Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ulusal Turizm Örgütleri ve Yurt Dışı Turizm Tanıtım Ofisleri

Geçtiğimiz günlerde Meksika Hükümetinin yurt dışı turizm tanıtım ofislerini kapatma kararı yabancı sektör medyasında epey yer aldı. Yeni Hükümet önce büyük kısmını, sonrasında da tüm yurt dışı turizm tanıtım ofislerini kapatacağını duyurdu. Tüm gelişmeler 7-8 aydır çeşitli sektör yayınlarında tartışılıyor. Konuyla ilgili bilgi vermeden önce, bu gelişmeyi de fırsat bilerek, turizm diplomasisi açısından tanıtım ve pazarlamadan sorumlu örgütlerin yapısına, işlevlerine ve gelişimlerine kısaca göz atmak faydalı olacaktır. Çünkü konu pek çok ülkenin gündeminde yer alıyor. Nedeni ise turizmin dünyada hızla büyüyen bir endüstri olması ve tüm ülkelerin bu ekonomiden ve turizmin sağladığı iletişim ortamından azami yararlanma isteği. Yurt dışı turizm tanıtım ofisleri de “Turizm Yönetimi Politikaları”nın ve “Ulusal Turizm Örgütleri”nin önemli bir parçası konumundadır. Konu doğrudan turizm yönetimini ilgilendiriyor ancak turizm yönetimi ise hemen öyle yönetiyoruz denilebilecek türden bir iş de

Turizm bildiğimiz turizm değil…

Turizmde oyunun kuralları değişiyor ve bu bir anda olmadı… “Turizm bildiğimiz turizm değil” burada maksadımız turizm endüstrisinin değişimine işaret etmek tabiki…”Edilgen Turizm” yapan ülkemizin bir an önce turizmini yöneten “Etkin Turizm” yönetim anlayışına geçmesi gerekiyor. Turizm yönetim anlayışımızı, yeni gelişmeleri ve insanlığın gelecek vizyonunu karşılayacak noktaya taşımalıyız. Geçmiş turizm anlayışının merkezinde yer alan ve bizim çok yakın iş ortaklarımız, büyük tur operatörleri, ardısıra zararlar açıklıyorlar. Büyük kütlelerin dönüşümü de zor olur, her ne kadar değişim görülse de dönüşümünüz o denli hızlı olamıyor. Özellikle en büyük ve istikrarlı turist kaynağımız Avrupa’nın ekonomik ve siyasi belirsizliği, Brexit süreci tüm bu gelişmeleri olumsuz yönde daha da hızlandırdı. Thomas Cook, TUİ, Easy Jet, Rynair gibi turizmin devlerinin milyar dolar büyüklüğündeki zarar açıklamaları bizim gibi turizmi dönüştürme ve yönetme sancıları içindeki bir ülkeyi çok yakında

Türkiye Tematik Tanıtımı Sevdi -2: Türk Mutfağı Yılı

Tanıtımda strateji ve odaklanmayı öncelememiz gerektiğini her ortamda tekrarlıyoruz. Bu yaklaşımın bir neticesi olarak Kültür ve Turizm Bakanlığımızca odaklanılan “Tematik Yıllar” politikasını kökleştirerek ve içeriğini de zenginleştirerek sürdürmeliyiz. Bu politika, ülkemizde diğer politikalara öncülük yaparak, başta turizm alanında olmak üzere her alanda belirli stratejiler üretip odaklanarak koordinasyon içinde çalışma ve üretme kapasitemizi artıracaktır. Anadolu ve Trakya toprakları medeniyetler beşiği yurdumuzun hem coğrafi ve tarihî hem de zengin mutfak kültürüne ev sahipliği yapmaktadır. Tarih boyunca birçok medeniyet Anadolu ve Trakya topraklarında zengin yemek kültürümüzün birikimine katkı sunmuştur. Ancak, günümüzde dünyanın en zengin mutfakları arasında görülen Türk mutfağının markalaşma sorunları mevcuttur. Bir turizm çeşidi olarak “Gastronomi Turizmi” giderek önemini artırırken, yüksek gelir getiren bir turizm unsuru olarak da yaygınlaşmaktadır. Günümüzde İ

