Ana içeriğe atla

Kayıtlar

On İkinci Kalkınma Planı, Turizm ve Bir Yorum

  Kalkınma Planlarının içeriğinde yer alan turizme ilişkin politika ve tedbirler turizmden beklentilerimizin de özeti anlamına gelir. Nihai amaç ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkı sağlanmasıdır. Tıpkı turizmin niteliği gibi ekonomik ve sosyal kalkınma hayatın neredeyse tüm unsurlarını kapsar. Buradan hareketle daha baştan turizme bakış açımızın geniş olması gerektiğini varsayabiliriz. Gerçekte bu böyle mi? Bu sorunun cevabını en son ulusal politika metni olması nedeniyle 12. Kalkınma Planının vermesi beklenir. Bu nedenle Kalkınma Planı ve Turizm ilişkisini irdeleyelim. 12. Kalkınma Planında turizme ilişkin genel çerçeve 6 sacayağı üzerine yerleştirilmiş, bunlar; Sürdürülebilirlik, Dijital Dönüşüm, Eğitim, Varış Noktası Yönetim Örgütleri, Veri-Analiz ve Tanıtım . Diğer konuları da bu başlıkların altında toplayabiliriz. Planın 2028 yılı hedefleri ise 100 milyar dolar turizm geliri ve 82.3 milyon ziyaretçi. Olabilir mi? Normal şartlar altında pek tabi. Söz konusu sacayakları ve ili...

WTM Londra 2023 Fuar değerlendirmesi: Bize neyi işaret ediyor?

  Her yıl olduğu gibi bu yıl da WTM Londra fuarı ile ilgili bir değerlendirme yapmak gerekli diye düşününce, önce turizm medyamızda ilk yansımalara göz attım. Bu yıl 44.sü gerçekleşen fuar 6-8 Kasım tarihleri arasında ziyaretçilerini karşıladı. 2004 yılından beri Londra Kültür ve Tanıtma Müşavirliği, Tanıtma Genel Müdür Yardımcılığı ve nihayetinde Genel Müdürlük görevlerim nedeniyle yakından bildiğim ve takip ettiğim bir organizasyon olarak değerlendirme yapmayı sorumluluğumun bir parçası olarak görüyorum. Benim gözümde WTM fuarı turizm sektörünü doğrudan yansıtan ve ona ilham veren bir yapıda bulunuyor. Bu özelliği nedeniyle İngiliz turizm pazarıyla iş yapmak isteyenler için önemli fırsatlar barındırıyor. Öncelikle fuarın temasını iyi irdelemek ve geleceğe dair ip uçlarını görmek gerekiyor. Kendini farklılaştırma noktasında inovasyonları harekete geçiren destinasyonları da burada izlemek mümkün. Eğer yeni bir vizyon açıklayacaksanız WTM Londra Fuarında açıklamanız size küresel...

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinas...