Ülkelerin turizm kampanyaları, o ülkenin imajını
güçlendirmek için yürütülür. Bu kampanyaların içeriklerinde ait oldukları
ülkelerin, çağdaş bir perspektifle, kültüre, kültürel mirasa ve tarihe yönelik
vizyonlarını görebilirsiniz.
Turizm kampanyaları sadece görünüm sağlamazlar, bu
kampanyaların içeriklerini disiplinler arası bir yaklaşım oluşturur. Burada
görsel kültür, iletişim, sosyoloji, turizm, kültürel miras, tarih, sanat vb. disiplinler
baş roldedir. Böyle de olmalıdır. Çünkü günümüzde bu kampanyalar ülkeleri adına
dünyayla bir iletişim sürdürmektedirler ve ülke markasının en önemli itici
güçlerinden biri olmuşlardır. Yani bir
turizm kampanyası sadece bir turizm kampanyası değildir. Temsil ettiği ülke ve toplum
adına bir mesaj içerir, onu dünyaya iletir.
Uluslararası arenada yürütülen başarılı turizm kampanyalarının
en önemli özelliklerinden birisi o ülkenin kültürel imajının ve kültürel
mirasının iletişimini başarıyla yapmalarıdır. Bu noktada, günümüzdeki
örneklerden görüleceği gibi, ülke turizm
kampanyalarının evrimleştiğini, turizm diplomasisi ve kültür diplomasisini ustalıkla
kullandıklarını görmekteyiz.
Ülke turizm kampanyalarının en önemli işlevi “belirlenmiş mesaj” ile ilgili sürekli
içerik üretmek ve bunun kesintisiz iletişimini yapmaktır. Bir mesajınız olacak ve bunun iletişimini sürekli kılacaksınız…
İçinde yaşadığımız dijital devrim ve sosyal medyanın
etkisi turizm kampanyalarının değişiminde en büyük rolü oynamaktadır. 2000’li
yıllarla birlikte gelişen enformasyon ağırlıklı “portal” devri yerini yeni
teknolojilerle etkileşimi çok yoğun, derin ve kişiselleşmiş iletişime
bırakmıştır. Bu yeni iletişim turizm destinasyonlarının da vizyonunu
değiştirmiştir…80’li ve 90’lı yıllarda olduğu gibi sadece turist kazanma
strateji ve taktikleri yerini; kendi tanımınızı doğru yaparak bunu anlattığınız
doğru ve derin iletişime bırakmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder