Ana içeriğe atla

Tanıtma Bülten yazıları 7


TANITIM SEFERBERLİĞİ…

Türk turizmi zorlu bir yılı geride bırakarak 2016 yılına başladı. Bu yıl da dünya turizm sektöründeki haklı yerimizi teyit edercesine tüm paydaşlarımızla birlikte fuar, workshop, roadshow, reklam, tanıtım faaliyetleri ve görüşmelerimizi arttırarak sürdüreceğiz.
Bilindiği üzere ülkemiz bulunduğu jeopolitik konumu nedeniyle zaman zaman coğrafyamızda yaşanan olumsuzluklardan etkileniyor. Bu koşullar da ülke imajına ve algısına olumsuz bir şekilde yansıyor.
Özellikle bu dönemde vurgulamak istediğimiz bir konu var ki o da hepimizin bir misyon edinerek ülkemizi insanlara, muhataplarımıza, iletişimde olduğumuz herkese anlatmanın, insanımızın ve ülkemizin güzelliklerini dünyayla paylaşmanın gerekliliğidir.
Tanıtımla ilgili tüm kurumsal çabaların yanı sıra Sayın Bakanımızın vurguladığı ve adeta bir seferberlik ilan ederek bireysel faaliyetlerimizle başlayan tanıtım ve iletişim çabalarımızı artırmamız gerekiyor. Her bir vatandaşımız ülkemizi tanıtım görevini üstlenebilir, özellikle yabancılarla iletişimde bizi temsil edebilir veya profesyonel hayatı gereği bulunduğu ortamlarda, yurt dışında ülkemiz ve insanımız adına olumlu izlenimler bırakabilir.
Bu anlamda özellikle sektörümüzün üstün gayretlerini destekliyor ve takdir ediyoruz. Dünyanın her yerinde ülkemizi tanıtıp kurumsal çabalarımıza da destek veriyorlar. Ocak ayında, Sayın Bakanımızın başkanlığında oluşturulan heyetler, değerlendirmeler yapmak, muhatap kurum ve kişilerle görüşmeler düzenlemek için Hollanda, Almanya ve İspanya’da, içeriğini bültenimizde de görebileceğiniz faaliyetler gerçekleştirdi. Ayrıca ülke içinde de sektör kuruluşları ve yabancı paydaşlarımızla sürekli görüşmeler yapmakta, çözüm ortaklarımızla ülkemiz turizm sektörünü daha da ileriye taşıyacak projeler geliştirmekteyiz.
Medeniyetlerin beşiği ve misafirperverliğin ana vatanı olan bir ülkeye hizmet ediyoruz. Vatandaşlarımızın ve değerli sektörümüzün destekleri olmadan arzu ettiğimiz sonuca ulaşmamız imkansızdır. Bu nedenle ülkemiz adına yapılan tanıtım faaliyetlerinin “Home of” konsepti çerçevesine uygun olarak ve bu kampanyanın gücünden yararlanarak gerçekleştirilmesi de çabalarımızı daha değerli kılacaktır.



İrfan ÖNAL, Mart 2016
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

Covid-19 Salgınının Turizme Etkileri

Daha önce benzeri olmayan bir olay… Daha düne kadar tüm ilgililer 2020’de turizm ve seyahat sektörünün yine başarılı bir yıl geçireceğini öngörüyor buna göre planlar yapıyordu. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), turizmde önceki senelerdeki kadar artış olmayacağını belirtmiş olsa da %4 büyüme beklentisini açıklamıştı. Özellikle son 10 yılda sektörler arasında en popüler olması hasebiyle tüm yüzlerin çevrildiği seyahat ve turizm sektörü yine başarılı geçecek bir yılın arifesindeydi. Herkesin keyfi yerinde gibiydi, ta ki Covid-19 ciddiyetini ortaya koyana kadar… İlk önce Çin’de görülen vakaları herkes yine SARS ve MERS gibi algılayıp, bölgesel ve kısıtlı zaman etkilerini gösterecek bir olay olarak gördü. Dünya Sağlık Örgütü 11 Mart günü resmî olarak Covid-19 Pandemisini ilan ettiğinde ilk korku da başlamış oldu. Artık dünya üzerindeki herkes yeni güne geçmiş yaşam biçimini dünde bırakarak uyanmıştı. Bu kuşağın yaşamadığı pek çok uygulama ardı sıra yaşamımıza girdi