Ana içeriğe atla

Turizmin kültür değişimi…Kısaca

 


Turizmde rekabeti sadece operasyonel üstünlüğümüze dayandırmak yıllar içinde turist başına düşen gelirimizi azaltan etkenlerden biri oldu. Bu yaklaşımımızı değiştirmeli ve stratejik konumlanma becerisini göstererek “iyi” olmayı değil, rakiplerimizden “daha iyi” olmayı tercih etmeliyiz. Bu tercih turizm yönetimi ile ilgili bir kültür değişimini gerekli kılmaktadır. Böylece ülkemizin rakip destinasyonlar arasından sıyrılmasını da sağlayabiliriz.

Turizm endüstrimizi stratejik değil, operasyonel üstünlüğe göre konumlandırdığımız sürece çok daha fazla çaba sarf etmemiz gerekecek ve bu durum sadece düşen turizm gelirlerinde kendini göstermekle kalmayıp ortalama turist gelirlerinde dünya ortalaması ile ülkemiz arasında aleyhimize oluşan fark turizmin sosyal, ekonomik ve çevresel yükü olarak bize yansıyacaktır.

Turist profilinin ve teknolojinin hızla değiştiği, sürdürülebilir kalkınmanın acil gerekliliklerle yeni bir kültür oluşturduğu bu ortamda turizmdeki pozisyonumuzu aynı yerde tutmak stratejik bir yoksunluk anlamına da gelir. Bu noktada, geçmişte turizmle alakalı aldığımız stratejik karara ilişkin geliştirdiğimiz operasyonel becerimizi stratejik yoksunlukla yeni paradigmalara dayatmak yerine stratejimizi güncelleyerek; öncelikle turizmde nerede olmak istediğimizle ilgili bir karar vermeliyiz. Aksi durumda geçmiş paradigmaya dayalı operasyonel üstünlüğümüzü de kaybedeceğiz.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti...

Asıl Şimdi Güvenli Turizm Koridorları!..

  Malum, Koronavirüs yaklaşık bir yıldır hayatımızda. Geçtiğimiz yıl burada salgının turizme etkileri ile ilgili birçok yazıda yorumlar yapmış, hatta projeler sunmuştum. Turizm sektörü ile ilgili herkesin de benzer çabaları oldu. Bahsettiğim projelerden biri de geçtiğimiz Nisan ayında düşündüğüm ve Ağustos’ta bu platformda yazdığım “Güvenli Turizm Koridorları” ile ilgili (Pier to Pier Project for Safe Tourism) idi. O zamanlar birçok ülke benzer projeler geliştirdi ve uyguladı. Kimi nispeten başarılı oldu, kimi de başlamadan bitti. Ancak böyle projeler geliştirirken ülkelerin özgün durumlarını mutlaka göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bizim de kendi kurallarına göre işleyen bir turizm endüstrimiz var. Birkaç destinasyona yoğunlaşmış dar alanda yüksek turist rakamlarına dayalı bir sektörel yapıya sahibiz. Salgın şartlarında turizm faaliyetlerini sürdürürken bu yapının bazı avantajlarını da yaşadık. Örneğin geçtiğimiz yaz 4 destinasyonumuzun turist trafiğine açılabilmesi otellerimiz...

COĞRAFİ İŞARETLER VE YÖRE (Farklı bir hikaye)

  (Fransa Bisiklet Turundan-2024) ...Ülkemizde coğrafi işaret sistemini incelemek ve eksikleri ortaya koymak çok önemlidir çünkü tadın yansıması olan yöre kavramını içselleştirmemize coğrafi işaretler aracı olacaktır. Cİ sistemini bir sacayağı olarak simgeleştirdiğimizde tescil, yönetişim ve denetim unsurlarının gereğinin eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi gerçeği ile karşı karşıya olduğumuzu görürüz...  Yöre kavramı Bu yazıda Türkiye’de son yıllarda oldukça popüler hale gelen coğrafi işaretler ve buna bağlı olarak yöre kavramının ne ifade ettiği kültürel bağlamında değerlendirilerek temsil ve iletişim aracı olarak yer, insan ve ürün ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yöre tanımı TDK’da şöyledir: Bir bölgenin belli bir yer ve çevresini kapsayan sınırlı bölümü; havali, mahal, civar. Bir değerlendirmeye göre yöre, kendine mahsus alametleri bulunan bir bölgeciktir. Böyle bir coğrafi yöre, geçmişte olmuş ve bugün olmakta bulunan olaylar ve objelerin bileşmesidir...