TANITIM SEFERBERLİĞİ…
Türk turizmi
zorlu bir yılı geride bırakarak 2016 yılına başladı. Bu yıl da dünya turizm
sektöründeki haklı yerimizi teyit edercesine tüm paydaşlarımızla birlikte fuar,
workshop, roadshow, reklam, tanıtım faaliyetleri ve görüşmelerimizi arttırarak
sürdüreceğiz.
Bilindiği
üzere ülkemiz bulunduğu jeopolitik konumu nedeniyle zaman zaman coğrafyamızda
yaşanan olumsuzluklardan etkileniyor. Bu koşullar da ülke imajına ve algısına
olumsuz bir şekilde yansıyor.
Özellikle bu
dönemde vurgulamak istediğimiz bir konu var ki o da hepimizin bir misyon
edinerek ülkemizi insanlara, muhataplarımıza, iletişimde olduğumuz herkese
anlatmanın, insanımızın ve ülkemizin güzelliklerini dünyayla paylaşmanın
gerekliliğidir.
Tanıtımla ilgili tüm kurumsal çabaların yanı sıra Sayın Bakanımızın
vurguladığı ve adeta bir seferberlik ilan ederek bireysel faaliyetlerimizle
başlayan tanıtım ve iletişim çabalarımızı artırmamız gerekiyor. Her bir
vatandaşımız ülkemizi tanıtım görevini üstlenebilir, özellikle yabancılarla
iletişimde bizi temsil edebilir veya profesyonel hayatı gereği bulunduğu
ortamlarda, yurt dışında ülkemiz ve insanımız adına olumlu izlenimler
bırakabilir.
Bu anlamda özellikle sektörümüzün üstün gayretlerini destekliyor ve takdir
ediyoruz. Dünyanın her yerinde ülkemizi tanıtıp kurumsal çabalarımıza da destek
veriyorlar. Ocak ayında, Sayın Bakanımızın başkanlığında oluşturulan heyetler,
değerlendirmeler yapmak, muhatap kurum ve kişilerle görüşmeler düzenlemek için
Hollanda, Almanya ve İspanya’da, içeriğini bültenimizde de görebileceğiniz
faaliyetler gerçekleştirdi. Ayrıca ülke içinde de sektör kuruluşları ve yabancı
paydaşlarımızla sürekli görüşmeler yapmakta, çözüm ortaklarımızla ülkemiz
turizm sektörünü daha da ileriye taşıyacak projeler geliştirmekteyiz.
Medeniyetlerin beşiği
ve misafirperverliğin ana vatanı olan bir ülkeye hizmet ediyoruz.
Vatandaşlarımızın ve değerli sektörümüzün destekleri olmadan arzu ettiğimiz
sonuca ulaşmamız imkansızdır. Bu nedenle ülkemiz adına yapılan tanıtım
faaliyetlerinin “Home of” konsepti çerçevesine uygun olarak ve bu kampanyanın
gücünden yararlanarak gerçekleştirilmesi de çabalarımızı daha değerli
kılacaktır.
İrfan
ÖNAL, Mart 2016
Kültür
ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder