Yeni Zelanda, Okyanusya’da yüz ölçümü ülkemizin 1/3’ü kadar, 4,8 milyon nüfusu olan bir ülke. Dünyanın neredeyse her yerinden çok uzaklardaki bu ülke maalesef terörist bir eylem sonucunda 15 Mart 2019 günü tarihinin en karanlık gününü yaşadı. Yeni Zelanda Başbakanı Jacinda Ardern ve halkı ise olayla ilgili ilk demeçler ve tepkilerden itibaren bütün dünyaya: ‘bir krizle nasıl mücadele edilmelidir ve gelecek nasıl teminat altına alınır?’ noktasında önemli dersler verdiler. Bu konunun başlı başına irdelenmesi, incelenmesi gereken özellikleri bulunuyor. Biz ise burada bu ülkenin kendi konularımızla ilgili olan bölümlerini, yani turizmi, kültürü ve iletişimi içeren bir başka başarısına kısaca değineceğiz.
Dünyanın en uzun soluklu ve bilinen kampanyası olarak gösterilen 100% Pure New Zealand kampanyası hedef ülkelerdeki ölçümleri ve sonrasında yapılan çalışmaları kapsayan 18 aylık bir araştırma ve değerlendirme neticesinde Haziran 2019’da yeni bir global kampanya başlattı: “100% Pure Welcome – 100% Pure New Zealand”
100% Pure New Zealand Kampanyası geleneksel olarak her iki yılda bir küresel kampanyalar yürütmektedir. Bu yıl 20. yılında olan ödüllü kampanyanın özellikle başarısını ülkenin ve insanının öz değerlerine dayanmasına, adaptasyona ve çeşitliliğe imkân veren yapısına borçlu olduğu belirtilmektedir. Geçmiş alt kampanyalardan biri de; “100% Middle-earth 100% Pure New Zealand” başarısıyla dikkat çekmişti.
2019 kampanyasında öne çıkan husus ise katılımcılığı teşvik etmesi ve her gün yeni bir video ile Yeni Zelandalıların ülkelerine ait bir değere, yere, aktiviteye, geleneğe vb. vurgu yapan videolar çekerek tüm dünyayı ülkelerine davet etmeleri fikrine dayanmaktadır.
Yeni Kampanya ‘Welcome’ videosu ile açılışını yapmakta ve burada Yeni Zelanda insanının ve doğasının sıcaklığı ve farklılığı vurgulanarak, her sabah güneşin ilk doğduğu yerlerden biri olan bu ülkeden dünyaya ‘Günaydın’ seslenişi ile ‘Hoş geldiniz’ çağrısı çok doğal ve ilgi çekici bir şekilde yapılmaktadır. Bu videoyu ise her gün yeni bir ‘Good Morning World’ videoları izlemektedir ve izleyecektir, bu bir yıl boyunca bu şekilde devam edecektir.
100% Pure New Zealand kampanyasının başarısının temelinde kendi tanımını doğru yakalamış ve evrime müsait bir yapıda olmasını görebiliriz. Buradan ülkelerin iletişim ve bir nevi itibar yönetimini yürüten kampanyaların özelliklerinin; doğru tanım, süreklilik ve güne ayak uyduran özgünlük yaklaşımı olduğu ortaya çıkmaktadır. Karar almadan önce ve sonrasında atılacak adımları ise hepimizin üzerinde hemfikir olacağı; araştırma, değerlendirme, tecrübe ve irade olarak özetleyebiliriz.
İrfan ÖNAL, Haziran 2019
Yorumlar
Yorum Gönder