Ana içeriğe atla

UZAK ROTA'DA TURKEY HOME RÖPORTAJI


UZAKROTA'DA TURKEY HOME RÖPORTAJI
2010 yılından itibaren seyahat etmeyi seven herkese dünyanın çeşitli yerlerindeki en düşük bütçeli seyahat noktalarından lüks alternatiflerine,  en çılgın festivallerden konserlerine kadar seyahat adına ne varsa yayımlayan, sahip olduğu tecrübe doğrultusunda markalar için de çeşitli pazarlama aktiviteleri gerçekleştiren Uzak Rota, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü ve 30 Kasım’da gerçekleşen  “Uzakrota Travel Summit (UTSIstanbul)” konuşmacılarından İrfan Önal ile 21 Eylül 2018 tarihinde Bakanlığımızın Turkey Home küresel imaj kampanyası üzerine bir röportaj gerçekleştirdi.
Röportaj içeriği ve linki aşağıdaki gibidir:
Öncelikle hoş geldiniz, ziyaretçilerimize kendinizi biraz tanıtabilir misiniz ?

Ben Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürüyüm. Bu görevi 5,5 yıldır yürütüyorum. Bakanlığımızda yurt içinde ve yurt dışında çeşitli kademelerde yöneticilik görevleri yaptım. Bu yıl Bakanlığımızda 23. yılımı çalışıyorum. Özellikle Destinasyon yönetimi, destinasyon pazarlaması, ulusal turizm örgütleri, kültür endüstrisi, kültürel diplomasi, turizm diplomasisi ve çevre konularında çalışmalarım bulunuyor.

Bize biraz Turkey Home hakkında bilgi verebilir misiniz?

“Turkey Home” projesi 5 yıl önce Tanıtma Genel Müdürlüğünce başlatılan bir tanıtım kampanyası ve ülkemiz adına tanıtım markası yaratmak için yürütülen bir projenin adıdır. Bir slogan veya logo çalışması değildir. Kültür ve turizm diplomasimizin güçlü bir kampanyası olarak bireyle iletişim kuran ve çağdaş enstrümanlarla bu iletişimi devamlı kılan bir stratejiye sahiptir. Ülkemizin tüm değerlerini içinde barındırarak yalın bir dil ve görünümle dünyaya ülkemizin ve insanımızın hikâyelerini ulaştırmayı ve etkileşimine yardımcı olmayı amaç edinmiştir. Bu anlamda ülkemizin küresel imaj kampanyasıdır.

Turkey Home projesinin tanıtımında ne gibi faaliyetlerde bulunuyorsunuz?

Ülkemizin ulusal turizm örgütü olarak yurt dışındaki tüm tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimiz Turkey Home kampanyasının şemsiyesi altında gerçekleştirilmektedir. Kampanyanın sosyal medya hesapları, dünyadaki benzer kuruluşlar arasında en önde gelen takipçi ve etkileşim sayılarına sahiptir. Bütün markalarla stratejik ortaklıklarımızı da ülkemiz adına Turkey Home markası temsil etmektedir. Bütün basın, kültürel faaliyetler, sektörel faaliyetler, reklam faaliyetleri Turkey Home markasının içeriğinde gerçekleştirilmektedir. Bu faaliyetler hem ülkemiz ve destinasyonlarımız, kültürümüz ve insanımız adına tanıtım ve iletişim faaliyetleri olmakta hem de Turkey Home markasının bilinirliğine yardımcı olmaktadır.

Meksika’nın Chicago’daki duvar yazıları, Palau’nun temiz sahilleri pazarlaması, Dominik’in 11 ayrı plajı pazarlamak için yarattığı projeler… Dünyada turizm pazarlama faaliyetleri viral pazarlamaya evriliyor. Peki, Türkiye’nin bu alanda çalışmaları mevcut mu?

Turkey Home özellikle özgün ve içten bir duruş sergilemeyi amaç edinmiş bir kampanyadır. Bu amaçla başından itibaren kültür, sanat, müzik ve spor yoluyla insanlarla iletişim kurmayı, bu faaliyetleri insanlara ulaştırarak onların hayatına renk katma amacını stratejisinde önemli bir yere koymuştur.  Özellikle gastronomi, yürüyüş yolları ve festivaller ile ilgili olarak ürettiği etkileşimli projeler artık süreklilik kazanmış ve insanların çok fazla ilgisini çekmektedir. Bu gibi projeleri çeşitlendirerek sürdürmeyi planlamaktayız.

Türkiye’nin ana pazarları tekrar eski gücünü kazanmaya başladı. Peki, alternatif pazarlar için de çalışmalarımız mevcut mu? Çin yakın gelecekte ana pazarımız olabilir mi?

Türkiye özellikle Çin, Hindistan, Güney Afrika, Brezilya gibi gelişen ve gelecekte daha da önemli hale gelecek pazarlara ilişkin yeni stratejilerini eyleme dönüştürmektedir. Bu yıl Çin’de “Türkiye Turizm Yılı”dır ve bununla ilgili pek çok tanıtım ve pazarlama projesi yürütmekteyiz. Her pazar için özel sektörümüzle birlikte çalışmaktayız ve özellikle bu pazarlara ilişkin yeni ürünlerimizi ve yeni destinasyonlarımızı ön plana çıkarmayı hedefledik. Çin’de hedefimiz pazara yeni ürünlerimizi ve yeni destinasyonlarımızı tanıtarak, kişi başı harcamayı 2023’te 2000 Amerikan doları seviyesine ulaştırmaktır.

Ülkemize gelen turist profilinde ve seyahat odaklarında (gurme, deneyim ve macera) son yıllarda değişim gözlenmeye başlandı. Siz bunu neye bağlıyorsunuz?

Turizmdeki hızlı değişim ülkemize gelen turistlerin davranışlarında da görülüyor. Bu tüm destinasyonlar için geçerli bir olgu. Turizmde deneyim ön plana çıkıyor ve sizin de turiste bu deneyimi yaşatacak ürünler sunmanız gerekli. Ülkemiz turizm potansiyeli açısından çok zengin. Turizm endüstrisindeki ve turist davranışlarındaki değişimi iyi takip etmeli ve sektörel dinamiklerimizi ve turizm anlayışımızı buna göre kurgulamalıyız.

Son olarak eklemek istedikleriniz var mı?

Turizm, dünyada en hızlı büyüyen bir sektör olarak çok çeşitli sektörleri de etkilemekte ve etkilenmektedir. Bu noktada turizm yönetimi çok önemli bir konu olarak ortaya çıkmaktadır. Turizmi -ülkemiz, insanımız ve ekonomimiz açısından doğru kurgulayabilmemiz ve potansiyelimizi en verimli şekilde kullanabilmemiz için- en doğru ve en etkili şekilde yönetmeliyiz.
https://www.uzakrota.com/kultur-ve-turizm-bakanligi-tanitma-genel-muduru-irfan-onal-roportaji/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo