Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Turizmde Kriz Yönetimine Yaklaşım Örneği

Turkey Home-Kriz Yönetimi Bir yerin markalaşması kolay bir süreç değildir ancak bunu başarmak parlak bir geleceğe işaret eder. Dünya üzerinde birçok yer benzer özelliklere sahiptir, benzer ürünler mevcuttur bu yüzden rekabetçi dünyada var olmak eşsiz bir kimlik yaratmanızla mümkündür. Markalar dünyasında bir ürünün imajı ve pozisyonu o yerin gerçek karakterinin ötesinde olabilir. Destinasyonlar eşsiz olduklarını vurgulayarak hedef kitleyi etkilemeye çalışırlar. Bir marka slogan, logo, görsel materyal, renk kullanımı gibi kendisinin ruhunu güçlendirecek ve temsil edecek, onu tanıtacak unsurlara sahip olmalıdır. Sürekli değişen dünyada bir destinasyonun ziyaretçilerini, yatırımcılarını, girişimcilerini ve sakinlerini etkilemeyi sürdürebilmesi için imajını sürekli olarak izlemeli ve geliştirmelidir. Günümüzde birçok yer geleneksel pazarlamanın ötesinde katma değerler yaratarak markalaşma süreci yaşamaktadırlar. Bakanlığımızca 2014 yılında başlatılan “Turkey Home” kampanyası, o gün...

Tanıtma Bülten yazıları 15

“Türkiye Geri Dönüyor” FVW ITB Daily/09 Mart 2018 Türkiye bu yıl da dünyanın en büyük turizm borsası ITB Berlin Fuarı’nda en çok bahsi geçen turizm destinasyonlarından biriydi. Geçtiğimiz yıl konuşulan konular; “Türkiye bir önceki yıl yaşadığı %30’luk pazar kaybını telafi edebilecek mi?”, “Türk turizminin geleceği ne yönde olacak?” soruları ve bu sorulara getirilen yorumlar olurken, bu yıl ITB Berlin Fuarı’nın gündemleri arasında “Türkiye’nin güçlü geri dönüşü” konuşuldu. ITB Berlin Fuarı’nın kongre bölümünde geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Bakanlığımız; Türkiye Forumu başlığı altında fuarın ikinci gününde 2018 Troya yılı münasebetiyle “Troya Antik Şehri” ve üçüncü gününde de “Türkiye Turizminin Yeni Vizyonu” konuları ile yerini aldı. Özellikle Türkiye turizminin yeni vizyonunun, yaşadığımız zor zamanlardan sonra, uluslararası platformlarda anlatılması yabancı ortaklarımızın ve Türkiye ile ilgili iş ve yatırım planları olanlar için önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu forumun...

Tanıtma Bülten yazıları 14

2017 Değerlendirmesi... 2018’e Bakış… Son yıllarda turizm sektörümüzün yaşadığı süreçler sektörümüzün kendini gözden geçirdiği bir süreç oldu. 3. Turizm Şûrası’nı da bu dönemde gerçekleştirerek stratejilerimizi ve vizyonumuzu gözden geçirdik. Şimdi daha güçlü bir turizm sektörünün alt ve üstyapılarını oluşturacak bir iş takvimi ve eylem planı önümüzde. Türkiye, turizmde çok zor bir dönemi kamu-özel sektör iş birliği ve dayanışması ile başarıyla yönetti ve turist sayısı bakımından 2016 yılında %30 azalan pazarını 2017 yılında neredeyse aynı oranda bir artışla geri kazandı. Bu durum; pazarlar arasında farklılıklar gösterse de önemli bir başarı olarak kaydedildi. Bu gelişmeyi Dünya Turizm Örgütü başta olmak üzere, uluslararası otoriteler “Türkiye’nin geri dönüşü” olarak niteledi. 2016 yılında büyük sıkıntılar yaşayan ülkemiz turizm çalışmalarından hiç geri durmadı: Ulusal ve uluslararası tanıtım faaliyetleri, sektör faaliyetleri, fuarlar, toplantılar, reklam-pazarlama faal...

