Ana içeriğe atla

Tanıtma Bülten yazıları 15


“Türkiye Geri Dönüyor”
FVW ITB Daily/09 Mart 2018



Türkiye bu yıl da dünyanın en büyük turizm borsası ITB Berlin Fuarı’nda en çok bahsi geçen turizm destinasyonlarından biriydi. Geçtiğimiz yıl konuşulan konular; “Türkiye bir önceki yıl yaşadığı %30’luk pazar kaybını telafi edebilecek mi?”, “Türk turizminin geleceği ne yönde olacak?” soruları ve bu sorulara getirilen yorumlar olurken, bu yıl ITB Berlin Fuarı’nın gündemleri arasında “Türkiye’nin güçlü geri dönüşü” konuşuldu.
ITB Berlin Fuarı’nın kongre bölümünde geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Bakanlığımız; Türkiye Forumu başlığı altında fuarın ikinci gününde 2018 Troya yılı münasebetiyle “Troya Antik Şehri” ve üçüncü gününde de “Türkiye Turizminin Yeni Vizyonu” konuları ile yerini aldı.
Özellikle Türkiye turizminin yeni vizyonunun, yaşadığımız zor zamanlardan sonra, uluslararası platformlarda anlatılması yabancı ortaklarımızın ve Türkiye ile ilgili iş ve yatırım planları olanlar için önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu forumun 3. Turizm Şûrası kararlarının ilanı ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilmesi de ayrıca önemliydi.
Burada yapılan konuşmalarda öne çıkan hususu; “Kum-Deniz-Güneş turizminin güçlü ülkesi kendine yeni bir vizyon geliştiriyor.” başlığı altında özetleyebiliriz. Türkiye büyük potansiyelini diğer turizm çeşitlerinde de harekete geçirmek için kamu ve özel sektör olarak ortak noktada buluşuyor.
Türkiye, güçlü bir kültür destinasyonu olma özelliğine sahiptir. Yıllar önce, turizmde naif bir yaklaşım geliştirerek, medeniyetler beşiği Anadolu coğrafyasını eşsiz Türk misafirperverliği ile harmanlayan kültür turları çok popülerdi.
Ülkemiz artık önemli bir turizm destinasyonu olarak, gelişmiş alt yapısı ve birikmiş kurumsal tecrübesiyle; güçlü ve koordinasyon yeteneği yüksek, destinasyon pazarlaması ve tanıtımını hedef alan, turizm yönetimi anlayışı ile yeni ürünler ve yeni destinasyonları çok çeşitli pazarlara sunan ve gelecek 10 yılda da ülkemizi dünyanın en popüler destinasyonları arasında kılacak olan yeni bir turizm vizyonu ortaya koyuyor.
Diğer taraftan, Bakanlığımızca ülkemize bir tanıtım markası kazandırmak için 2014 yılında başlatılan Turkey Home kampanyasının dördüncü yılındayız. Ülkemiz adına sürekli ve güçlü bir iletişim ortamı yaratan kampanyamız bireyle de iletişimi kuvvetlendirecek birçok proje gerçekleştiriyor.
Turkey Home kampanyasının 2018-2019 yılları eylem planının odağında ise turizm alanında destinasyonlarımızla ortak tanıtım ve pazarlama imkânlarını geliştirerek, ülkemizde destinasyon pazarlaması ve tanıtımı adına yerel paydaşlarla birlikte çalışma kültürü ve tecrübesini artırmak yer almaktadır. Bu anlamda Turkey Home, stratejik iş birliği kurduğu markalarla özellikle sosyal ve dijital medyada hedeflemeli kampanya ve içerikleriyle destinasyon ve ürün bazlı kampanyaları yürütme konusundaki tecrübesini ülkemizdeki yerel turizm örgütleriyle paylaşacaktır.


İrfan ÖNAL, Nisan 2018
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti...

Asıl Şimdi Güvenli Turizm Koridorları!..

  Malum, Koronavirüs yaklaşık bir yıldır hayatımızda. Geçtiğimiz yıl burada salgının turizme etkileri ile ilgili birçok yazıda yorumlar yapmış, hatta projeler sunmuştum. Turizm sektörü ile ilgili herkesin de benzer çabaları oldu. Bahsettiğim projelerden biri de geçtiğimiz Nisan ayında düşündüğüm ve Ağustos’ta bu platformda yazdığım “Güvenli Turizm Koridorları” ile ilgili (Pier to Pier Project for Safe Tourism) idi. O zamanlar birçok ülke benzer projeler geliştirdi ve uyguladı. Kimi nispeten başarılı oldu, kimi de başlamadan bitti. Ancak böyle projeler geliştirirken ülkelerin özgün durumlarını mutlaka göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bizim de kendi kurallarına göre işleyen bir turizm endüstrimiz var. Birkaç destinasyona yoğunlaşmış dar alanda yüksek turist rakamlarına dayalı bir sektörel yapıya sahibiz. Salgın şartlarında turizm faaliyetlerini sürdürürken bu yapının bazı avantajlarını da yaşadık. Örneğin geçtiğimiz yaz 4 destinasyonumuzun turist trafiğine açılabilmesi otellerimiz...

COĞRAFİ İŞARETLER VE YÖRE (Farklı bir hikaye)

  (Fransa Bisiklet Turundan-2024) ...Ülkemizde coğrafi işaret sistemini incelemek ve eksikleri ortaya koymak çok önemlidir çünkü tadın yansıması olan yöre kavramını içselleştirmemize coğrafi işaretler aracı olacaktır. Cİ sistemini bir sacayağı olarak simgeleştirdiğimizde tescil, yönetişim ve denetim unsurlarının gereğinin eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi gerçeği ile karşı karşıya olduğumuzu görürüz...  Yöre kavramı Bu yazıda Türkiye’de son yıllarda oldukça popüler hale gelen coğrafi işaretler ve buna bağlı olarak yöre kavramının ne ifade ettiği kültürel bağlamında değerlendirilerek temsil ve iletişim aracı olarak yer, insan ve ürün ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yöre tanımı TDK’da şöyledir: Bir bölgenin belli bir yer ve çevresini kapsayan sınırlı bölümü; havali, mahal, civar. Bir değerlendirmeye göre yöre, kendine mahsus alametleri bulunan bir bölgeciktir. Böyle bir coğrafi yöre, geçmişte olmuş ve bugün olmakta bulunan olaylar ve objelerin bileşmesidir...