Ana içeriğe atla

Ulusal Turizm Örgütleri Marketing Index/ GlobalData, Temmuz 2017



Dünya genelinde 100 Ulusal Turizm Örgütünün tanıtım-pazarlama faaliyetleri değerlendirilmiştir.
Değerlendirmede 9 veri göz önünde bulundurulmuştur.
1)      Tanıtım ve Markalaşma çalışmalarının etkinliği (%35)
2)      Tanıtım alanında alınan ödüller (%2,5)
3)      Turist sayıları (2016-2021) öngörüler (%10)
4)      Turizmin GSMH’ye katkısının –Hükümetin turizm harcamalarına oranı (%10)
5)      Skift en iyi turizm web sitesi ödülleri (%2,5)
6)      Sosyal medya takipçileri (%10)
7)      Sosyal medya takipçileri ve turist sayıları rasyosu (oranı) (%20)
8)      Bloom’un Dijital Country Ranking indeksi (%5)
9)      Bloom Country Brand Ranking –Turizm- (%5)
Bu raporda Türkiye’nin Global Top 25 listesindeki yeri 100 üzerinden alınan 46,8 puanla 18. Sıradadır. Bu listeye bölgemizdeki rakip destinasyonlardan  Hırvatistan 16. İspanya 17. ve Türkiye 18. Sıradan girmişlerdir. Hırvatistan, İspanya ve Türkiye’nin puanları arasında küçük farklar görülmektedir. 
1 New Zealand 74.0
2 United Arab Emirates 64.8
3 Mauritius 62.8
4 Iceland 56.6
5 Australia 55.7
6 United States 55.3
7 Malta 54.6
8 Jamaica 53.4
9 Peru 53.2
10 Mexico 53.1
11 Hong Kong 53.0
12 Ireland 52.9
13 Costa Rica 50.5
14 Malaysia 50.4
15 Thailand 48.0
16 Croatia 47.2
17 Spain 46.9
18 Turkey 46.8
19 Switzerland 45.3
20 Portugal 45.2
21 Norway 45.0
22 Japan 44.9
23 United Kingdom 44.6
24 Philippines 44.1
25 Singapore 43.6
Ülkemizde turizm ile ilgili olarak doğrudan ve dolaylı etkenlerle 2015-2016 yıllarını kriz yılları olarak niteleyebiliriz. Kültür ve Turizm Bakanlığınca 2014 yılında başlatılan ve turizmle ilgili olarak tanıtımda bir marka oluşturmak maksadıyla gerçekleştirilen stratejik yaklaşım ve buna bağlı uygulanan politikaları; bireyle iletişim, sosyal ve dijital medya, stratejik işbirlikleri, kendi medyasını yaratma, kültür-sanat-spor etkinlikleri ve tematik tanıtım ülkemizin bu listede yer almasını sağlamıştır.
Raporun Avrupa listesine baktığımızda Türkiye’yi, önemli rakibimiz İspanya’nın binde 2 puan gerisinde 6. Sırada görmekteyiz. Bu durum bize şunu göstermektedir; bu sıralamayı etkileyen pek çok dış etken olmakla birlikte raporda esas alınan 9 veriden 5’i –sıralama puanının %70’i- doğrudan Bakanlığımızın Turkey Home çatısı altında gerçekleştirdiği tanıtım ve pazarlama çalışmalarının etkinliğini değerlendirmiştir.
Bakanlığımızca sürdürülen Turkey Home markalaşma çalışması tanıtım ve pazarlama ile ilgili olarak stratejik bir yaklaşımla bu alandaki çalışmaları sürekli kılmış ve ülkemiz adına uluslararası alanda bir referans oluşturarak iletişim ve tanıtımda bir -örnek çalışma- oluşturmuştur.

İrfan Önal
Nisan,2019

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo