BAŞLARKEN
Ülkemizin turizmde markalaşma projesinin tanıtım ve pazarlama ayağını
oluşturan Turkey Home kampanyasının başlatılmasının üzerinden yaklaşık iki yıl
geçti ve bu süre içinde tüm dünyada ülkemiz adına yürütülen kampanyanın
bilinirliği de oldukça arttı. Özellikle yeni medya mecralarını da kapsayan
Turkey Home kampanyasının dijital ve sosyal medyada geldiği nokta gözlerden
kaçmıyor. Ülkemiz adına titizlikle oluşturulmuş içerikleri her an dünyaya yayan
bu platformlarda gelinen nokta kayda değer bulunuyor. Takipçi sayısı bakımından
Avustralya ve “Discover America” kampanyalarının ardından 4,5 milyonu aşan
takipçi sayısıyla Turkey Home ön sıralarda sağlam bir yer edindi. Bu aynı zamanda kendi medyamızı oluşturduğumuz
anlamına da geliyor. Böylece dünyadaki gelişmeleri de yakaladığımızı
söyleyebiliriz. Bu kapsamda ülkemizin tüm değerleriyle ilgili binlerce içerik,
fotoğraf ve video tematik olarak tanıtım mecralarında yer alıyor.
Tüm bu çabalar geçtiğimiz ay bir
ödülle de taçlandırıldı ve Turkey Home kampanyasının Facebook sayfası,
Skift 2015 dijital ve sosyal medya
ödüllerinden Facebook’taki en iyi seyahat sayfası ödülüne layık görüldü. Mutlu
ve gururluyuz...
Turkey Home kampanyasının, uluslararası platformda en değerli markalarla
birlikte stratejik ortaklıkları da hızla sürüyor; özellikle geçtiğimiz sezon
Turkish Airlines Euro League dörtlü finalde başlayan ortaklık bu yıl THY Euro
Lig ile tüm sezona yayıldı ve Turkey Home Premium Destination Country sıfatıyla
tüm faaliyetlerde yer alarak turizm markamızın tanıtımı yapılmaya başlandı.
Dünyada üç kıtada 8 ayakta gerçekleşen Extreme Sailing katamaran yarışlarında
da Turkey Home kampanyası güçlü bir şekilde yer alıyor ve Türk takımını da
destekliyor. “Home of Sailing” ve “Home of Two Continents” sloganları dünya
denizlerinde ülkemiz tanıtımını yapmak adına rüzgar yakalamaya devam ediyor...
Öte yandan ülkemizde turizm tanıtımıyla ilgili olarak strateji ve
koordinasyonu öncelediğimiz çalışmalarımızı ilgili kurum ve kuruluşlarla
paylaşmaya devam ediyoruz. Üniversiteler ve Kalkınma Ajanslarından sonra
serideki 3. toplantımızı Ankara’da 20 ilimizin Kültür ve Turizm Müdürlüğüyle
Eylül ayında gerçekleştirdik. Çalışmalarımızı anlatmak ve koordinasyonu
sağlamak amacıyla toplantılarımıza önümüzdeki aylarda da devam edeceğiz…
Dünyada ileri gelen dijital turizm mecralarıyla işbirliğimiz artarak devam
ederken, Matador Network ile işbirliğimiz de yaz aylarında yoğun bir şekilde
sürdürüldü ve çok verimli sonuçlar alındı. Onlarca makale ve serinin tanıtım
videoları milyonlarca insana ulaştı, ulaşmaya devam ediyor…
Turkey Home tanıtım kampanyası ülke içindeki kampanyalarına da önem
vermektedir. Bu amaçla geliştirilen Welcome Home kampanyasına verdikleri destek
için Dalaman ve Antalya Dış Hatlar terminallerine teşekkür ediyoruz. Bu iki
terminalimizde kampanyanın Welcome Home versiyonunu vurgulayan outdoorlar
kullanıldı. Ayrıca kampanyamızın Türkçe versiyonunun lansmanının da iç turizmi
destekleme perspektifiyle önümüzdeki aylarda erken rezervasyon kampanyası ile
birlikte yapılacağını söyleyelim.
Yurtdışındaki kampanyamızın derinleştirilmesi için Turkey Home ana
kampanyasına ek olarak Welcome home, Home where the.......is, Feel like home
alt kampanyaları da uygulanmaya devam
etmektedir. Bu çerçevede; Ağustos, Eylül aylarında global TV mecralarında,
Rusya ve İngiltere’de kampanyalarımız ara vermeden sürdürülmüştür.
Amacımız ülkemiz adına Turkey Home kampanyasının günün koşullarına uygun ve
ülkemiz adına bilinirliği ve sempatisi yüksek bir kampanya olarak
sürdürülmesini sağlamaktır. Uzun yıllar boyunca ülkemize hizmet edecek bu
yapının halkla ilişkiler faaliyetleri ile de destekli bir şekilde başarıya
ulaşacağından hiç kuşkumuz yok...
Sonbahar ile birlikte yoğunlaşan 2016 turizm sezonu hazırlıklarında ve
yaklaşan fuarlarda her zaman vefa ve azimle çalışan sektörümüzün ve
Bakanlığımızın değerli temsilcilerine başarı ve kolaylık dileklerimizle...
İrfan ÖNAL, Kasım 2015
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder