Tasarım insan doğasında yer alır ancak hayatımızda daha çok yer edinmesini sağlamak için farkındalığımızı artırmalı, daha çok araştırmalı ve düşünmeliyiz. Tasarım süreci "daha iyiyi" hedefler ve en önemli unsurlarından biri “kavramsallaştırma” ise bir konunun “bilgisine” ulaşmak için gösterdiğimiz çabaların tümünü kapsar.
Turizm
sektörümüz kriz zamanlarında genellikle taktiklere yönelerek zor
zamanları atlatmaya çalışıyor. Hâlbuki tasarım yaklaşımının zor zamanlarda stratejiyi yenileme ve “daha iyi” bir duruma ulaşma konusunda önemli rol oynadığını belirtmeliyim. Böyle zamanlarda kısa vadeli düşünmek yerine uzun vadeli hedefleri görüp değişen durumlardan yeni ürünler ve
beklenmeyen fırsatlar elde edilebilir.
Turizm 2030 kitabı böyle bir zamanda oluşan fırsatı ve yenilenme gereksinimini vurgulayarak daha iyi bir turizm yönetimini tasarlama çalışmalarına dikkat çekmek için yazıldı. Bütün
tecrübelerin üzerine tasarım yaklaşımıyla yeni bir bakış açısı getirmeye
çalıştım. Kriz zamanlarını sadece her şeyin aniden durduğu yönüyle
değerlendirmeyip yeni durumun sunduğu fırsatlar olarak görmeliyiz. Bu aynı zamanda eski stratejileri ve buna göre oluşmuş kurumları -tasarımı- yenileme şansı da sunacaktır, Covid-19 salgını da böyle bir süreçti. İnsan durunca turizm de durdu ancak problemleri ve
ihtiyaçları gündemimizde daha net olarak yer aldı. Kitap, bu durumu inceleyerek
ülkemiz için yeni bir turizm yönetimi tasarımı öneriyor. Buradan da evrensel
ilke ve hedeflerle uyumlu olarak tüm taraflar için daha iyi bir turizm endüstrisine
yol açılacaktır diye ümit ediyorum.
e kitap için: https://play.google.com/store/books/details?id=Fx6gEAAAQBAJ
Yorumlar
Yorum Gönder