Ana içeriğe atla

Kayıtlar

TRAVELLER'S 2019 GUIDE TO TURKEY

TRAVELLER'S 2019 GUIDE TO TURKEY YEAR OF GÖBEKL İ TEPE Göbeklitepe, considered as the zero point in time, has changed all we know about the history of mankind. It is located about 22km from the city centre of Ş anl ı urfa, Turkey's southeastern city of great cultural, historical and agricultural significance and is now accepted as the earliest cult centre of human history. Göbeklitepe dates back to the 10th millennium BC. The forms of the remnants reflect perfection in terms of shape, size and artistry, giving an insight into how the early communities engaged in agriculture, worshipped and were socially organized. Göbeklitepe is inscribed on UNESCO's World Heritage List. The vast area around Göbeklitepe is situated on the north of Mesopotamia, the historical region that we call the cradle of civilization. And Ş anl ı urfa is known as the city of prophets and enjoys a matchless culture and history. Ş anl ı urfa, also the city of gastronomy, welcomes the visitors wi

TÜRKİYE 2019 SEYAHAT ÖNERİLERİ

TÜRKİYE 2019 SEYAHAT ÖNERİLERİ 1.        GÖBEKLİTEPE YILI Tarihin “sıfır noktası” olarak adlandırılan Göbeklitepe insanlık tarihinde bugüne kadar bilinenleri değiştirmiştir. Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin önemli kültür, tarih ve tarım merkezlerinden olan Şanlıurfa’nın şehir merkezine yaklaşık 22 km uzaklıkta bulunan Göbeklitepe insanlık tarihinin bilinen en eski kült merkezi konumundadır. Tarihi MÖ 10 bin yılına kadar uzanmaktadır. Kalıntıların biçim, boyut ve işçilik açısından mükemmel formları insan topluluklarının tarım, tapınma ve sosyal organizasyonları ile ilgili eşsiz ipuçlarını bize vermektedir. Göbeklitepe UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer almaktadır. Göbeklitepe’nin bulunduğu bölge medeniyetin beşiği olarak adlandırabileceğimiz yerlerden Mezopotamya’nın kuzeyine düşmektedir. “Peygamberler Şehri” olarak da anılan Şanlıurfa eşsiz bir tarih ve kültür şehridir. Ayrıca bir gastronomi kenti de olan Şanlıurfa’da binlerce yıldan süzülüp gelen muhteşem bir mutfak

2019 Göbeklitepe Yılı

Kültür ve Turizm Bakanlığı 2018 yılını “Troya Yılı” ilan etmişti. Ülke olarak tanıtım meselelerinde iyi bir odaklanmayla başarılı bir yıl geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Tanıtım çalışmalarıyla ilgili olarak ulusal ve uluslararası alanda iletişimimizin odağında Troya’nın eşsiz hikayesi ve yeni açılan Troya Müzesi oldu. Hep birlikte tanıtım ve iletişimimizde odaklanma, sadelik, güçlü hikaye ve   koordineli çalışmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha tecrübe ettik. Bu noktada, özellikle konuyu sahiplenme hususunda gösterdikleri büyük başarı için Çanakkalelileri ve kurumlarını kutlamak gerekir. Troya Yılı faaliyetleri hepimiz için güzel bir destinasyon tanıtım çalışması da oldu. Kamu ve özel sektör birlikte çalışarak önemli çalışmalara imza attılar. Böylece bundan sonraki süreç çok daha önemli hale geldi. Bu iyi başlangıcın kurumsallaşması, ortaya çıkan ürün, tecrübe ve koordinasyon kültürünün daha başarılı çalışmalarla devam etmesi gerekiyor. Kültür ve Turizm Bakanlığınca, Troy

Ulusal ve Yerel Turizm Örgütlerinin Değişen Rolü ve Türkiye -1

Ulusal ve Yerel Turizm Örgütlerinin Değişen Rolü ve Türkiye -1 Günümüz toplumlarındaki hızlı değişim süreci her alanı etkilediği gibi turizmi de etkilemektedir. Bu durumun etkisi turist davranışlarında da gözlemleniyor.   Bu nedenle ulusal veya yerel turizm örgütleri, görevlerini hızla gözden geçirmelerini gerektiren bir dönem yaşıyorlar. DMO (Destination Marketing Organisation) veya DMMO (Destination Marketing Management Organisation) ve NTO (National Tourism Organisation) olarak faaliyet gösteren organizasyonlar zaman zaman ve ülkeden ülkeye farklı kurumsal yapılarda olmakla birlikte ülke veya destinasyon tanıtımı ve belli ölçülerde yönetimi yapan kamu, özel veya yarı kamu örgütleridir (Bakanlık, ajans, şirket yapıları gibi). Ulusal turizm örgütlerinin kurumsal evrimine bir göz atacak olursak; özellikle 90’lar ve 2000’lerin başlarında statik taktiklerle günümüze kıyasla geleneksel iletişim ve tanıtım enstrümanlarını kullandıklarını, sektörle ilişkili faaliyetler gerçekleşti

Türkiye Tematik Tanıtımı Sevdi...TROYA YILI

Türkiye Tematik Tanıtımı Sevdi… TROYA YILI Kültür ve Turizm Bakanlığınca 2018 yılı “Troya Yılı” olarak ilan edildi. Troya Ören Yeri’nin UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kabulünün 20. yılı nedeniyle, 2017 yılının ilk aylarında Çanakkale’de yer alan kamu ve sivil kurumların teklifi ile gündeme gelen konu, Genel Müdürlüğün 2015  yılında ortaya koyduğu tanıtım stratejisinde "Tematik Yıl" konsepti olarak yer aldığından “aranan hikâye” olarak hemen desteklendi. Bu konsept 2017 yılında gerçekleştirilen 3. Turizm Şurası kararları arasında da yer aldı. Burada yola çıkılırken öncelikli amaç, ülkemiz adına pozitif ve güçlü bir hikâye aracılığıyla dünyayla doğru ve etkili bir iletişim kurmak, ülkemizin ve Çanakkale destinasyonunun tanıtımına katkı vermekti. Nihayet gerekli resmî prosedür tamamlanarak yılın ortası gibi ülkemize ve dünyaya “Troya Yılı” ilanını duyurmuş olduk.   En büyük desteği yine Sayın Cumhurbaşkanımız vermiş, 01 Kasım 2017 tarihinde 3. Turizm Şûr