Turizmde başarılı
veya başarısız destinasyonlar yoktur: Potansiyelini değerlendiren veya
değerlendiremeyen destinasyonlar vardır.
Destinasyon
yönetimi deyince sonuçla değil süreçle ilgili olmak gerektiğini belirtmek
gerekir. Bu aynı zamanda yönetim sürecini ifade eder. Destinasyonlar turizm
potansiyellerini değerlendirecek süreç yönetimi yapabilirlerse kendi adlarına verimli
bir ziyaret ekonomisi oluştururlar. İşte o zaman başarılı sonuçları da sürekli
hale getirmiş olurlar.
Turizm endüstrisinin
başarısını statik bir durumun ifadesi olarak değil başarılı bir süreç
yönetiminin doğal çıktıları olarak yorumlamalıyız...Tekrar etmekte fayda var: Destinasyon
yönetimi ve buna bağlı olarak verimli bir ziyaret ekonomisi başarılı bir süreç
yönetiminin kurumsallaşmış halidir.
Yorumlar
Yorum Gönder