Ülkemiz ana pazarımız Avrupalıların algısında kum-deniz -güneş tatili ülkesi olarak görülüyor. Zaman zaman Mısır, Tunus, Fas çizgisinde zaman zaman da İspanya ve Yunanistan...Bu iki küme arasında ülke görünümü, krizler, jeopolitik, ekonomik vb. Nedenlerle gidip geliyor...Bu arada kendi dinamiklerinde gelişen farklı turizm ürün ve destinasyonlarımız da bulunmakla beraber İspanya’nın 90’ların başından itibaren yaşadığı dönüşüm bizde henüz tamamlanmadığından başlangıçtaki algıyı geliştirmiş değiliz...Dünyada Kum-deniz-güneş turizm çeşidi hala ana seyahat motivasyonları arasında olup sektörün bel kemiği olmaya devam edecektir. Ancak Ülkemizin bu algıyı değiştirmesi, yanına kültür turizmi ve benzerlerini eklemesi, farklı alanlardaki turizm çeşitlerini de geliştirmesi öncelikle turizm alanında bu gelişimi destekleyecek kurumsal dönüşüm, kültür ve turizmin birlikteliğinin yaratacağı sinerjinin sağlanmasına bağlı olacaktır. Türkiye yaşadığı deneyimlerle turizmdeki potansiyelini doğru değe...
Turizm ve kültür endüstrileri üzerine izlenimler, görüşler...TURİZMİN YAKIN TARİHİNDEN NOTLAR