Ana içeriğe atla

DESTİNASYONLAR İÇİN PRATİK SOSYAL MEDYA VE İLETİŞİM PLANI




Günümüzde destinasyonlar için en önemli konu İÇERİK ÜRETMEK VE YAYMAK (doğru, değerli, eğitici hikayeler oluşturmak)

Sosyal medya içeriklerinin en önemli özelliği KONUŞULMASI ve PAYLAŞILMASIDIR. Hakkınızda olumlu konuşulmasını sağlamalısınız!

Bunun için takipçilerin içeriklerini kullanmak hesaplarınızın etkileşimini ve görünümünü artırır. Takipçi içeriklerinden oluşan bir yarışma klasik ve her zaman geçerli bir yöntemdir.

İçerik üretmek için oteller, acenteler, lokantalar, tarihi mekân yönetimleri, müzeler vb. işletmelerle işbirliği yapılarak bütün paydaşlar KAMPANYANIZIN (MARKANIZIN) bünyesine alınıp destekleri sağlanmalı. Hemşerisinin desteği alınamayan kampanyalar uzun ömürlü olamaz. Kampanyanın gençlere erişimi sağlanmalı.

Bugüne kadar gelinen noktayı anlatmak ve ülkede destinasyonun farkındalığı artırmak için ünlü kişiler, seyahat yazarlarına yönelik BASIN GEZİLERİ- TANITIM GEZİLERİ yararlı olacaktır.

İÇERİK NASIL ÜRETİLİR?

Destinasyonun en sağlam ve köklü ürünleri belirlenerek bu alanlarla ilgili sürekli içerik üretmek gerekir.

İçeriklerin en önemli özelliği organik yani doğal olmalarıdır. Bu içerikleri üretmek düşük maliyetlerle gerçekleştirilebilir. (Bunun için: Uzman bir fotoğrafçı, go pro kamera, i phone, labtop ve i movie program başlangıç için yeterli olacaktır.)

Üreteceğiniz içeriklerin en önemli özelliği doğal olmalarıdır. (karşılaştığınızda sizin de etkileşime geçeceğiniz içerikler üretmelisiniz.)

Sosyal medya yönetiminin en önemli özelliği STRATEJİ ÜRETMEK ve bu stratejiyi izleyecek ve içerik üretecek YARATICI ÜRETİM MERKEZİ –ATÖLYE- oluşturmaktır. Böylece belli bir stratejide sürekli içerik üretir ve yayarsınız.

FACEBOOK İÇİN ÖNERİLER:

Günümüzde videolar en önemli ve etkili içeriklerdir. Videolarınız kısa ve öze odaklanacak şekilde sizi rakiplerinizden ayıracak konu içeriklerinde olmalı.

HEDEF GRUPLARINIZI BELİRLEMELİSİNİZ!

HİKAYELERİNİZ: ANLAMLI, AÇIKLAYICI VE İYİ ANLATIMA SAHİP OLMALI.

GÜVENİLİRLİK: DEĞERLİ, DOĞRU VE OTANTİK İÇERİKLER PAYLAŞMALISINIZ.

SAYGINLIK: GÜVENİLİR, EĞİTİCİ VE SAYGIN İÇERİKLER PAYLAŞMALISINIZ.

Sosyal medyada STORIES formatı en hızlı büyüyen format olduğundan destinasyonunuzla ilgili hikayeleri bu formatta üretip insanların dikkatini kolayca çekebilirsiniz.

Destinasyonunuz için BRAND AMBASSADOR lar edinip hikâyelerinizi başkalarının anlatmasını sağlayın. Böylece görünüm ve güven kazanırsınız.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo