Günümüzde destinasyonlar için en önemli konu İÇERİK ÜRETMEK VE YAYMAK (doğru,
değerli, eğitici hikayeler oluşturmak)
Sosyal medya içeriklerinin en önemli özelliği KONUŞULMASI ve PAYLAŞILMASIDIR.
Hakkınızda olumlu konuşulmasını sağlamalısınız!
Bunun için takipçilerin içeriklerini kullanmak
hesaplarınızın etkileşimini ve görünümünü artırır. Takipçi içeriklerinden
oluşan bir yarışma klasik ve her zaman geçerli bir yöntemdir.
İçerik üretmek için oteller, acenteler, lokantalar, tarihi mekân
yönetimleri, müzeler vb. işletmelerle işbirliği yapılarak bütün paydaşlar KAMPANYANIZIN (MARKANIZIN) bünyesine
alınıp destekleri sağlanmalı. Hemşerisinin desteği alınamayan kampanyalar uzun
ömürlü olamaz. Kampanyanın gençlere erişimi sağlanmalı.
Bugüne kadar gelinen noktayı anlatmak ve ülkede
destinasyonun farkındalığı artırmak için ünlü kişiler, seyahat yazarlarına
yönelik BASIN GEZİLERİ- TANITIM GEZİLERİ
yararlı olacaktır.
İÇERİK NASIL ÜRETİLİR?
Destinasyonun en sağlam ve köklü ürünleri belirlenerek bu
alanlarla ilgili sürekli içerik üretmek gerekir.
İçeriklerin en önemli özelliği organik yani doğal olmalarıdır.
Bu içerikleri üretmek düşük maliyetlerle gerçekleştirilebilir. (Bunun için:
Uzman bir fotoğrafçı, go pro kamera, i phone, labtop ve i movie program
başlangıç için yeterli olacaktır.)
Üreteceğiniz içeriklerin en önemli özelliği doğal
olmalarıdır. (karşılaştığınızda sizin de etkileşime geçeceğiniz içerikler
üretmelisiniz.)
Sosyal medya yönetiminin en önemli özelliği STRATEJİ ÜRETMEK ve bu stratejiyi
izleyecek ve içerik üretecek YARATICI
ÜRETİM MERKEZİ –ATÖLYE- oluşturmaktır. Böylece belli bir stratejide sürekli
içerik üretir ve yayarsınız.
FACEBOOK İÇİN ÖNERİLER:
Günümüzde videolar en önemli ve etkili içeriklerdir. Videolarınız kısa ve
öze odaklanacak şekilde sizi rakiplerinizden ayıracak konu içeriklerinde
olmalı.
HEDEF GRUPLARINIZI
BELİRLEMELİSİNİZ!
HİKAYELERİNİZ:
ANLAMLI, AÇIKLAYICI VE İYİ ANLATIMA SAHİP OLMALI.
GÜVENİLİRLİK:
DEĞERLİ, DOĞRU VE OTANTİK İÇERİKLER PAYLAŞMALISINIZ.
SAYGINLIK:
GÜVENİLİR, EĞİTİCİ VE SAYGIN İÇERİKLER PAYLAŞMALISINIZ.
Sosyal medyada STORIES
formatı en hızlı büyüyen format olduğundan destinasyonunuzla ilgili hikayeleri
bu formatta üretip insanların dikkatini kolayca çekebilirsiniz.
Destinasyonunuz için BRAND
AMBASSADOR lar edinip hikâyelerinizi başkalarının anlatmasını sağlayın.
Böylece görünüm ve güven kazanırsınız.
Yorumlar
Yorum Gönder