Kültür ve Turizm Bakanlığı 2018 yılını “Troya Yılı” ilan
etmişti. Ülke olarak tanıtım meselelerinde iyi bir odaklanmayla başarılı bir
yıl geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Tanıtım çalışmalarıyla ilgili olarak ulusal
ve uluslararası alanda iletişimimizin odağında Troya’nın eşsiz hikayesi ve yeni
açılan Troya Müzesi oldu. Hep birlikte tanıtım ve iletişimimizde odaklanma,
sadelik, güçlü hikaye ve koordineli
çalışmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha tecrübe ettik.
Bu noktada, özellikle konuyu sahiplenme hususunda
gösterdikleri büyük başarı için Çanakkalelileri ve kurumlarını kutlamak
gerekir. Troya Yılı faaliyetleri hepimiz için güzel bir destinasyon tanıtım
çalışması da oldu. Kamu ve özel sektör birlikte çalışarak önemli çalışmalara
imza attılar. Böylece bundan sonraki süreç çok daha önemli hale geldi. Bu iyi
başlangıcın kurumsallaşması, ortaya çıkan ürün, tecrübe ve koordinasyon
kültürünün daha başarılı çalışmalarla devam etmesi gerekiyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığınca, Troya Yılının bu örnek
tecrübesinin ardından, 2019 Göbeklitepe Yılı ilan edildi. Troya örneğinde olduğu gibi topraklarımıza özgü bir değerimizi
tanıtım ve iletişim çalışmalarımızın
odağına alacağız. Göbeklitepe 2018 yılında UNESCO dünya mirası kalıcı
listesine girdi ve “Tarihin sıfır noktası” olarak önemli ve eşsiz bir markayı
ifade etmektedir. Troya kadar bilinirliği olmamakla beraber dünya tarihi
açısından bir dönüm noktası konumunda olan milattan önce 12 bin yıllarına
tarihlenen bir insan yerleşkesi ve tapınma yeri… Dünyaya anlatmak bizim
sorumluluğumuz.
2019 Göbeklitepe Yılı bir çok hikaye ve ürünü de şemsiyesi
altında barındırdığından ülke olarak iletişim ve tanıtımımıza aracı olacaktır.
Öncelikle bölgenin son yıllarda GAP İdaresince desteklenen
çalışmayla bütüncül bir yapıyla ele alınıp destinasyon tanıtımına yönelik
olarak Mezopotamya.travel çalışmasının duyurulması ve işlev kazanması için bir
fırsat olduğunu tespit etmeliyiz. Son yıllarda bölgenin ürünlerinin ve
destinasyonlarının birbirini destekler şekilde ve destinasyon mantığı ile
tanıtımına yönelik çabalar yoğunluk kazanmıştı. Bakanlığımızca da Turkey.Home
kampanyası çatısı altında bölgeye ilişkin ürün ve değerlerle ilgili oldukça
ilgi çekici içerikler, temalar ve tanıtım çalışmaları mevcut.
www.hometurkey.com
Özellikle Güney Doğu Anadolu Bölgemizde son 10 yılda kültür
ve turizme yönelik yatırımlar ve özgün gelişmeler başta Şanlıurfa olmak üzere
Diyarbakır, Mardin, Adıyaman, Gaziantep gibi destinasyonlarımızı ön plana
çıkarmıştır. Bölge eşsiz bir tarih, kültür ve gastronomi destinasyonu özelliği
taşıyor. Buranın gelecek on yılda dünyanın en ilgi çekici turizm merkezlerinden
biri olacağından kimse şüphe duymamalıdır. Şanlıurfa, Haleplibahçe, Zeugma ve
Hatay Müzesine kadar uzanan çizgide dünyanın en etkileyici mozaik destinasyonu
mevcut. Bunun yanında bölgede (Hatay’ı
da sayarsak) şu anda iki tane UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağında gastronomi şehri
olarak adlandırılan şehirlerimiz bulunuyor. Bölgede coğrafi işaretli ürünlere
yönelik çalışmaların da hızlandığını görmek sevindirici. Böylece bölgenin
bütünüyle bir gastronomi cenneti olduğu gerçeği çok önemli bir unsur.
Bu açıdan bakıldığında 2019’un Güney Doğu Anadolu veya Mezopotamya
destinasyonu yılı olarak Göbeklitepe’nin öncülüğünde öne çıkacağını ve
birbirinin devamı olan hikayelerden kurulu bir büyük hikayeyi dünyaya
anlatacağımız fırsatı herkesi heyecanlandırmalı…
Dünya çapındaki bu müzelerde tematik sergiler yurt içinde ve yurt dışında büyük ilgi uyandıracaktır.
Gastronomi tüm bölgenin ortak gücü olarak dünyaya eşsiz lezzetler sunacaktır.
Her biri başlı başına gidilip görülmesi gereken bu değerleri 2019’da Göbeklitepe odağı altında yalın bir iletişim dili ile dünyaya sunmamız gerekiyor.
Göbeklitepe üzerinden dünyaya bir çok şey anlatılabilir.
Kültür ve turizm diplomasisinin eşsiz gücünü kullanarak Troya Yılında kazanılan
tecrübe daha ileri noktalara taşınabilir…
Bu noktada, bölgede yer alan kültür ve turizm kuruluşları ve
kamu kuruluşlarının ortak bir yol haritasını Kültür ve Turizm Bakanlığı
önderliğinde oluşturarak hep birlikte çok çalışmamamız gerekiyor. Bu bize aynı
zamanda büyük bir sorumluluk da yüklüyor. 2019 yılında medeniyetin doğduğu
toprakların hikayesini anlatarak önemli bir iletişim ve tanıtım başarısına imza
atılabilir.
25 Aralık 2018
Yorumlar
Yorum Gönder