Covid-19 salgını sonrası dönem Türkiye’nin Yeni Turizm Yol Haritası için milat olabilir; TOPLU STRATEJİK BİR
HAMLE İLE YENİ HİKAYE YARATMAK. Bu noktada krizleri yönetmek çok önemli
olmakla beraber krizi fırsata çevirmek odaklanacağımız konu olmalı.
Bu yazıda bir ülkenin turizmde yeni bir yol haritası örneği
olabilecek strateji-kurumsallık-politikalar
çizgisinde 11 yılda yaptıklarını yalın bir şekilde anlatacağım. Bu hikâyeyi yaratan ülke
ise yazının sonunda yer alacak.
Turizmde yeni ve etkin bir sayfa açmak isteyen bu ülkenin
attığı adımları şöyle sıralayabiliriz: Ülkenin turizm politikalarını gözeten,
turizme ilişkin tüm konularda hükümeti temsil eden, çalışmaları da bir
komisyonca yürütülen bir AJANS
kurulur (2008). Turizme ilişkin tüm konularda bu ajans hükümeti temsil eder.
Ülkenin bir destinasyon olarak tanıtımı KAMU
VE ÖZEL SEKTÖR İŞBİRLİĞİNDE yürütülmesi esasına dayalıdır.
Hükümet turizmde hedeflerine erişmek için TURİZM STRATEJİSİ VE ULUSLARARASI TURİZM
BİRİMLERİ’ni kurar. Aynı amaç dâhilinde TURİZM POLİTİKALARI TANITIM OFİSİ oluşturulur.
Ülke 2011 yılında büyük bir doğal felaket yaşar ve takip eden 5
yıllık süre zarfında ülkenin ekonomik büyümesini hızlandırmak amacıyla yeni bir
ULUSAL TURİZM PLANI geliştirilir.
Söz konusu planın politik yönü ve güdümü “Turizmin destek merkezinin genişletilmesi”
ni ve “Turizmin kalitesinin iyileştirilmesi” ni içermektedir.
Hükümet ülke ekonomisinin yeniden canlanmasını sağlayacak
üç temel politikadan biri olarak “Yeniden Kalkınma Stratejisi” adıyla yeni bir büyüme stratejisini başlatır (2013).
Turizm söz konusu strateji kapsamında ekonomik büyümeyi
harekete geçirecek başlıca politika sahalarından biri olarak kabul edilmiştir.
Ajans özel sektör ve kamu’da var olan insan kaynağından
yararlanarak ayrıca open-skies ve M.I.C.E. etkinliklerinden doğan fırsatları da
kullanarak ülkeye yönelik seyahatleri teşvik etmek için bir sistem geliştirilir.
Öncelikli politika önerilerini ele almak için “Politika İnceleme Forumu” düzenlenir.
Paydaşlarla işbirliği ve istişare artırılır. Turizm, alt yapı
ve ulaştırma’dan sorumlu bakanlık bünyesinde bir DANIŞMA KURULU oluşturulur (2013).
Yine aynı yıl Başbakan himayesinde ülkeyi “Turizm Odaklı Destinasyon” olarak
tanıtacak BAKANLIKLARARASI KURUL
oluşturulur. Belirlenen hedeflere ulaşmak için yeni bir TURİZM STRATEJİSİ çerçevesinde öncelikli politika sahaları
belirlenir ve büyük bir istikrar ve enerjiyle hedeflere doğru hep birlikte
yürünür.
Bu ülke anılan süre zarfında turist sayısını ve turizm
gelirini 3 kattan fazla artıran *JAPONYA’dır…
*Bu yazı https://irfanonal.blogspot.com/2019/04/2-japon-mucizesi.html
makalesinin içeriğinden hazırlanmıştır.
İrfan ÖNAL
8 Mayıs 2020
el hak doğrudur. evvelce ilmel yakin sonrasında aynel yakin tecrübe ettim yukarıda anlattığınız ülke turizm hikayesini... zihninize ve yüreğinize sağlık
YanıtlaSil