Ulusal Turizm Örgütleri Marketing Index/ GlobalData, Temmuz 2017

Dünya genelinde 100 Ulusal Turizm Örgütünün tanıtım-pazarlama faaliyetleri değerlendirilmiştir. Değerlendirmede 9 veri göz önünde bulundurulmuştur. 1)       Tanıtım ve Markalaşma çalışmalarının etkinliği (%35) 2)       Tanıtım alanında alınan ödüller (%2,5) 3)       Turist sayıları (2016-2021) öngörüler (%10) 4)       Turizmin GSMH’ye katkısının –Hükümetin turizm harcamalarına oranı (%10) 5)       Skift en iyi turizm web sitesi ödülleri (%2,5) 6)       Sosyal medya takipçileri (%10) 7)       Sosyal medya takipçileri ve turist sayıları rasyosu (oranı) (%20) 8)       Bloom’un Dijital Country Ranking indeksi (%5) 9)       Bloom Country Brand Ranking –Turizm- (%5) Bu raporda Türkiye’nin Global Top 25 listesindeki yeri 100 üzerinden alınan 46,8 puanla 18. Sıradadır. Bu listeye bölgemizdeki rakip destinasyonlardan  Hırvatistan 16. İspanya 17. ve Türkiye 18. Sıradan girmişlerdir. Hırvatistan, İspanya ve Türkiye’nin puanları arasında küçük farklar görülmektedir.  1 N

2. Japon Mucizesi

EN UZAKTAKİ KABAK/THE FURTHEST AWAY PUMPKIN

Kütüphaneler ile ilgili ne zaman konuşacak olsam, bundan seneler önce yaşanmış fakat her anı bütün ruhuma işleyerek taptaze kalmayı başarmış bir anımı hatırlarım. Bütün aile çevrem ve yakın arkadaşlarım benden bu anıyı dinlemişlerdir. Ancak daha fazla kişiyle paylaşabilmek adına oturup yazma hissiyatım ilk kez oluşunca da kalemim döndüğünce sizlere aktarmak istedim. 2004 yılıydı… O yıl mesleğimin bana verdiği imkânları değerlendirerek İngiltere’ye eğitim için gitme şansı yakalamıştım. İngiltere’nin Midland Bölgesi’nde tipik ve şirin bir İngiliz şehri olan Kettering’e yerleşmiştik. Oğlumuz henüz 4 yaşındaydı ve ana sınıfı öğrencisi olarak okula kabul edilip eğitim-öğretim hayatına başlamıştı. Ailecek, Kettering Halk Kütüphanesi’ni kapalı olduğu pazar günleri dışında neredeyse her gün ziyaret ediyorduk. Çünkü eşim ve ben kütüphanede zaman geçirmeyi seven insanlar olarak, buranın oğlumuz için de uygun bir ortam olduğunu görmüştük. Çocuklar için de oldukça şirin ve dış cephesiy

TURİZMDE DESTİNASYON YÖNETİMİNE DAİR TÜRKİYE PRATİĞİ -2-: TURİZM ALT YAPI HİZMET BİRLİKLERİ

Turizmde yıllardır, belki de turizm hikayemizin başladığı tarihlerden beri, gündemimizde olan bazı kavramlar var; destinasyon yönetimi, destinasyon tanıtımı, kamu ve özel sektör işbirliği gibi dilimizden düşürmediğimiz ve turizm yönetimimizle alakalı olarak da çok ilgili gördüğümüz bu kavramların içini ne kadar doldurabiliyor ya da bu kavramları turizm pratiğimize ne kadar yansıtabiliyoruz? Özellikle 2. Turizm hamlemizin resmi devlet belgesi olan 2023 turizm stratejimizde de ana konulardan biri hatta birincisini bu kavramları merkez edinen destinasyon (gidilecek yer) yönetimi oluşturmaktadır. Peki hepimizin konuşmalarına girmiş bu kavramı ne kadar pratiğe dönüştürdük? Ya da turizm yönetiminin ana aksını oluşturması gerektiğini belirttiğimiz bu kavramla ilgili olarak ne yapıyoruz? “Hadi! Kuralım şu destinasyon yönetimini” dendiğinde bunu kurabilecek bilgi, tecrübe ve kabiliyet hangi kurumlarda mevcut?   Bu alandaki pratiklerimiz ve yahut laboratuvar çalışmalarımız nelerdir? İşte bu