Ana içeriğe atla

Yer Markalamanın Basit Prensipleri



Uzun Vadeli Bakış / STRATEJİ
Farklı Konumlandırma / YALIN VE ANLAŞILIR KONUMLANDIRMA
İletişim / GERÇEK İLETİŞİM; Değerli, bilgilendirici ve ihtiyacı giderici

Günümüzde birçok yer markalama faaliyetlerinin ‘kampanya odaklı’ olduğunu görüyoruz. ‘yer markalaması’ karmaşık ve zordur. Kampanyalar kısa dönemlidir, yer markalama çalışmaları ise zaman alır. Bu açıdan değerlendirildiğinde klasik reklam ajansları kısa dönemli kampanyalara odaklanırlar ve bu çalışmalar yer markalamasına gerçek anlamda hizmet etmezler.

1)Taraflar, Ortak Vizyon ve Birlikte Çalışma
Destinasyonlar, şirketlerden veya benzeri organizasyonlardan farklı olarak tek bir yapıya ait değillerdir. Farklı tarafların varlığı söz konusu olduğundan her taraf o destinasyonun markalaşmasından kendince ve amaçları doğrultusunda faydalanır.

2)Güçlü Konumlandırma
Kesinlikle farklılığınızı ortaya koymalısınız!
Stratejik bir seçim yapmanız gerekecektir. Farklı ve sizde olanı çıkarıp ortaya koymalısınız. Herkese her şeyi veremezsiniz. Öne çıkaracağınız karakterinizle rekabetten ayrışacak ve değerlerinizi hedef kitlenizle uyumlaştıracaksınız. Böylece herkesin yer aldığı kalabalık ve gürültülü sepetten kendinizi çıkarmanız kolaylaşacaktır. Burada en önemli konu kim olduğunuz, ne olduğunuz, kısacası doğru tanımınız merkezde olacaktır. ÖZÜNÜZ VE TANIMINIZLA İLGİLİ HER KONUDA ISRARCI OLMAK SİZİ ÖZGÜN KILACAKTIR.

3)Güçlü Değerler

Destinasyonunuzu güçlü konumlandırdığınızda stratejik bir yaklaşıma da sahip olacaksınız. Böylece duygulara da hitap edip konumunuzu güçlendirmeyi başaracaksınız.

4)Yalın Olun

Yalın olmak hem zaman alır hem de zordur ama bunu başarmalısınız. Kolaya kaçarsanız her şeyle ilişkilenirsiniz ve iletişim kurmak istediğiniz insan veya toplulukların kafasını karıştırmaktan öteye gidemezsiniz. Biraz uğraşın ve yalın olun! İletişiminizin merkezinde hep sade, anlaşılır olmak yer alsın.

5)Hayal Edin, Cesaretli Olun ve Adanmışlığınızı Gösterin

Yer markalamasının en önemli psikolojik ve gerçekçi duygusu; hayal etmek, adanmışlık ve cesaretle ilerlemek olarak açıklanabilir. Böyle davrandığınızda öne çıkan ve hatırlanan siz olacaksınız!






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo