Ana içeriğe atla

Tanıtma Bülten yazıları 14


2017 Değerlendirmesi...
2018’e Bakış…


Son yıllarda turizm sektörümüzün yaşadığı süreçler sektörümüzün kendini gözden geçirdiği bir süreç oldu. 3. Turizm Şûrası’nı da bu dönemde gerçekleştirerek stratejilerimizi ve vizyonumuzu gözden geçirdik. Şimdi daha güçlü bir turizm sektörünün alt ve üstyapılarını oluşturacak bir iş takvimi ve eylem planı önümüzde.

Türkiye, turizmde çok zor bir dönemi kamu-özel sektör iş birliği ve dayanışması ile başarıyla yönetti ve turist sayısı bakımından 2016 yılında %30 azalan pazarını 2017 yılında neredeyse aynı oranda bir artışla geri kazandı. Bu durum; pazarlar arasında farklılıklar gösterse de önemli bir başarı olarak kaydedildi. Bu gelişmeyi Dünya Turizm Örgütü başta olmak üzere, uluslararası otoriteler “Türkiye’nin geri dönüşü” olarak niteledi.
2016 yılında büyük sıkıntılar yaşayan ülkemiz turizm çalışmalarından hiç geri durmadı: Ulusal ve uluslararası tanıtım faaliyetleri, sektör faaliyetleri, fuarlar, toplantılar, reklam-pazarlama faaliyetleri, yüz yüze iletişim, uluslararası mekanizmalarda temsil, teşvik ve destek mekanizmaları, insani diplomasi, kültürel diplomasi ve turizm diplomasisinin tüm araçları bir seferberlik anlayışıyla kullanıldı.
Bu anlamda; 2018 yılının ilk pozitif gelişmeleri de yaşanmaya başladı. Kasım 2017’de sezonun ilk fuarı Londra Dünya Seyahat Pazarı Fuarı (World Travel Market-WTM) sırasında ve sonrasında İngiliz tur operatörlerinin Türkiye destinasyonlarına yönelik kapasite artışları, Ocak 2018’de bu yılın ilk büyük fuarı olan Utrecht/Hollanda Fuarı’nda aynı yöndeki gelişmeler, Avusturya/Viyana Fuarı’nın da destinasyonlarımıza yönelik rezervasyon artışını destekleyen neticeleri 2018 yılının ülkemiz turizm sektörü açısından umutlu ve başarılı geçeceğinin sinyallerini vermektedir.
Son yıllarda turizm sektörümüzün yaşadığı süreçler sektörümüzün kendini gözden geçirdiği bir süreç oldu. 3. Turizm Şûrası’nı da bu dönemde gerçekleştirerek stratejilerimizi ve vizyonumuzu gözden geçirdik. Şimdi daha güçlü bir turizm sektörünün alt ve üstyapılarını oluşturacak bir iş takvimi ve eylem planı önümüzde.
2018 yılında tanıtım planlamamızı 4 ana başlık altında toplayabiliriz: birincisi; sosyal ve dijital medya aracılığıyla bireyle doğrudan iletişime geçip global imaj kampanyamız Turkey Home çatısı altında tanıtım çalışmalarımızı sürdürmek, ikincisi; stratejik iş birliklerimizi kültür, sanat, spor ve gastronomi etkinliklerinde yoğunlaştırmak, üçüncüsü; destinasyon tanıtımını sürdürmek ve dördüncüsü de kamu-özel sektör iş birliğini derinleştirecek faaliyetler yapmaktır.
Bütün bunların üzerinde tanıtım faaliyetlerimizin ana ekseni, medeniyetimizin üretimlerini anlatmak ve dünyaya katkısını ifade etmeye aracı olmaktır.
Bakanlığımızca 2018 yılı “Troya Yılı” olarak ilan edildi. Çanakkale’de açılacak Troya Müzesi’nin dünyanın ilgisini çekeceğini, Çanakkale ve civarındaki destinasyonlarımızın tanıtımına katkı vereceğini düşünüyoruz. Bu amaçla yurt içi ve yurt dışında onlarca faaliyet planlandı. Ayrıca bu yıl Çin’de Türkiye Turizm Yılı kapsamında yapılacak faaliyetlerin ana ekseni Çin’den ülkemiz destinasyonlarına sürekli bir turist akışını sağlayacak stratejileri geliştirmek, yeni ürünler ve yeni destinasyonları Çinli ziyaretçilerle buluşturmak olacaktır.
Bu yıl bir başka hikâyemiz; 2018 Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilen Kastamonu’ya ait...  Doğası ile Batı Karadeniz’in eşsiz coğrafyasının bir parçası olan, Anadolu’nun eski yerleşim merkezleri arasında bulunan medeniyet şehri Kastamonu ilimizin birçok proje ile yurt içinde ve yurt dışında iletişimini ve tanıtımını sağlayacağız.
Turizm sektörümüzün güzel bir yıl geçirmesi temennisiyle başarılı ve mutlu bir yıl diliyoruz…
İrfan Önal
Tanıtma Genel Müdürü, Aralık 2017


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

Covid-19 Salgınının Turizme Etkileri

Daha önce benzeri olmayan bir olay… Daha düne kadar tüm ilgililer 2020’de turizm ve seyahat sektörünün yine başarılı bir yıl geçireceğini öngörüyor buna göre planlar yapıyordu. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), turizmde önceki senelerdeki kadar artış olmayacağını belirtmiş olsa da %4 büyüme beklentisini açıklamıştı. Özellikle son 10 yılda sektörler arasında en popüler olması hasebiyle tüm yüzlerin çevrildiği seyahat ve turizm sektörü yine başarılı geçecek bir yılın arifesindeydi. Herkesin keyfi yerinde gibiydi, ta ki Covid-19 ciddiyetini ortaya koyana kadar… İlk önce Çin’de görülen vakaları herkes yine SARS ve MERS gibi algılayıp, bölgesel ve kısıtlı zaman etkilerini gösterecek bir olay olarak gördü. Dünya Sağlık Örgütü 11 Mart günü resmî olarak Covid-19 Pandemisini ilan ettiğinde ilk korku da başlamış oldu. Artık dünya üzerindeki herkes yeni güne geçmiş yaşam biçimini dünde bırakarak uyanmıştı. Bu kuşağın yaşamadığı pek çok uygulama ardı sıra yaşamımıza girdi