Ana içeriğe atla

Tanıtma Bülten yazıları 1


Başlarken...



Kültür ve turizm endüstrileri, dünya ekonomisinin
çok önemli bir parçasını oluşturmanın yanı sıra insanlık barışına ve toplumlar arası iletişime  hizmet eden
en önemli araçlardır.



Bakanlık olarak en önemli görevimizin, ülkemiz coğrafyasının barındırdığı ve sorumluluğunu taşıdığı medeniyet mirasını, doğal güzelliklerini, insani naifliğimizi ve kültürel üretimimizi en etkili şekilde dünyaya anlatmak olduğunu düşünmekteyiz.

Bu düşünceden hareketle; kurumsal birikimimizi değerlendirerek, günümüz Türkiye’sinin iddiasını temsil edecek ve en etkili şekilde dünyaya anlatacak tanıtım çalışmalarına yönelmiş bulunuyoruz.

Günümüzde her ülke kendini dünyaya anlatma çabası içine girmiş bulunuyor. Gelişmişlik seviyesi ne olursa olsun bu süreçte en avantajlı konumda olan ülkelerin dahi kendisini dünyaya doğru biçimde anlatması ve nerede olursa olsun bireyin sempatisini kazanması gereği çok açık biçimde kendini gösteriyor. Kültür ve turizm ise bu anlamda en önemli iletişim araçlarını içinde barındırıyor.

Kültür ve turizm endüstrileri, dünya ekonomisinin çok önemli bir parçasını oluşturmanın yanı sıra insanlık barışına ve toplumlar arası iletişime hizmet eden en önemli araçlardır.
Bugün dünyada farklı ülkelerden, kültürlerden, inançlardan ve dilden bir milyardan fazla insan değişik amaçlarla seyahat ediyor; bir diğer deyimle bu denli birbirinden farklı insanlar bir araya geliyor. Ekonomik belirsizliklerin sürdüğü, dünya barışının daha çok zikredildiği günümüzde insanları bir araya getiren, tanıştıran ve böylelikle kültürlerarası diyaloga katkı sağlayan kültür ve turizm faaliyetleri bu anlamda daha çok önem kazanıyor.

Türkiye Dijital Tanıtım Platformunun tüm ülkece beslenmesi gerekiyor…
Ülkemizde tanıtım konusu, gerek kamu gerekse özel sektörümüzün, hatta sokaktaki vatandaşımızın dahi çok önem verdiği, ilgi gösterdiği bir alandır. Bu ilgiyi Genel Müdürlüğümüz avantajlı bir şekilde değerlendirme çabası içindedir. Kamu özel sektör işbirliğini en iyi şekilde değerlendirme ve kullanma yöntemlerimiz, yerel ve yabancı sektör temsilcileri ve aktörleri ile olan yakın çalışma ortamımız ve global çalışma yöntemlerini tecrübe edinmiş kurumsal kapasitemiz sayesinde Türk turizm sektörünün önüne ülkeye en iyi şekilde hizmet edecek ve tanıtım alanında ülkenin enerjisini yönlendirecek bir perspektif oluşturduk.

Günümüzde turizmin dijital dünya ile olan birlikteliği ve iç içeliği gerçeğinden hareket ederek şemsiye konsept oluşturması düşüncesiyle birey ile kolaylıkla iletişime geçen bir “Türkiye Dijital Tanıtım Platformu” hazırlandı. Bu platform etkili tüm dijital iletişim aktörlerini kullanarak ve birbirleriyle de etkileşimli olarak ülkemizi en iyi şekilde tanıtacak bir ortam oluşturmuştur. Kreatif ajans, dijital ajans ve dijital içerik ajansımız ile birlikte çalışarak bu platformu besleyecek ülkemizin kültürel, doğal ve tarihi güzelliklerinin bilinirliğini artıracak tema ve içerikleri oluşturmaktayız.

