BAŞLARKEN
“Hayatta ne kadar iyi bir durumda olursanız olun, ne kadar değerli
imkânlara sahip olursanız olun bir stratejiniz yoksa herhangi bir şekilde
herhangi bir meseleyi başarıya ulaştırmanız mümkün değildir”
Genel Müdürlük olarak Sayın Bakanımızın bu cümlesinden güç alarak
yürüttüğümüz çalışmalarımızı içeren bültenimizin 4. sayısına ulaştık. Mutluyuz…
İlk üç sayımızda ülkemizin tanıtım faaliyetlerini yürütürken bizlere rehber
olan stratejik ve taktiksel yaklaşımlarımızı sizlerle paylaşmıştık. Bütüncül bir
yaklaşımla ele aldığımız, ülkemizin ve insanımızın hikâyesini anlatma
gayretiyle çalışmalarımızın her geçen gün daha da zenginleşerek çoğaldığını ve
çeşitlendiğini görüyoruz… Genel Müdürlüğümüzün tüm faaliyetlerini günün
koşullarına uygun olarak yeniden tanımlama ve konumlandırma çabamız devam
edecektir. Bu çerçevede sizlere bu bültende bir kısmını aktardığımız
faaliyetlerimizi daha da çeşitlendirip derinleştirerek önümüzdeki sayılarda da
sizlerle buluşturmayı umuyoruz.
Türkiye’nin hikayesini anlatırken tüm ilgililerden, kurumlardan,
kuruluşlardan işbirliğine yönelik beklentilerimiz var... 23 Ocak 2015 günü
İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz “Türkiye’nin Tanıtım Kampanyası Basın
Toplantısı”na katılan herkese ve gösterdikleri ilgiye teşekkür ediyoruz. Bir yıl
boyunca ülkemizin turizm alanında markalaşması üzerine yapılanların ve genel
olarak tanıtım stratejimizin yer aldığı bu bilgilendirmeleri ve işbirliği
çağrılarını yineleyerek, önümüzdeki günlerde farklı zamanlarda yine birlikte
olacağımızın haberini bu satırlardan sizlere duyurmak isteriz. Bu amaçla 2015
Nisan ayı içinde önce Bölgesel Kalkınma Ajanslarına ve sonrasında da
üniversitelerin ilgili bölüm akademisyenlerine Ankara’da bilgilendirme
toplantıları gerçekleştirdik. Bu toplantıların ana amacı stratejimizi ve
faaliyetlerimizi aktarıp birlikte çalışma ortamı yaratabilmektir; biz “gelin
Türkiye’nin hikâyesini hep birlikte anlatalım” diyoruz. Bunu hayata
geçirdiğimizde kamusal kaynakları aynı
amaç için kullanan her bir kamu kurum ve kuruluş daha etkin ve tasarruflu
hareket etmiş olacak. Gerçekleştirdiğimiz toplantılarda Bakanlığımızın kendi
alanında edindiği kurumsal tecrübe ve bilgi birikimini de paylaşma fırsatı
bulduk. Tanıtım stratejimizi ilgili herkese anlatıp özel sektörümüzün ve ilgili
kurum ve kuruluşlarımızın da faaliyetlerini yürütürken doğru taktikler
belirlemesine yardımcı olup ön açarak bu alanda ülkenin enerjisinin doğru
kanalize olmasını sağlamayı kendimize amaç edindik…
Genel Müdürlük olarak çalışmalarımızı, strateji ve atölye kavramları çerçevesinde
gruplandırıyoruz; bünyemizi de bu işlevlere göre yapılandırmaktayız; Tanıtma
Strateji ve Tanıtma Atölye…. Genel Müdürlüğümüz, bir taraftan tüm stratejik
yaklaşımlarını ve bunları gerçekleştirecek planlamaları yaparken, diğer yandan
da içerik üretiminin sürekli hale geldiği, materyal üretiminin nitelik ve
nicelik olarak arttığı, projelerin çeşitlendiği bir atmosfere bürünmüştür.
Daha yapılacak çok iş ve gidilecek uzun bir yol olduğunun bilincindeyiz.
Yeni tanıtım stratejimizle birlikte hayata geçirdiğimiz projelere ve tanıtım
faaliyetlerimizden bazılarına yer verdiğimiz bu sayımızı sizlere sunarken 2015
yılı Turizm Haftasını kutluyor, başarılı ve iyi bir sezon olmasını diliyoruz...
İrfan ÖNAL, Nisan 2015
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder