UZAKROTA'DA
TURKEY HOME RÖPORTAJI
2010 yılından itibaren seyahat etmeyi seven herkese dünyanın
çeşitli yerlerindeki en düşük bütçeli seyahat noktalarından lüks
alternatiflerine, en çılgın
festivallerden konserlerine kadar seyahat adına ne varsa yayımlayan, sahip
olduğu tecrübe doğrultusunda markalar için de çeşitli pazarlama aktiviteleri
gerçekleştiren Uzak Rota, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü ve 30
Kasım’da gerçekleşen “Uzakrota Travel
Summit (UTSIstanbul)” konuşmacılarından İrfan Önal ile 21 Eylül 2018 tarihinde
Bakanlığımızın Turkey Home küresel imaj kampanyası üzerine bir röportaj gerçekleştirdi.
Röportaj içeriği ve
linki aşağıdaki gibidir:
Öncelikle hoş
geldiniz, ziyaretçilerimize kendinizi biraz tanıtabilir misiniz ?
Ben Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürüyüm. Bu
görevi 5,5 yıldır yürütüyorum. Bakanlığımızda yurt içinde ve yurt dışında
çeşitli kademelerde yöneticilik görevleri yaptım. Bu yıl Bakanlığımızda 23.
yılımı çalışıyorum. Özellikle Destinasyon yönetimi, destinasyon pazarlaması,
ulusal turizm örgütleri, kültür endüstrisi, kültürel diplomasi, turizm
diplomasisi ve çevre konularında çalışmalarım bulunuyor.
Bize biraz Turkey Home
hakkında bilgi verebilir misiniz?
“Turkey Home” projesi 5 yıl önce Tanıtma Genel Müdürlüğünce
başlatılan bir tanıtım kampanyası ve ülkemiz adına tanıtım markası yaratmak
için yürütülen bir projenin adıdır. Bir slogan veya logo çalışması değildir.
Kültür ve turizm diplomasimizin güçlü bir kampanyası olarak bireyle iletişim
kuran ve çağdaş enstrümanlarla bu iletişimi devamlı kılan bir stratejiye
sahiptir. Ülkemizin tüm değerlerini içinde barındırarak yalın bir dil ve
görünümle dünyaya ülkemizin ve insanımızın hikâyelerini ulaştırmayı ve
etkileşimine yardımcı olmayı amaç edinmiştir. Bu anlamda ülkemizin küresel imaj
kampanyasıdır.
Turkey Home
projesinin tanıtımında ne gibi faaliyetlerde bulunuyorsunuz?
Ülkemizin ulusal turizm örgütü olarak yurt dışındaki tüm
tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimiz Turkey Home kampanyasının şemsiyesi
altında gerçekleştirilmektedir. Kampanyanın sosyal medya hesapları, dünyadaki
benzer kuruluşlar arasında en önde gelen takipçi ve etkileşim sayılarına
sahiptir. Bütün markalarla stratejik ortaklıklarımızı da ülkemiz adına Turkey
Home markası temsil etmektedir. Bütün basın, kültürel faaliyetler, sektörel
faaliyetler, reklam faaliyetleri Turkey Home markasının içeriğinde
gerçekleştirilmektedir. Bu faaliyetler hem ülkemiz ve destinasyonlarımız,
kültürümüz ve insanımız adına tanıtım ve iletişim faaliyetleri olmakta hem de
Turkey Home markasının bilinirliğine yardımcı olmaktadır.
Meksika’nın
Chicago’daki duvar yazıları, Palau’nun temiz sahilleri pazarlaması, Dominik’in
11 ayrı plajı pazarlamak için yarattığı projeler… Dünyada turizm pazarlama
faaliyetleri viral pazarlamaya evriliyor. Peki, Türkiye’nin bu alanda
çalışmaları mevcut mu?
Turkey Home özellikle özgün ve içten bir duruş sergilemeyi
amaç edinmiş bir kampanyadır. Bu amaçla başından itibaren kültür, sanat, müzik
ve spor yoluyla insanlarla iletişim kurmayı, bu faaliyetleri insanlara
ulaştırarak onların hayatına renk katma amacını stratejisinde önemli bir yere
koymuştur. Özellikle gastronomi, yürüyüş
yolları ve festivaller ile ilgili olarak ürettiği etkileşimli projeler artık
süreklilik kazanmış ve insanların çok fazla ilgisini çekmektedir. Bu gibi
projeleri çeşitlendirerek sürdürmeyi planlamaktayız.
Türkiye’nin ana
pazarları tekrar eski gücünü kazanmaya başladı. Peki, alternatif pazarlar için
de çalışmalarımız mevcut mu? Çin yakın gelecekte ana pazarımız olabilir mi?
Türkiye özellikle Çin, Hindistan, Güney Afrika, Brezilya
gibi gelişen ve gelecekte daha da önemli hale gelecek pazarlara ilişkin yeni
stratejilerini eyleme dönüştürmektedir. Bu yıl Çin’de “Türkiye Turizm Yılı”dır
ve bununla ilgili pek çok tanıtım ve pazarlama projesi yürütmekteyiz. Her pazar
için özel sektörümüzle birlikte çalışmaktayız ve özellikle bu pazarlara ilişkin
yeni ürünlerimizi ve yeni destinasyonlarımızı ön plana çıkarmayı hedefledik.
Çin’de hedefimiz pazara yeni ürünlerimizi ve yeni destinasyonlarımızı tanıtarak,
kişi başı harcamayı 2023’te 2000 Amerikan doları seviyesine ulaştırmaktır.
Ülkemize gelen turist
profilinde ve seyahat odaklarında (gurme, deneyim ve macera) son yıllarda
değişim gözlenmeye başlandı. Siz bunu neye bağlıyorsunuz?
Turizmdeki hızlı değişim ülkemize gelen turistlerin
davranışlarında da görülüyor. Bu tüm destinasyonlar için geçerli bir olgu.
Turizmde deneyim ön plana çıkıyor ve sizin de turiste bu deneyimi yaşatacak
ürünler sunmanız gerekli. Ülkemiz turizm potansiyeli açısından çok zengin.
Turizm endüstrisindeki ve turist davranışlarındaki değişimi iyi takip etmeli ve
sektörel dinamiklerimizi ve turizm anlayışımızı buna göre kurgulamalıyız.
Son olarak eklemek
istedikleriniz var mı?
Turizm, dünyada en hızlı büyüyen bir sektör olarak çok
çeşitli sektörleri de etkilemekte ve etkilenmektedir. Bu noktada turizm
yönetimi çok önemli bir konu olarak ortaya çıkmaktadır. Turizmi -ülkemiz,
insanımız ve ekonomimiz açısından doğru kurgulayabilmemiz ve potansiyelimizi en
verimli şekilde kullanabilmemiz için- en doğru ve en etkili şekilde
yönetmeliyiz.
https://www.uzakrota.com/kultur-ve-turizm-bakanligi-tanitma-genel-muduru-irfan-onal-roportaji/
Yorumlar
Yorum Gönder