Oluşturulan bu platformun tüm ülkece desteklenmesi ve beslenmesi gerekliliği açıktır. Herkesin ve her hikâyenin bu platformu desteklemesini istiyor ve bekliyoruz. Türkiye’nin hikayesini hep birlikte oluşturacak ve dünyaya buradan birlikte sunacağız. Böylece tüm içeriklerimiz hızla büyüyecek ve tüm dünyaya daha kısa sürede yayılacaktır. Ayrıca bu yöntem bize kaynaklarımızı doğru kullanma ve yönlendirme imkan ve bilgisini de vermektedir. Bu bilgiler özel sektörümüzle de paylaşılacak onların da ileriki perspektiflerini oluşturmalarında yardımcı olacaktır.

Hepimizin bildiği gibi bu yıl ülkemizi her kültürde sıcak ve içten duygular uyandıran “HOME” “EV” konsepti altında tanıtıyoruz. Bu modülün tüm değerlerimizi temsil edecek ve bizde olanı dünyaya anlatma konusunda etkili, basit bir yöntem olduğunu düşündük: home of civilasation, home of İstanbul, home of turquoise, home of Turkish Coffee, home of Rumi ve daha niceleri... Herkesin bu platformu desteklemesi ve kendi yöresinin özelliklerinin tanıtımına platform oluşturacak bir uygulama da geliştirildi. Geliştirdiğimiz yöntemin yalnızca ülkemizin yurtdışı tanıtımı bakımından değil; ayrıca iç turizmimize de hizmet etmesini ve yörelerimizin değer ve üstünlüklerine yer vereceği bir tanıtma platformunun oluşturmasını amaçladık. Konuyla ilgili bütün detayları
www.hometurkey.com, adresinde bilginize sunuyor ve desteğinize açıyoruz.

Ülke imajı mesajının verilmesinde bütünlüğe önem verdik!
Ülke imajımızın güçlendirilmesinde yürütülecek tanıtım çalışmalarında dağınık ve farklı mesaj vermek yerine bu sene yine geçen yıllardan farklı olarak ilk kez yurtdışında Kültür ve Tanıtma Müşavirlik ve Ataşeliklerimizce yürütülen fuar faaliyetlerimizi yurtdışı global tanıtım kampanyamız olan “Home of” konsepti ile birlikte kullanarak tüm tanıtım çalışmalarımızda bütünlük sağlamayı hedefledik. Böylece yürüttüğümüz tanıtım faaliyetlerimizin ana konseptimize hizmet etmesini sağladık. Bu çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde de sürdürmeyi planlıyoruz. Bunun yanı sıra basın ve sektör çalışmalarımızı etkili bir yöntemle yoğunlaştırdık. Kültürel diplomasiye hizmet edecek ağırlama ve çalışmaların içinde olduk. Birlikte reklam çalışmalarımızı başta ana pazarlarımız olmak üzere yoğun bir şekilde sürdürdük ve medya planı uygulamalarınızın da etkisini ölçülebilir platformlara taşıdık.
Genel Müdürlüğümüzce halihazırda fotoğraf arşivi ve tematik video arşivlerimizi geliştirme ve zenginleştirme çalışmalarımız tüm hızıyla sürmektedir. Yaz ve sonbahar mevsimi, bu çalışmaların yoğunlukla sürdürüldüğü zaman dilimi olacaktır. Ayrıca Tanıtma Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülecek fotoğraf yarışmasının da hepimize ayrı bir enerji katacağını düşüyoruz. Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu ile birlikte düzenlenen yarışmanın konseptini ise “Türkiye sizce neyin evi, yurdu?” sorusuna fotoğraflarla verilecek cevaplar oluşturacaktır.

Kamusal alanda elde edilen tecrübelerin ve bilginin tüm taraflara aktarılmasını sağlamak amacıyla yayın hayatına başladığımız “Tanıtma Bülten”in yeni bir sinerji yaratmasını hedefliyoruz. Tüm hevesimiz ve heyecanımızla bütün bu çalışmalara katkı verecek önerilerinize açık olduğumuzu, ülke enerjimizin ve dinamikliğimizin bizlere güç verdiğini belirtmek isteriz.

İrfan ÖNAL, Temmuz 2014
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdürü


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo