“KAYBEDECEK
HİÇBİR ŞEYİMİZ YOK!” cümlesi yaygın olarak zor zamanlarda ve olumsuz durumları
vurgulamak için kullanılır.
Turizm sektörü
ile ilgili Covid-19 sürecinde yaşananları ifade eden daha anlamlı bir cümle
olamazdı; bu defa “Yeni Normal” zamanında yeniden başlamak, yeniden hayal
etmek, yeniden değerlendirmek için kaybedecek hiçbir şeyimiz yok!
Bu dönemde turizmin anlamını, insanı ve
ihtiyaçlarını, etkileşimi, paylaşmayı ve daha da önemlisi çevremizle hem sosyal
hem de fiziksel anlamda uyum içinde yaşamanın kodlarını yeniden keşfedeceğiz.
“Değişim” bu
dönemin odak kelimesi olacak. Turizmle ilgili olarak yaklaşımlarımız, iş yapış biçimimiz ve en önemlisi turizmi yönetme anlayışımız değişime uğrayacak. Daha şimdiden çevreyi ve insanı korumak için birçok
ödevimiz oldu. Eğer yerine getirmezsek bu değişime ayak uyduran toplumların ve
kurumların görüş alanından çıkarız.
Turizm, insanın en çok da kendine
yolculuğudur…
Turizmin en
sevdiğim tanımı, ‘yolculuk’la da bağdaşan, insanın kendine yolculuğudur. İşte
bu yolda turizm sektörünün de tüm kademeleri “yeni” yi keşfetmek durumunda.
Yaşadığımız Covid-19 süreci turizmle ilgili sorunlarımızı da önümüze getirdi.
Böylece turizme
zaman ayırmak ve hep birlikte üzerinde hem fikir olarak yolumuzu tayin etmek
durumundayız. Bu süreçte kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının üzerine çok iş düşüyor.
Topluma sosyal,
ekonomik ve kültürel olarak önemli etkileri olan turizm bunu hak ediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder