Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

DESTİNASYON TANITIMINDA COĞRAFİ İŞARETLERİN ROLÜ

Günümüzün sihirli kelimesi herhâlde “değişim” olsa gerek… Değişim en fazla insan ve toplum davranışlarında kendini hissettirmektedir. Turizm faaliyetleri de değişimden etkilenmekte, dolayısıyla insanın turizm yaklaşımları ve tercihleri de değişime uğramaktadır. Değişim ile birlikte bir diğer öne çıkan kavram ise “deneyim” olmaktadır. İnsanlar sürekli yeni deneyimler peşinde koşmakta ve yeni deneyimler yaşamak istemekteler. Gittikçe daha da önem kazanan bu durumu turizmin odak noktası olarak adlandırabiliriz. Hatta günümüz koşullarında bunu bir “ihtiyaç” olarak da konumlandırabiliriz. Çünkü günümüz koşulları insana bu ihtiyacı hissettirmektedir. Turizm faaliyetleri gibi turizm sektörü de bu değişimden etkilenerek önemli bir ivme kazanmıştır. Bu ivme hem ekonomik hem de sosyo-kültürel anlamda çok yoğun olarak etkilerini göstermektedir. Yeryüzünde her köşe dünyanın en güzel yeri olduğu iddiasını ispat etmeye çalışarak ziyaretçi çekmeye gayret etmekte, turizm diplomasisi yol

TRAVELLER'S 2019 GUIDE TO TURKEY

TRAVELLER'S 2019 GUIDE TO TURKEY YEAR OF GÖBEKL İ TEPE Göbeklitepe, considered as the zero point in time, has changed all we know about the history of mankind. It is located about 22km from the city centre of Ş anl ı urfa, Turkey's southeastern city of great cultural, historical and agricultural significance and is now accepted as the earliest cult centre of human history. Göbeklitepe dates back to the 10th millennium BC. The forms of the remnants reflect perfection in terms of shape, size and artistry, giving an insight into how the early communities engaged in agriculture, worshipped and were socially organized. Göbeklitepe is inscribed on UNESCO's World Heritage List. The vast area around Göbeklitepe is situated on the north of Mesopotamia, the historical region that we call the cradle of civilization. And Ş anl ı urfa is known as the city of prophets and enjoys a matchless culture and history. Ş anl ı urfa, also the city of gastronomy, welcomes the visitors wi

TÜRKİYE 2019 SEYAHAT ÖNERİLERİ

TÜRKİYE 2019 SEYAHAT ÖNERİLERİ 1.        GÖBEKLİTEPE YILI Tarihin “sıfır noktası” olarak adlandırılan Göbeklitepe insanlık tarihinde bugüne kadar bilinenleri değiştirmiştir. Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin önemli kültür, tarih ve tarım merkezlerinden olan Şanlıurfa’nın şehir merkezine yaklaşık 22 km uzaklıkta bulunan Göbeklitepe insanlık tarihinin bilinen en eski kült merkezi konumundadır. Tarihi MÖ 10 bin yılına kadar uzanmaktadır. Kalıntıların biçim, boyut ve işçilik açısından mükemmel formları insan topluluklarının tarım, tapınma ve sosyal organizasyonları ile ilgili eşsiz ipuçlarını bize vermektedir. Göbeklitepe UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer almaktadır. Göbeklitepe’nin bulunduğu bölge medeniyetin beşiği olarak adlandırabileceğimiz yerlerden Mezopotamya’nın kuzeyine düşmektedir. “Peygamberler Şehri” olarak da anılan Şanlıurfa eşsiz bir tarih ve kültür şehridir. Ayrıca bir gastronomi kenti de olan Şanlıurfa’da binlerce yıldan süzülüp gelen muhteşem bir mutfak

2019 Göbeklitepe Yılı

Kültür ve Turizm Bakanlığı 2018 yılını “Troya Yılı” ilan etmişti. Ülke olarak tanıtım meselelerinde iyi bir odaklanmayla başarılı bir yıl geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Tanıtım çalışmalarıyla ilgili olarak ulusal ve uluslararası alanda iletişimimizin odağında Troya’nın eşsiz hikayesi ve yeni açılan Troya Müzesi oldu. Hep birlikte tanıtım ve iletişimimizde odaklanma, sadelik, güçlü hikaye ve   koordineli çalışmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha tecrübe ettik. Bu noktada, özellikle konuyu sahiplenme hususunda gösterdikleri büyük başarı için Çanakkalelileri ve kurumlarını kutlamak gerekir. Troya Yılı faaliyetleri hepimiz için güzel bir destinasyon tanıtım çalışması da oldu. Kamu ve özel sektör birlikte çalışarak önemli çalışmalara imza attılar. Böylece bundan sonraki süreç çok daha önemli hale geldi. Bu iyi başlangıcın kurumsallaşması, ortaya çıkan ürün, tecrübe ve koordinasyon kültürünün daha başarılı çalışmalarla devam etmesi gerekiyor. Kültür ve Turizm Bakanlığınca, Troy

Ulusal ve Yerel Turizm Örgütlerinin Değişen Rolü ve Türkiye -1

Ulusal ve Yerel Turizm Örgütlerinin Değişen Rolü ve Türkiye -1 Günümüz toplumlarındaki hızlı değişim süreci her alanı etkilediği gibi turizmi de etkilemektedir. Bu durumun etkisi turist davranışlarında da gözlemleniyor.   Bu nedenle ulusal veya yerel turizm örgütleri, görevlerini hızla gözden geçirmelerini gerektiren bir dönem yaşıyorlar. DMO (Destination Marketing Organisation) veya DMMO (Destination Marketing Management Organisation) ve NTO (National Tourism Organisation) olarak faaliyet gösteren organizasyonlar zaman zaman ve ülkeden ülkeye farklı kurumsal yapılarda olmakla birlikte ülke veya destinasyon tanıtımı ve belli ölçülerde yönetimi yapan kamu, özel veya yarı kamu örgütleridir (Bakanlık, ajans, şirket yapıları gibi). Ulusal turizm örgütlerinin kurumsal evrimine bir göz atacak olursak; özellikle 90’lar ve 2000’lerin başlarında statik taktiklerle günümüze kıyasla geleneksel iletişim ve tanıtım enstrümanlarını kullandıklarını, sektörle ilişkili faaliyetler gerçekleşti