Başlarken...
Kültür ve turizm endüstrileri, dünya ekonomisinin
çok önemli bir parçasını oluşturmanın yanı sıra insanlık
barışına ve toplumlar arası iletişime
hizmet eden
en önemli araçlardır.
Bakanlık olarak en önemli görevimizin, ülkemiz coğrafyasının
barındırdığı ve sorumluluğunu taşıdığı medeniyet mirasını, doğal
güzelliklerini, insani naifliğimizi ve kültürel üretimimizi en etkili şekilde
dünyaya anlatmak olduğunu düşünmekteyiz.
Bu düşünceden hareketle; kurumsal birikimimizi değerlendirerek,
günümüz Türkiye’sinin iddiasını temsil edecek ve en etkili şekilde dünyaya
anlatacak tanıtım çalışmalarına yönelmiş bulunuyoruz.
Günümüzde her ülke kendini dünyaya anlatma çabası içine girmiş
bulunuyor. Gelişmişlik seviyesi ne olursa olsun bu süreçte en avantajlı konumda
olan ülkelerin dahi kendisini dünyaya doğru biçimde anlatması ve nerede olursa
olsun bireyin sempatisini kazanması gereği çok açık biçimde kendini gösteriyor.
Kültür ve turizm ise bu anlamda en önemli iletişim araçlarını içinde barındırıyor.
Kültür ve turizm endüstrileri, dünya ekonomisinin çok önemli bir
parçasını oluşturmanın yanı sıra insanlık barışına ve toplumlar arası iletişime
hizmet eden en önemli araçlardır.
Bugün dünyada farklı ülkelerden, kültürlerden, inançlardan ve
dilden bir milyardan fazla insan değişik amaçlarla seyahat ediyor; bir diğer
deyimle bu denli birbirinden farklı insanlar bir araya geliyor. Ekonomik
belirsizliklerin sürdüğü, dünya barışının daha çok zikredildiği günümüzde
insanları bir araya getiren, tanıştıran ve böylelikle kültürlerarası diyaloga
katkı sağlayan kültür ve turizm faaliyetleri bu anlamda daha çok önem
kazanıyor.
Türkiye Dijital Tanıtım Platformunun tüm ülkece beslenmesi
gerekiyor…
Ülkemizde tanıtım konusu, gerek kamu gerekse özel sektörümüzün,
hatta sokaktaki vatandaşımızın dahi çok önem verdiği, ilgi gösterdiği bir
alandır. Bu ilgiyi Genel Müdürlüğümüz avantajlı bir şekilde değerlendirme
çabası içindedir. Kamu özel sektör işbirliğini en iyi şekilde değerlendirme ve
kullanma yöntemlerimiz, yerel ve yabancı sektör temsilcileri ve aktörleri ile
olan yakın çalışma ortamımız ve global çalışma yöntemlerini tecrübe edinmiş
kurumsal kapasitemiz sayesinde Türk turizm sektörünün önüne ülkeye en iyi
şekilde hizmet edecek ve tanıtım alanında ülkenin enerjisini yönlendirecek bir
perspektif oluşturduk.
Günümüzde turizmin dijital dünya ile olan birlikteliği ve iç
içeliği gerçeğinden hareket ederek şemsiye konsept oluşturması düşüncesiyle
birey ile kolaylıkla iletişime geçen bir “Türkiye Dijital Tanıtım Platformu”
hazırlandı. Bu platform etkili tüm dijital iletişim aktörlerini kullanarak ve
birbirleriyle de etkileşimli olarak ülkemizi en iyi şekilde tanıtacak bir ortam
oluşturmuştur. Kreatif ajans, dijital ajans ve dijital içerik ajansımız ile
birlikte çalışarak bu platformu besleyecek ülkemizin kültürel, doğal ve tarihi
güzelliklerinin bilinirliğini artıracak tema ve içerikleri oluşturmaktayız.
Oluşturulan bu platformun tüm ülkece desteklenmesi ve beslenmesi
gerekliliği açıktır. Herkesin ve her hikâyenin bu platformu desteklemesini
istiyor ve bekliyoruz. Türkiye’nin hikayesini hep birlikte oluşturacak ve
dünyaya buradan birlikte sunacağız. Böylece tüm içeriklerimiz hızla büyüyecek
ve tüm dünyaya daha kısa sürede yayılacaktır. Ayrıca bu yöntem bize kaynaklarımızı
doğru kullanma ve yönlendirme imkan ve bilgisini de vermektedir. Bu bilgiler
özel sektörümüzle de paylaşılacak onların da ileriki perspektiflerini
oluşturmalarında yardımcı olacaktır.
Hepimizin bildiği gibi bu yıl ülkemizi her kültürde sıcak ve
içten duygular uyandıran “HOME” “EV” konsepti altında tanıtıyoruz. Bu modülün
tüm değerlerimizi temsil edecek ve bizde olanı dünyaya anlatma konusunda
etkili, basit bir yöntem olduğunu düşündük: home of civilasation, home of
İstanbul, home of turquoise, home of Turkish Coffee, home of Rumi ve daha
niceleri... Herkesin bu platformu desteklemesi ve kendi yöresinin
özelliklerinin tanıtımına platform oluşturacak bir uygulama da geliştirildi.
Geliştirdiğimiz yöntemin yalnızca ülkemizin yurtdışı tanıtımı bakımından değil;
ayrıca iç turizmimize de hizmet etmesini ve yörelerimizin değer ve
üstünlüklerine yer vereceği bir tanıtma platformunun oluşturmasını amaçladık.
Konuyla ilgili bütün detayları
www.hometurkey.com, adresinde
bilginize sunuyor ve desteğinize açıyoruz.
Ülke imajı mesajının verilmesinde bütünlüğe önem verdik!
Ülke imajımızın güçlendirilmesinde yürütülecek tanıtım
çalışmalarında dağınık ve farklı mesaj vermek yerine bu sene yine geçen
yıllardan farklı olarak ilk kez yurtdışında Kültür ve Tanıtma Müşavirlik ve
Ataşeliklerimizce yürütülen fuar faaliyetlerimizi yurtdışı global tanıtım
kampanyamız olan “Home of” konsepti ile birlikte kullanarak tüm tanıtım
çalışmalarımızda bütünlük sağlamayı hedefledik. Böylece yürüttüğümüz tanıtım
faaliyetlerimizin ana konseptimize hizmet etmesini sağladık. Bu çalışmalarımızı
önümüzdeki dönemde de sürdürmeyi planlıyoruz. Bunun yanı sıra basın ve sektör
çalışmalarımızı etkili bir yöntemle yoğunlaştırdık. Kültürel diplomasiye hizmet
edecek ağırlama ve çalışmaların içinde olduk. Birlikte reklam çalışmalarımızı
başta ana pazarlarımız olmak üzere yoğun bir şekilde sürdürdük ve medya planı
uygulamalarınızın da etkisini ölçülebilir platformlara taşıdık.
Genel Müdürlüğümüzce halihazırda fotoğraf arşivi ve tematik
video arşivlerimizi geliştirme ve zenginleştirme çalışmalarımız tüm hızıyla
sürmektedir. Yaz ve sonbahar mevsimi, bu çalışmaların yoğunlukla sürdürüldüğü
zaman dilimi olacaktır. Ayrıca Tanıtma Genel Müdürlüğümüz tarafından
yürütülecek fotoğraf yarışmasının da hepimize ayrı bir enerji katacağını
düşüyoruz. Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu ile birlikte düzenlenen
yarışmanın konseptini ise “Türkiye sizce neyin evi, yurdu?” sorusuna
fotoğraflarla verilecek cevaplar oluşturacaktır.
Kamusal alanda elde edilen tecrübelerin ve bilginin tüm
taraflara aktarılmasını sağlamak amacıyla yayın hayatına başladığımız “Tanıtma
Bülten”in yeni bir sinerji yaratmasını hedefliyoruz. Tüm hevesimiz ve
heyecanımızla bütün bu çalışmalara katkı verecek önerilerinize açık olduğumuzu,
ülke enerjimizin ve dinamikliğimizin bizlere güç verdiğini belirtmek isteriz.
İrfan ÖNAL, Temmuz 2014
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder