Günlük hayatta çok kullandığımız bu ibare turizm iletişimi
açısından ne kadar doğrudur?
Ülkemiz sayısız güzelliklere sahip eşsiz bir coğrafyadır. Bu
gerçeği hepimiz biliyoruz ve ifade ederken de çeşitli tanımlar, yakıştırmalar
ve terimler kullanıyoruz. İşte kullandığımız bu “dil” turizm veya genel
iletişimimiz için ne kadar doğru veya yerinde?
Günümüzde iletişim pek çok disiplinden yararlanarak derin ve
uzun dönem hafızamızda yer edinmek için insanı hedef almış durumda. Bu
teknikler pazarlamacılar tarafından sıklıkla kullanılmakla beraber özellikle turizm
iletişimi alanında turizm destinasyonu ve ürünleri için de çok önemli hale
gelmiştir. Yani iletişim, bilimi de etkin bir şekilde kullanarak
destinasyonların hikâyelerini insanlara en etkili şekilde anlatmak, onların
hafızalarında yer edinmek ve seyahat isteklerini uyandırmak için çaba
göstermektedir.
Bu açıdan dilimizde klişe haline gelen ve özellikle güzel
yerleri anlatmak için kullandığımız “Anlatılmaz, yaşanır!” ifadesinin günümüz
turizm iletişiminin geldiği nokta ile örtüşmediğini düşünüyorum. Onun için hikâye zengini destinasyonlarımızın
iletişimini yapmaya çalışırken “Anlatılmaz, yaşanır!” gibi basmakalıp ifadeler
kullanmak yerine bu hikâyeleri etkili bir şekilde “anlatma” teknikleri üzerine
çalışmalıyız.
İrfan ÖNAL
5 Temmuz 2020
Yorumlar
Yorum Gönder