Günümüzde
müzelerin ve müzecilik faaliyetlerinin işlevi çok daha önemli hale geldi.
Önceki iki yazımızda da bu konuya değinmiştik. İletişim, eğitim ve tanıtım
faaliyetlerinin merkezindeki konular arasında müzeleri ve tematik sergileri
görmekteyiz. Bu açıdan özellikle dünyaca ünlü müzelerin programlarına aldıkları
sergi konuları da dikkatle izleniyor. Bu konular çoğu zaman uluslararası
ilişkileri bile belirlemekte, etkilemektedir. Bu müzeler başta kendi
toplumlarına olmak üzere dünyaya anlatılmak istenen konularla ilgili önemli
sergi programları gerçekleştirmektedirler. Bu işi en iyi yapan kurumlardan biri
de British Museum’dur. Bu yılki sergi programlarını incelediğimizde iki sergi
dikkatimizi çekiyor. Bunlardan biri; Inspired by the east, how the Islamic World influenced
western art 10 Ekim 2019 – 26 Ocak 2020 tarihleri arasında
gerçekleşecek. Bu sergide İslam dünyasının batı sanatına etkileri dolayısıyla
oryantalizm yorumlarını göreceğimiz anlaşılıyor. Bir diğer serginin adı da Troy
myth and reality 21 Kasım 2019 – 8 Mart 2020 tarihleri arasında. Bu
sergide de dünyanın en bilindik konularından Troya ile ilgili efsaneler ve
gerçekler işlenecek. Bir Anadolu efsanesi Troya bakalım nasıl anlatılacak?
Bu
iki serginin bizim için önemini çok fazla anlatmaya gerek yok sanırım.
Kültürümüze, üretimlerimize ve coğrafyamıza dair konular iki serginin de
merkezinde yer alıyor. Böyle olunca bu sergilerde anlatılacaklar, konuların
işlenişi bizim için çok daha önemli hale geliyor. Bu açıdan bakıldığında,
özellikle dünyaca önemli ve etki alanları çok fazla olan kültür ve sanat
kurumlarıyla iletişim ve iş birliğinin önemi ortaya çıkıyor. Aslında
uluslararası ilişkilerde diplomasi ne ise bunun iz düşümü kültür alanında
yaşanıyor. Coğrafyamız ve müzelerimiz nasıl dünyanın eşsizleri arasında yer
alıyor ise dünyaca ünlü bu müzelerin ve başlıca kültür ve sanat kurumlarının da
iletişim gücü ve etki alanı çok güçlü bulunuyor. Bu yüzden her koşulda
toplumların birbirlerini daha iyi anlamaları, kültürel alışveriş ve turizme
kadar uzanan pek çok artı değer için başta müzelerimiz olmak üzere kültür
kurumlarımızın uluslararası ilişkilerinin ve iş birliklerinin stratejik önemi çoktur.
İrfan
Önal, Temmuz 2019
Yorumlar
Yorum Gönder