Tanıtma Bülten yazıları Şura özel sayısı

TEŞEKKÜRLER TURİZM, TEŞEKKÜRLER TÜRKİYE... Turizm sektörümüz, 2023 yılına yaklaşırken önemli bir sürece girdi. Turizmde İkinci Dönem olarak nitelendirdiğimiz 2003 sonrası her alandaki atılımlarımızla birlikte dünya turizm endüstrisinde hızla büyüyen bir Türkiye ile karşılaşıyoruz. Bu dönemde 2007 yılında oluşturduğumuz 2023 Turizm Strateji Belgemiz ve Hedeflerimiz de turizm tarihimizin en önemli yol haritası olarak vizyonumuzu temsil etmektedir. Turizmin planlı gelişmesi ve çevreye saygı, turizm vizyonumuzun merkezinde yer alan konulardı ve bunun bir neticesi olarak da 444 mavi bayraklı plajıyla ülkemiz dünya ikinciliğine kadar yükseldi. Turizmde planlı gelişmenin sağlanması, mevsimselliğin önüne geçilmesi için planlı gelişme ve sürdürülebilir turizm ilkeleri çerçevesinde, 2003 yılında 143 turizm merkezi/alanı bulunmakta iken Kültür Koruma ve Gelişim Bölgeleri ni de dâhil ettiğimizde bu sayı 266’ya yükseldi. Turizmi kültürel değerlerden ayrı düşünmek mümkün değildir. 2002 y...

Tanıtma Bülten yazıları 13

TURİZMDE YENİ DÖNEM-2030 VİZYONU Türkiye gelecek turizm vizyonuna odaklanmış durumdadır. 3. Turizm Şurası ile turizm endüstrimizin gelecek vizyonu ve yol haritası yenilenecektir. Dünya turizm endüstrisine 80’li yıllarda kamu-özel sektör iş birliğini etkinleştirerek Anadolu’nun eşsiz coğrafyasının üstünlüğüyle etkili bir giriş yapan Türkiye, bu alanda dünyada en başarılı hikâyelerden birinin altına imza attı. Özellikle 2000’li yıllardaki hızlı gelişme son 15 yılda ülkeyi dünyanın en çok turist çeken 6’ncı ülkesi konumuna çıkardı. Turkuaz kıyıların cazibesi ve üstün hizmet kalitesi uygun fiyatlarla birleşince Antalya, Bodrum, Marmaris, Alanya, Kuşadası, Kemer, Fethiye özellikle Avrupa’nın en popüler yaz destinasyonları arasında yer aldı. Başta Kapadokya olmak üzere Afyon, Bursa, Karadeniz destinasyonları gibi farklı ürünler de Türk turizminin güçlü yanlarını oluşturmaktadır. İstanbul, köklü kültürü ve eşsiz güzelliğiyle dünyanın en fazla ilgi çeken destinasyonları arasında yer ...

Tanıtma Bülten yazıları 12

DESTİNASYON MARKALAMA-İMAJ VE TÜRKİYE ÖRNEĞİ * Bir yerin markalaşması kolay bir süreç değildir. Ancak bunu başarmak parlak bir geleceğe işaret eder. Dünya üzerinde birçok yer benzer özelliklere sahiptir, benzer ürünler mevcuttur bu yüzden rekabetçi dünyada var olmak eşsiz bir kimlik yaratmanızla mümkündür. Markalar dünyasında bir ürünün imajı ve pozisyonu o yerin gerçek karakterinin ötesinde olabilir. Destinasyonlar eşsiz olduklarını vurgulayarak hedef kitleyi etkilemeye çalışırlar. Bir marka slogan, logo, görsel materyal, renk kullanımı gibi kendisinin ruhunu güçlendirecek ve temsil edecek, onu tanıtacak unsurlara sahip olmalıdır. Sürekli değişen dünyada bir destinasyonun ziyaretçilerini, yatırımcılarını, girişimcilerini ve sakinlerini etkilemeyi sürdürebilmesi için imajını sürekli olarak izlemeli ve geliştirmelidir. Günümüzde birçok yer geleneksel pazarlamanın ötesinde katma değerler yaratarak markalaşma süreci yaşamaktadırlar. Bir Yerin Kamuoyundaki ve Medyadaki İmajı ...