Dünya
genelinde 100 Ulusal Turizm Örgütünün tanıtım-pazarlama faaliyetleri
değerlendirilmiştir.
Değerlendirmede 9 veri göz önünde
bulundurulmuştur.
1) Tanıtım ve
Markalaşma çalışmalarının etkinliği (%35)
2) Tanıtım
alanında alınan ödüller (%2,5)
3)
Turist sayıları (2016-2021) öngörüler (%10)
4)
Turizmin GSMH’ye katkısının –Hükümetin turizm
harcamalarına oranı (%10)
5) Skift en iyi
turizm web sitesi ödülleri (%2,5)
6) Sosyal medya
takipçileri (%10)
7) Sosyal medya
takipçileri ve turist sayıları rasyosu (oranı) (%20)
8) Bloom’un
Dijital Country Ranking indeksi (%5)
9) Bloom Country
Brand Ranking –Turizm- (%5)
Bu raporda Türkiye’nin Global Top 25 listesindeki yeri 100
üzerinden alınan 46,8 puanla 18. Sıradadır. Bu listeye bölgemizdeki rakip destinasyonlardan Hırvatistan 16. İspanya 17. ve Türkiye 18. Sıradan
girmişlerdir. Hırvatistan, İspanya ve Türkiye’nin puanları arasında küçük
farklar görülmektedir.
1 New Zealand 74.0
2 United Arab Emirates 64.8
3 Mauritius 62.8
4 Iceland 56.6
5 Australia 55.7
6 United States 55.3
7 Malta 54.6
8 Jamaica 53.4
9 Peru 53.2
10 Mexico 53.1
11 Hong Kong 53.0
12 Ireland 52.9
13 Costa Rica 50.5
14 Malaysia 50.4
15 Thailand 48.0
16 Croatia 47.2
17 Spain 46.9
18 Turkey 46.8
19 Switzerland 45.3
20 Portugal 45.2
21 Norway 45.0
22 Japan 44.9
23 United Kingdom 44.6
24 Philippines 44.1
25 Singapore 43.6
Ülkemizde turizm ile ilgili olarak doğrudan ve dolaylı
etkenlerle 2015-2016 yıllarını kriz yılları olarak niteleyebiliriz. Kültür ve
Turizm Bakanlığınca 2014 yılında başlatılan ve turizmle ilgili olarak tanıtımda
bir marka oluşturmak maksadıyla gerçekleştirilen stratejik yaklaşım ve buna
bağlı uygulanan politikaları; bireyle iletişim, sosyal ve dijital medya,
stratejik işbirlikleri, kendi medyasını yaratma, kültür-sanat-spor etkinlikleri
ve tematik tanıtım ülkemizin bu listede yer almasını sağlamıştır.
Raporun Avrupa listesine baktığımızda Türkiye’yi, önemli
rakibimiz İspanya’nın binde 2 puan gerisinde 6. Sırada görmekteyiz. Bu durum
bize şunu göstermektedir; bu sıralamayı etkileyen pek çok dış etken olmakla
birlikte raporda esas alınan 9 veriden 5’i –sıralama puanının %70’i- doğrudan
Bakanlığımızın Turkey Home çatısı altında gerçekleştirdiği tanıtım ve pazarlama
çalışmalarının etkinliğini değerlendirmiştir.
Bakanlığımızca sürdürülen Turkey Home markalaşma
çalışması tanıtım ve pazarlama ile ilgili olarak stratejik bir yaklaşımla bu
alandaki çalışmaları sürekli kılmış ve ülkemiz adına uluslararası alanda bir
referans oluşturarak iletişim ve tanıtımda bir -örnek çalışma- oluşturmuştur.
Nisan,2019
Yorumlar
Yorum Gönder