2017 Değerlendirmesi...
2018’e Bakış…
Son yıllarda turizm sektörümüzün yaşadığı süreçler sektörümüzün kendini
gözden geçirdiği bir süreç oldu. 3. Turizm Şûrası’nı da bu dönemde
gerçekleştirerek stratejilerimizi ve vizyonumuzu gözden geçirdik. Şimdi daha
güçlü bir turizm sektörünün alt ve üstyapılarını oluşturacak bir iş takvimi ve
eylem planı önümüzde.
Türkiye, turizmde çok zor bir dönemi kamu-özel sektör iş birliği ve
dayanışması ile başarıyla yönetti ve turist sayısı bakımından 2016 yılında %30 azalan
pazarını 2017 yılında neredeyse aynı oranda bir artışla geri kazandı. Bu durum;
pazarlar arasında farklılıklar gösterse de önemli bir başarı olarak kaydedildi.
Bu gelişmeyi Dünya Turizm Örgütü başta olmak üzere, uluslararası otoriteler
“Türkiye’nin geri dönüşü” olarak niteledi.
2016 yılında büyük sıkıntılar yaşayan ülkemiz turizm çalışmalarından hiç
geri durmadı: Ulusal ve uluslararası tanıtım faaliyetleri, sektör faaliyetleri,
fuarlar, toplantılar, reklam-pazarlama faaliyetleri, yüz yüze iletişim, uluslararası
mekanizmalarda temsil, teşvik ve destek mekanizmaları, insani diplomasi,
kültürel diplomasi ve turizm diplomasisinin tüm araçları bir seferberlik
anlayışıyla kullanıldı.
Bu anlamda; 2018 yılının ilk pozitif gelişmeleri de yaşanmaya başladı. Kasım
2017’de sezonun ilk fuarı Londra Dünya Seyahat Pazarı Fuarı (World Travel
Market-WTM) sırasında ve sonrasında İngiliz tur operatörlerinin Türkiye
destinasyonlarına yönelik kapasite artışları, Ocak 2018’de bu yılın ilk büyük
fuarı olan Utrecht/Hollanda Fuarı’nda aynı yöndeki gelişmeler, Avusturya/Viyana
Fuarı’nın da destinasyonlarımıza yönelik rezervasyon artışını destekleyen
neticeleri 2018 yılının ülkemiz turizm sektörü açısından umutlu ve başarılı
geçeceğinin sinyallerini vermektedir.
Son yıllarda turizm sektörümüzün yaşadığı süreçler sektörümüzün kendini
gözden geçirdiği bir süreç oldu. 3. Turizm Şûrası’nı da bu dönemde
gerçekleştirerek stratejilerimizi ve vizyonumuzu gözden geçirdik. Şimdi daha
güçlü bir turizm sektörünün alt ve üstyapılarını oluşturacak bir iş takvimi ve
eylem planı önümüzde.
2018 yılında tanıtım planlamamızı 4 ana başlık altında toplayabiliriz:
birincisi; sosyal ve dijital medya aracılığıyla bireyle doğrudan iletişime
geçip global imaj kampanyamız Turkey Home çatısı altında tanıtım
çalışmalarımızı sürdürmek, ikincisi; stratejik iş birliklerimizi kültür, sanat,
spor ve gastronomi etkinliklerinde yoğunlaştırmak, üçüncüsü; destinasyon
tanıtımını sürdürmek ve dördüncüsü de kamu-özel sektör iş birliğini
derinleştirecek faaliyetler yapmaktır.
Bütün bunların üzerinde tanıtım faaliyetlerimizin ana ekseni,
medeniyetimizin üretimlerini anlatmak ve dünyaya katkısını ifade etmeye aracı
olmaktır.
Bakanlığımızca 2018 yılı “Troya Yılı” olarak ilan edildi. Çanakkale’de
açılacak Troya Müzesi’nin dünyanın ilgisini çekeceğini, Çanakkale ve civarındaki
destinasyonlarımızın tanıtımına katkı vereceğini düşünüyoruz. Bu amaçla yurt
içi ve yurt dışında onlarca faaliyet planlandı. Ayrıca bu yıl Çin’de Türkiye
Turizm Yılı kapsamında yapılacak faaliyetlerin ana ekseni Çin’den ülkemiz
destinasyonlarına sürekli bir turist akışını sağlayacak stratejileri
geliştirmek, yeni ürünler ve yeni destinasyonları Çinli ziyaretçilerle buluşturmak
olacaktır.
Bu yıl bir başka hikâyemiz; 2018 Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilen
Kastamonu’ya ait... Doğası ile Batı
Karadeniz’in eşsiz coğrafyasının bir parçası olan, Anadolu’nun eski yerleşim
merkezleri arasında bulunan medeniyet şehri Kastamonu ilimizin birçok proje ile
yurt içinde ve yurt dışında iletişimini ve tanıtımını sağlayacağız.
Turizm sektörümüzün güzel bir yıl geçirmesi temennisiyle başarılı ve mutlu
bir yıl diliyoruz…
İrfan Önal
Tanıtma Genel Müdürü,
Aralık 2017
Yorumlar
Yorum Gönder