık iki yıl geçti ve bu süre içinde tüm dünyada ülkemiz adına yürütülen kampanyanın bilinirliği de oldukça arttı. Özellikle yeni medya mecralarını da kapsayan Turkey Home kampanyasının dijital ve sosyal medyada geldiği nokta gözlerden kaçmıyor. Ülkemiz adına titizlikle oluşturulmuş içerikleri her an dünyaya yayan bu platformlarda gelinen nokta kayda değer bulunuyor. Takipçi sayısı bakımından Avustralya ve “Discover America” kampanyalarının ardından 4,5 milyonu aşan takipçi sayısıyla Turkey Home ön sıralarda sağlam bir yer edindi. Bu aynı  zamanda kendi medyamızı oluşturduğumuz anlamına da geliyor. Böylece dünyadaki gelişmeleri de yakaladığımızı söyleyebiliriz. Bu kapsamda ülkemizin tüm değerleriyle ilgili binlerce içerik, fotoğraf ve video tematik olarak tanıtım mecralarında yer alıyor.
Tüm bu çabalar geçtiğimiz ay  bir ödülle de taçlandırıldı ve Turkey Home kampanyasının Facebook sayfası, Skift  2015 dijital ve sosyal medya ödüllerinden Facebook’taki en iyi seyahat sayfası ödülüne layık görüldü. Mutlu ve gururluyuz...
Turkey Home kampanyasının, uluslararası platformda en değerli markalarla birlikte stratejik ortaklıkları da hızla sürüyor; özellikle geçtiğimiz sezon Turkish Airlines Euro League dörtlü finalde başlayan ortaklık bu yıl THY Euro Lig ile tüm sezona yayıldı ve Turkey Home Premium Destination Country sıfatıyla tüm faaliyetlerde yer alarak turizm markamızın tanıtımı yapılmaya başlandı.
Dünyada üç kıtada 8 ayakta gerçekleşen Extreme Sailing katamaran yarışlarında da Turkey Home kampanyası güçlü bir şekilde yer alıyor ve Türk takımını da destekliyor. “Home of Sailing” ve “Home of Two Continents” sloganları dünya denizlerinde ülkemiz tanıtımını yapmak adına rüzgar yakalamaya devam ediyor...
Öte yandan ülkemizde turizm tanıtımıyla ilgili olarak strateji ve koordinasyonu öncelediğimiz çalışmalarımızı ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşmaya devam ediyoruz. Üniversiteler ve Kalkınma Ajanslarından sonra serideki 3. toplantımızı Ankara’da 20 ilimizin Kültür ve Turizm Müdürlüğüyle Eylül ayında gerçekleştirdik. Çalışmalarımızı anlatmak ve koordinasyonu sağlamak amacıyla toplantılarımıza önümüzdeki aylarda da devam edeceğiz…
Dünyada ileri gelen dijital turizm mecralarıyla işbirliğimiz artarak devam ederken, Matador Network ile işbirliğimiz de yaz aylarında yoğun bir şekilde sürdürüldü ve çok verimli sonuçlar alındı. Onlarca makale ve serinin tanıtım videoları milyonlarca insana ulaştı, ulaşmaya devam ediyor…
Turkey Home tanıtım kampanyası ülke içindeki kampanyalarına da önem vermektedir. Bu amaçla geliştirilen Welcome Home kampanyasına verdikleri destek için Dalaman ve Antalya Dış Hatlar terminallerine teşekkür ediyoruz. Bu iki terminalimizde kampanyanın Welcome Home versiyonunu vurgulayan outdoorlar kullanıldı. Ayrıca kampanyamızın Türkçe versiyonunun lansmanının da iç turizmi destekleme perspektifiyle önümüzdeki aylarda erken rezervasyon kampanyası ile birlikte yapılacağını söyleyelim.
Yurtdışındaki kampanyamızın derinleştirilmesi için Turkey Home ana kampanyasına ek olarak Welcome home, Home where the.......is, Feel like home alt kampanyaları da  uygulanmaya devam etmektedir. Bu çerçevede; Ağustos, Eylül aylarında global TV mecralarında, Rusya ve İngiltere’de kampanyalarımız ara vermeden sürdürülmüştür.
Amacımız ülkemiz adına Turkey Home kampanyasının günün koşullarına uygun ve ülkemiz adına bilinirliği ve sempatisi yüksek bir kampanya olarak sürdürülmesini sağlamaktır. Uzun yıllar boyunca ülkemize hizmet edecek bu yapının halkla ilişkiler faaliyetleri ile de destekli bir şekilde başarıya ulaşacağından hiç kuşkumuz yok...
Sonbahar ile birlikte yoğunlaşan 2016 turizm sezonu hazırlıklarında ve yaklaşan fuarlarda her zaman vefa ve azimle çalışan sektörümüzün ve Bakanlığımızın değerli temsilcilerine başarı ve kolaylık dileklerimizle...


İrfan ÖNAL, Kasım 2015
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo