Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ulusal Turizm Örgütleri Marketing Index/ GlobalData, Temmuz 2017

Dünya genelinde 100 Ulusal Turizm Örgütünün tanıtım-pazarlama faaliyetleri değerlendirilmiştir. Değerlendirmede 9 veri göz önünde bulundurulmuştur. 1)       Tanıtım ve Markalaşma çalışmalarının etkinliği (%35) 2)       Tanıtım alanında alınan ödüller (%2,5) 3)       Turist sayıları (2016-2021) öngörüler (%10) 4)       Turizmin GSMH’ye katkısının –Hükümetin turizm harcamalarına oranı (%10) 5)       Skift en iyi turizm web sitesi ödülleri (%2,5) 6)       Sosyal medya takipçileri (%10) 7)       Sosyal medya takipçileri ve turist sayıları rasyosu (oranı) (%20) 8)       Bloom’un Dijital Country Ranking indeksi (%5) 9)       Bloom Country Brand Ranking –Turizm- (%5) Bu raporda Türkiye’nin Global Top 25 listesindeki yeri 100 üzerinden alınan 46,8 puanla 18. Sıradadır. Bu listeye bölgemizdeki rakip destinasyonlardan  Hırvatistan 16. İspanya 17. ve Türkiye 18. Sıradan girmişlerdir. Hırvatistan, İspanya ve Türkiye’nin puanları arasında küçük farklar görülmektedir.  1 N

2. Japon Mucizesi

EN UZAKTAKİ KABAK/THE FURTHEST AWAY PUMPKIN

Kütüphaneler ile ilgili ne zaman konuşacak olsam, bundan seneler önce yaşanmış fakat her anı bütün ruhuma işleyerek taptaze kalmayı başarmış bir anımı hatırlarım. Bütün aile çevrem ve yakın arkadaşlarım benden bu anıyı dinlemişlerdir. Ancak daha fazla kişiyle paylaşabilmek adına oturup yazma hissiyatım ilk kez oluşunca da kalemim döndüğünce sizlere aktarmak istedim. 2004 yılıydı… O yıl mesleğimin bana verdiği imkânları değerlendirerek İngiltere’ye eğitim için gitme şansı yakalamıştım. İngiltere’nin Midland Bölgesi’nde tipik ve şirin bir İngiliz şehri olan Kettering’e yerleşmiştik. Oğlumuz henüz 4 yaşındaydı ve ana sınıfı öğrencisi olarak okula kabul edilip eğitim-öğretim hayatına başlamıştı. Ailecek, Kettering Halk Kütüphanesi’ni kapalı olduğu pazar günleri dışında neredeyse her gün ziyaret ediyorduk. Çünkü eşim ve ben kütüphanede zaman geçirmeyi seven insanlar olarak, buranın oğlumuz için de uygun bir ortam olduğunu görmüştük. Çocuklar için de oldukça şirin ve dış cephesiy

TURİZMDE DESTİNASYON YÖNETİMİNE DAİR TÜRKİYE PRATİĞİ -2-: TURİZM ALT YAPI HİZMET BİRLİKLERİ

Turizmde yıllardır, belki de turizm hikayemizin başladığı tarihlerden beri, gündemimizde olan bazı kavramlar var; destinasyon yönetimi, destinasyon tanıtımı, kamu ve özel sektör işbirliği gibi dilimizden düşürmediğimiz ve turizm yönetimimizle alakalı olarak da çok ilgili gördüğümüz bu kavramların içini ne kadar doldurabiliyor ya da bu kavramları turizm pratiğimize ne kadar yansıtabiliyoruz? Özellikle 2. Turizm hamlemizin resmi devlet belgesi olan 2023 turizm stratejimizde de ana konulardan biri hatta birincisini bu kavramları merkez edinen destinasyon (gidilecek yer) yönetimi oluşturmaktadır. Peki hepimizin konuşmalarına girmiş bu kavramı ne kadar pratiğe dönüştürdük? Ya da turizm yönetiminin ana aksını oluşturması gerektiğini belirttiğimiz bu kavramla ilgili olarak ne yapıyoruz? “Hadi! Kuralım şu destinasyon yönetimini” dendiğinde bunu kurabilecek bilgi, tecrübe ve kabiliyet hangi kurumlarda mevcut?   Bu alandaki pratiklerimiz ve yahut laboratuvar çalışmalarımız nelerdir? İşte bu

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

DESTİNASYON TANITIMINDA COĞRAFİ İŞARETLERİN ROLÜ

Günümüzün sihirli kelimesi herhâlde “değişim” olsa gerek… Değişim en fazla insan ve toplum davranışlarında kendini hissettirmektedir. Turizm faaliyetleri de değişimden etkilenmekte, dolayısıyla insanın turizm yaklaşımları ve tercihleri de değişime uğramaktadır. Değişim ile birlikte bir diğer öne çıkan kavram ise “deneyim” olmaktadır. İnsanlar sürekli yeni deneyimler peşinde koşmakta ve yeni deneyimler yaşamak istemekteler. Gittikçe daha da önem kazanan bu durumu turizmin odak noktası olarak adlandırabiliriz. Hatta günümüz koşullarında bunu bir “ihtiyaç” olarak da konumlandırabiliriz. Çünkü günümüz koşulları insana bu ihtiyacı hissettirmektedir. Turizm faaliyetleri gibi turizm sektörü de bu değişimden etkilenerek önemli bir ivme kazanmıştır. Bu ivme hem ekonomik hem de sosyo-kültürel anlamda çok yoğun olarak etkilerini göstermektedir. Yeryüzünde her köşe dünyanın en güzel yeri olduğu iddiasını ispat etmeye çalışarak ziyaretçi çekmeye gayret etmekte, turizm diplomasisi yol

TRAVELLER'S 2019 GUIDE TO TURKEY

TRAVELLER'S 2019 GUIDE TO TURKEY YEAR OF GÖBEKL İ TEPE Göbeklitepe, considered as the zero point in time, has changed all we know about the history of mankind. It is located about 22km from the city centre of Ş anl ı urfa, Turkey's southeastern city of great cultural, historical and agricultural significance and is now accepted as the earliest cult centre of human history. Göbeklitepe dates back to the 10th millennium BC. The forms of the remnants reflect perfection in terms of shape, size and artistry, giving an insight into how the early communities engaged in agriculture, worshipped and were socially organized. Göbeklitepe is inscribed on UNESCO's World Heritage List. The vast area around Göbeklitepe is situated on the north of Mesopotamia, the historical region that we call the cradle of civilization. And Ş anl ı urfa is known as the city of prophets and enjoys a matchless culture and history. Ş anl ı urfa, also the city of gastronomy, welcomes the visitors wi