Hep üzerinde durduğum bir konu; turizm çok boyutlu ve etkileşim alanı geniş bir olgu… İşte son yıllarda sosyal medyanın verdiği rahatlıkla da turizm iletişim ofislerinin içine düştüğü bir yanılgı var: Çağdaş turizm iletişimini içselleştirmemek ve tek boyutlu algılamak… Bu durum beraberinde iletişimde samimiyetsizliği getiriyor ve etkinizi kaybediyorsunuz.
Evet, sosyal medya ve
dijital yenilikler turizm iletişiminin de merkezinde yer alan konular ancak her şeyin bir kültürü olduğu gibi sosyal medyayı
kullanmanın da bir kültürü, tavrı olmalı. Sosyal medya bir iletişim devrimi… en azından etki açısından…
Turizmin kitlesel algısı
ve ekonomisi iletişimini de etkiliyor ve sık sık “seri üretim” tuzağına düşülüyor. Turizm
iletişiminden sorumlu ofislerin bu tuzağa dikkat etmeleri gerekir. Unutmayalım,
teknolojik kolaylık her zaman iletişimde niteliği beraberinde getirecek diye
bir kural yoktur. Sizin marifetiniz samimiyetinizi her hal ve koşulda karşınızdakine doğru bir şekilde iletmekten geçer. Özensizliğe ve taklide düşmeden…
Yorumlar
Yorum Gönder