Ana içeriğe atla

EN UZAKTAKİ KABAK/THE FURTHEST AWAY PUMPKIN




Kütüphaneler ile ilgili ne zaman konuşacak olsam, bundan seneler önce yaşanmış fakat her anı bütün ruhuma işleyerek taptaze kalmayı başarmış bir anımı hatırlarım. Bütün aile çevrem ve yakın arkadaşlarım benden bu anıyı dinlemişlerdir. Ancak daha fazla kişiyle paylaşabilmek adına oturup yazma hissiyatım ilk kez oluşunca da kalemim döndüğünce sizlere aktarmak istedim.

2004 yılıydı… O yıl mesleğimin bana verdiği imkânları değerlendirerek İngiltere’ye eğitim için gitme şansı yakalamıştım. İngiltere’nin Midland Bölgesi’nde tipik ve şirin bir İngiliz şehri olan Kettering’e yerleşmiştik. Oğlumuz henüz 4 yaşındaydı ve ana sınıfı öğrencisi olarak okula kabul edilip eğitim-öğretim hayatına başlamıştı. Ailecek, Kettering Halk Kütüphanesi’ni kapalı olduğu pazar günleri dışında neredeyse her gün ziyaret ediyorduk. Çünkü eşim ve ben kütüphanede zaman geçirmeyi seven insanlar olarak, buranın oğlumuz için de uygun bir ortam olduğunu görmüştük. Çocuklar için de oldukça şirin ve dış cephesiyle de adeta masal kitaplarından fırlamışçasına büyülü görünen kütüphane, müthiş bir cazibe merkezi konumundaydı. Kütüphanede kitap okuma günlerinin düzenlenmesi, küçük yaş grubu çocuklara okunan kitaplardaki kahramanlarla ilgili illüstrasyon çalışmaları yaptırılması hatta kullanılacak malzemelerin kütüphane tarafından sağlanması ve eğitici-öğretici bilgisayar oyunları imkânları ile Kettering Halk Kütüphanesi adeta ikinci adresimiz oluvermişti.


Kütüphaneye ilk günden üye olmuştuk ama oğlumuzun da üye olabileceğini daha sonraki günlerde öğrenmiş ve hemen onu da üye yapmıştık. Yaşı çok küçük olduğu için böylesi bir üyelik sisteminden faydalanabileceği aklımıza gelmemişti.  Bu duruma epey sevinen eşimin “ Ne çabuk büyüdün oğlum, ilk üyeliğin de çok şirin ve anlamlı bir yer oldu. İnşallah hayat boyu böyle anlamlı yaşarsın.” Sözlerini de hâlâ unutmuyorum.

Bu üyelik sisteminde oldukça önemli bir detay daha vardı. Oğlumuza kütüphane üyelik kartı takdim edilirken yanında bir de bal kabağı çekirdeği verilmişti. Bu çekirdeği ekerse kasım ayında kütüphanede yapılacak “En Güzel Bal Kabağı” yarışmasına katılma hakkı olacağını belirtmişlerdi. Biz 2005 Kasım’ında orada olmayacaktık, süremiz tamamlanmış ve ilkbaharda ülkemize dönmüş olacaktık. Nitekim döndük ve o çekirdeği memleketteki bahçemize oğlumla beraber ektik. Hepimiz sonuçlarını heyecanla bekliyorduk. Aradan dört ay geçip ağustos ayı geldiğinde bizim kabak çoktan üç kilogramı geçmiş, hallice iri bir kabak olmuştu. Oğlumla birlikte kabağın fotoğrafını çekip, bütün duygularımızı anlatan ve kendilerine bize verdikleri hizmetler için en içten teşekkürlerimizi bildiren bir mektupla birlikte Kettering Halk Kütüphanesi’ne postaladık. O andaki tek duygum, bize orada bulunduğumuz süre boyunca ailecek kaliteli, özgün ve hoş vakit geçirmemizi sağlayan tüm kütüphane ekibine ve böylesi bir kütüphanenin var olmasına duyduğum şükrandı…


Aradan birkaç ay geçmişti… Bir sabah, aldığımız bir mektup bizi yine çok sevindirmişti. Kettering Halk Kütüphanesi ekibi, şehirlerinde ve kütüphanelerinde güzel vakit geçirmiş olmamızın kendilerini de bir o kadar mutlu ettiğini yazmışlardı. Onlar da bize teşekkür ediyorlardı. Aslında bu mektubu beklediğimizi söyleyemem. Çünkü kuru bir teşekkürden ziyade, yüreğimizden bir yol bulup orada yaşamış olduğumuz hatıraları ve bu hatıraların muhafazası için gösterdiğimiz özeni de cümlelere dökme arzusuydu benimkisi… Galiba başarmıştım. Mektuplarını bir de güzel bir çocuk kitabı ile taçlandırmışlardı. Oğlumuz odada sevinç içinde zıplarken “Baba bana kitap hediye etmişler!” diyordu ışıl ışıl gözleriyle…

Yarışma? Aaa… Evet… O sene elbetteki “En Güzel Kabak” yarışması yapılmıştı ve mektubumuza binaen yeni bir yarışma kategorisi ile minicik bir çekirdekten çıkan bal kabağımıza “En Uzaktaki Kabak” ödülünü değer görmüşlerdi. Kabak çok uzaktaydı ama hisler yan yana…







Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

Covid-19 Salgınının Turizme Etkileri

Daha önce benzeri olmayan bir olay… Daha düne kadar tüm ilgililer 2020’de turizm ve seyahat sektörünün yine başarılı bir yıl geçireceğini öngörüyor buna göre planlar yapıyordu. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), turizmde önceki senelerdeki kadar artış olmayacağını belirtmiş olsa da %4 büyüme beklentisini açıklamıştı. Özellikle son 10 yılda sektörler arasında en popüler olması hasebiyle tüm yüzlerin çevrildiği seyahat ve turizm sektörü yine başarılı geçecek bir yılın arifesindeydi. Herkesin keyfi yerinde gibiydi, ta ki Covid-19 ciddiyetini ortaya koyana kadar… İlk önce Çin’de görülen vakaları herkes yine SARS ve MERS gibi algılayıp, bölgesel ve kısıtlı zaman etkilerini gösterecek bir olay olarak gördü. Dünya Sağlık Örgütü 11 Mart günü resmî olarak Covid-19 Pandemisini ilan ettiğinde ilk korku da başlamış oldu. Artık dünya üzerindeki herkes yeni güne geçmiş yaşam biçimini dünde bırakarak uyanmıştı. Bu kuşağın yaşamadığı pek çok uygulama ardı sıra yaşamımıza girdi