Turizm destinasyonları ve
markaların insanlara ulaşmalarına yardımcı olan çeşitli araçlar arasından çok
önemli iki tanesinin sosyal medya fenomenleri ve seyahat yazarları olduğunu
söylemek yanlış olmaz.
Sosyal medyanın
hayatımızdaki yerini ve iletişim gücünü düşündüğümüz zaman turizm ve seyahat
ile ilgili pazarlama çabalarındaki ağırlığını da anlayabiliriz. Günümüzde turizm
endüstrisinin etkilemeye çalıştığı insanların büyük çoğunluğunun sosyal medya kullanıcısı
olduğunu göz önüne aldığımızda çabuk üretilen sosyal medya içerikleri
insanların karar verme sürecini etkileme gücüne sahiptir. Öte yandan bu mecranın
hızı kendi içinde çabuk tüketimi ve sıradanlığı da içerdiğinden bundan kaçınmak
için güçlü bir sosyal medya stratejisi önem taşır. Bunu bir anda patlayan ve
kaybolan “havai fişek” etkisine benzetebiliriz. Kaybolmamak için stratejiye ve
tasarıma önem vermelisiniz, tercih sizin.
Son yapılan araştırmalar
kısa videoların sosyal medyadaki etkinliklerini artırdığı ve özellikle Tik Tok
videoların insanların tercih sıralamasında önde olduğunu gösteriyor. Yani kısa,
etkili ve ilgi çekici destinasyon videoları insanların tercihlerini etkiliyor.
Bu nedenle destinasyon içeriklerini üretirken bir konuya odaklanıp verilmek istenen mesajın doğrudan ilgilisine ulaştırılmasında yarar var.
Bütün bunların yanında
değişmeyen ilke ise; tanımınızı doğru yapıp sağlam bir stratejiyle kaliteli
içerik üretiminizi sürekli kılmanızdır. Kısa vadeli popülerliklere düşmeden, markanızı temsil etmeyen sosyal medya fenomenleri ve içerikleri gün gelir destinasyonunuza
ve markanıza zarar verebilir.
Gelelim seyahat
yazarlarına; bir destinasyon hakkında yazdıklarıyla insanları bilgilendiren ve
bunu yaparken de edebi bir tarzla duygu ve düşüncelerimizi etkileyen yazarların
varlığı sosyal medyaya göre daha eskidir. Gerçi her türlü yazın içinde seyahati
veya bir yeri özendiren, ilgi uyandıran ilham verici bölümler olabilir. Sinema,
dizi, roman, hikâye, radyo-televizyon programları hatta tablolar, fotoğraflar
vs. de seyahat ve yer hakkında merak uyandıran önemli araçlardandır. Tüm
bunların içerikleri de yazarları tarafından oluşturulur. Sosyal medya
fenomenleri ile karşılaştırıldığında seyahat yazarları bir yeri hissetmenizde
çok daha etkili olabilirler. Evet, biraz daha zaman alır ve günümüz hızlı
şartlarına uymayabilir ancak sizin bir yer ile ilgili odaklanmanızı ve
gerçekten o yeri merak etmenizi sağlarlar.
Yaşadığımız dijital çağ
hızlı bir akış içinde ve kısa aralıklarla büyük değişimler yaşanıyor. Birinden
birini tercih etme zorunluluğumuz yok elbet. Sosyal medya fenomenleri veya
seyahat yazarlarının destinasyon tanıtım çalışmalarında çok önemli işlevleri
olduğunu kabul edelim. Burada dikkati çekmek istediğim konu ise; destinasyon
örgütlerinin iyi çalışılmış stratejilere ve politika tasarımına ihtiyaçları
olduğudur. Kimliğini doğru tanımlayan ve teknolojik gelişmeleri takip
ederek zengin içerik üretimini sürekli hale getiren destinasyon örgütlerinin insanları
etkileme konusunda zorluk yaşamayacaklarını düşünüyorum. Yeter ki taklit ve
kısa vadeli seri üretim “işlerden” kaçınılsın. Öte yandan insan ile yer
arasındaki bağlantıları keşfetmiş yaratıcı seyahat yazarlarının bir destinasyonun
sahip olabileceği en önemli marka elçileri olduğunu da unutmayalım.
Yorumlar
Yorum Gönder