Ana içeriğe atla

Tasarım Yönetimi Yaklaşımıyla Türkiye Yaratıcı ve Kültür Endüstrilerine Bakış- 2

 


PROBLEMLER

İHTİYAÇLAR

-Kreatif ekonomi unsurları iş gücü yoğun ve mikro ölçekli olduğundan piyasaya girme ve tutunma problemi yaşıyorlar.

 

-Sektör bileşenleri birbirinden kopuk. Örgütlenme problemi yaşanıyor.

 

-Yaratıcı ve Kültür Endüstrilerinin (YKE) değerinin ortaya konmasında ve anlaşılmasında zorluklar mevcut.

 

-Sivil toplum ve sivil inisiyatiflerin politika üretme ve uygulamaya ilişkin kapsama alınma zorlukları bulunuyor.

 

-YKE için yerel ekosistemin oluşturulamaması ve özel sektörün inisiyatif geliştirme problemleri mevcut .

-Veri, varlıklar, zaman.

 

-İş birliği.

 

-Kültür ve ekonomi politikalarının yakınlaştırılması.

 

-Network ihtiyacı.

 

-Aracı organizasyonlar ihtiyacı.

 

-Emtia ekonomisinden deneyim ekonomisine geçiş ihtiyacı var ve burada YKE’nin işlevi çok önemli.

 

-Kapsayıcılık.

 

-Yerellik.

 

-Fikri mülkiyet mevzuatının geliştirilmesi.

 

-Hikaye anlatıcılığı ve hayal gücünü destekleyecek eğitim sistemi.

 

-YKE için ülkesel bir yaklaşım geliştirilmeli; yaklaşım nasıl olmalı, kültürel mi? ticari mi?

 

-Etki yatırımı anlayışının etki analizi çerçevesinde kamu ve özel yatırımlar için bir ülke yaklaşımı olarak benimsenme ihtiyacı.

 

-Tasarım yaklaşımı ve girişimciliği destekleyen bir eğitim sistemi.

 

-Disiplinler arası yaklaşım ve sinerjik ortaklıkların her alanda gelişmesini teşvik.

 

-Anadolu’nun büyük kültürel potansiyeli yaratıcı ve kültürel endüstrilerin işlevselliği ile “Kültür Süper Gücü” olabiliriz.

 

-Kültür, turizm, tarım, teknoloji ve spor birlikteliği ve sinerjisi için YKE’den  

faydalanılmalı.

 

 

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo