“Türkiye Geri Dönüyor”
FVW ITB Daily/09 Mart 2018
Türkiye bu yıl da dünyanın en büyük
turizm borsası ITB Berlin Fuarı’nda en çok bahsi geçen turizm
destinasyonlarından biriydi. Geçtiğimiz yıl konuşulan konular; “Türkiye bir
önceki yıl yaşadığı %30’luk pazar kaybını telafi edebilecek mi?”, “Türk
turizminin geleceği ne yönde olacak?” soruları ve bu sorulara getirilen
yorumlar olurken, bu yıl ITB Berlin Fuarı’nın gündemleri arasında “Türkiye’nin
güçlü geri dönüşü” konuşuldu.
ITB Berlin Fuarı’nın kongre bölümünde
geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Bakanlığımız; Türkiye Forumu başlığı altında
fuarın ikinci gününde 2018 Troya yılı münasebetiyle “Troya Antik
Şehri” ve üçüncü gününde de “Türkiye
Turizminin Yeni Vizyonu” konuları ile yerini aldı.
Özellikle Türkiye turizminin yeni
vizyonunun, yaşadığımız zor zamanlardan sonra, uluslararası platformlarda
anlatılması yabancı ortaklarımızın ve Türkiye ile ilgili iş ve yatırım planları
olanlar için önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu forumun 3. Turizm Şûrası
kararlarının ilanı ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilmesi de ayrıca önemliydi.
Burada yapılan konuşmalarda öne çıkan
hususu; “Kum-Deniz-Güneş turizminin güçlü ülkesi kendine yeni bir vizyon
geliştiriyor.” başlığı altında özetleyebiliriz. Türkiye büyük potansiyelini
diğer turizm çeşitlerinde de harekete geçirmek için kamu ve özel sektör olarak
ortak noktada buluşuyor.
Türkiye, güçlü bir
kültür destinasyonu olma özelliğine sahiptir. Yıllar
önce, turizmde naif bir yaklaşım geliştirerek, medeniyetler beşiği Anadolu
coğrafyasını eşsiz Türk misafirperverliği ile harmanlayan kültür turları çok
popülerdi.
Ülkemiz artık önemli bir turizm
destinasyonu olarak, gelişmiş alt yapısı ve birikmiş kurumsal tecrübesiyle; güçlü ve
koordinasyon yeteneği yüksek, destinasyon pazarlaması ve tanıtımını hedef alan,
turizm yönetimi anlayışı ile yeni ürünler ve yeni destinasyonları çok çeşitli
pazarlara sunan ve gelecek 10 yılda da ülkemizi dünyanın en popüler
destinasyonları arasında kılacak olan yeni bir turizm vizyonu
ortaya koyuyor.
Diğer taraftan, Bakanlığımızca
ülkemize bir tanıtım markası kazandırmak için 2014 yılında başlatılan Turkey Home
kampanyasının dördüncü yılındayız. Ülkemiz adına sürekli ve güçlü bir iletişim
ortamı yaratan kampanyamız bireyle de iletişimi kuvvetlendirecek birçok proje
gerçekleştiriyor.
Turkey Home
kampanyasının 2018-2019 yılları eylem planının odağında ise turizm alanında
destinasyonlarımızla ortak tanıtım ve pazarlama imkânlarını geliştirerek,
ülkemizde destinasyon pazarlaması ve tanıtımı adına yerel paydaşlarla birlikte
çalışma kültürü ve tecrübesini artırmak yer almaktadır. Bu anlamda Turkey Home, stratejik
iş birliği kurduğu markalarla özellikle sosyal ve dijital medyada hedeflemeli
kampanya ve içerikleriyle destinasyon ve ürün bazlı kampanyaları yürütme
konusundaki tecrübesini ülkemizdeki yerel turizm örgütleriyle paylaşacaktır.
İrfan ÖNAL, Nisan 2018
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma
Genel Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder