Ana içeriğe atla

G20 Bali Liderler Bildirisinin Ardından, ( Turizm ve kültür hakkında...)

 


insan merkezlikapsayıcısürdürülebilirdirençliyeniden inşagüvenlibağlantıkesintisiz seyahatbilgiye dayalı ekonomiyaratıcılıkfikri mülkiyet haklarıyaratıcı ekonomiinsan sermayesi geliştirmedijital dönüşümyenilikçilikkamu-özel sektör ortaklıklarısürdürülebilir korumayerel turizm topluluklarıKOBİ’lerdoğal ve kültürel mirasın korunmasıyenilikçi finansmankültürün rolüsürdürülebilir kalkınmakültürel çeşitlilikkültür sanat ve miras sektörlerikültürel ekonomikamu teşviklerisürdürülebilir yatırımlarkoruma

Uluslararası sistemde en büyük 20 ekonomin oluşturduğu G20 platformuna bu yıl Endonezya başkanlık yaptı. Bali’de 15-16 Kasım 2022 tarihlerinde gerçekleşen liderler toplantılarının sonucunda yayınlanan Liderler Bildirisi ise bir yıl boyunca çeşitli konularda gerçekleşen toplantıların sonuçlarını içermesi bakımından önemlidir. Bildirinin 47 ve 48. maddeleri kültür ve turizm konularıyla ilgilidir. Global turizm endüstrisinin %75’ine denk ekonomilerin oluşturduğu G20 grubunun bu konulardaki beyan ve odakları bizi turizm ve kültür endüstrilerinin gelecek politikalarının yönü konusunda bilgilendiriyor. Söz konusu maddeler:

-Küresel toparlanma için turizmin önemli rolünü ve daha insan merkezli, kapsayıcı, sürdürülebilir ve dirençli bir turizm sektörünün yeniden inşası için topluluk temelli yaklaşımı yeniden teyit ediyoruz. Güvenli uluslararası hareketliliği ve bağlantıyı güçlendirmenin ve turizmin toparlanmasını sağlamak için Covid sonrası kesintisiz seyahatin hayati önemini kabul ediyoruz. Ayrıca bilgiye dayalı ekonomi, insan yaratıcılığı ve fikri mülkiyet haklarını içeren yaratıcı ekonominin ticari ve kültürel değerleri korurken insan sermayesi geliştirme, dijital dönüşüm, yenilikçilik, kamu-özel sektör ortaklıkları, sürdürülebilir koruma yoluyla yerel turizm topluluklarının ve KOBİ’lerin dayanıklılığını artırmaya, doğal ve kültürel mirasın korunmasına ve yenilikçi finansmana katkıda bulunduğunu kabul ediyoruz.

- Kültürün rolünü, sosyal ve ekonomik faydalarının ötesinde değerini içselleştirmiş şekilde sürdürülebilir kalkınma için kolaylaştırıcı ve itici güç olarak yeniden teyit ediyoruz. Kültürel çeşitliliği sürdürülebilir yaşam için bir kaynak olarak kullanan ve kültür, sanat ve miras sektörlerinde çalışanların katkısına değer veren kapsayıcı ve eşitlikçi bir ekosistemi her düzeyde destekleyen politikalar geliştirmeye kararlıyız. Her fırsatta, yerel topluluklar ve yerli halklar dahil olmak üzere halklarımızın kültürel mirasına saygı duyacağız, onları koruyacağız ve yaşatacağız. Kültürel ekonomiyi güçlendirmek için kamu teşviklerini ve özel sektörden sürdürülebilir yatırımları destekliyoruz. İlgili UNESCO Sözleşmeleri ve ulusal yasalara uygun olarak, kültürel mirası koruyacak, kültürel varlığın yasa dışı ticaretiyle mücadele edecek ve gerçek sahibine/menşe ülkesine iadesini teşvik edeceğiz.

Her zaman sözünü ettiğimiz turizm ve kültürün sinerjik veya simbiyotik ilişkisinin bu bildiride de vurgulandığını anlıyoruz. Ayrıca söz konusu sektörler için odaklanacağımız konular da teyit edilmiş.

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo