Bir başka deyişle Miro’nun
Güneşi… İspanya bu yıl “Miro’nun Güneşi” olarak da bilinen logonun 40. yıldönümünü
kutluyor.
Joan Miro, İspanyanın
20.yüzyılda yetiştirdiği en önemli sanatçılar arasında sayılmaktadır. İlk defa
bir sanat eseri ülkesini ifade etmek için kullanılarak 1983
yılından beri İspanya’nın hikâyesini dünyayla paylaşıyor.
Bu logo sadece bir
ülkenin turizmde dünyanın en önde gelen ülkelerinden biri olmasını değil aynı
zamanda İspanya’nın son 40 yıldaki gelişim sürecini de temsil ediyor.
O günden bu yana
TURESPAÑA (Tourism Institute of Spain), tüm uluslararası kampanyalarında bu
logoyu kullanarak İspanyayı dünya turizm lideri olarak konumlandırmaktadır.
Bu 40 yıllık sürece
kısaca göz atalım:
Spain. Everything under the sun / 1984-1990
"Her şey güneş
altında" sloganıyla reklam kampanyası başlatıldı. Kampanya "Güneşin
altında her şey yeni" sloganıyla gelişti.
Spain. Passion for life / 1991-1994
1991 yılında yeni slogan
"Yaşam Tutkusu", ziyaret edenleri farklı deneyimler ve duygularla
tatilin tadını çıkarmaya sevk eden tutkulu İspanyol karakteri doğrultusunda
giderek daha aktif ve canlı bir turizmi ifade etmektedir.
Spain By / 1995-1997
Uluslararası pazardaki en
tanınmış fotoğrafçılardan bazılarının İspanya vizyonunu yorumladığı bir imaj
kampanyası. Herb Ritts, Elliot Erwitt ve Annie Leibovitz'in fotoğrafları,
farklı ve etkileyici bir ülkeyi stil sahibi bir şekilde gösteriyor.
Bravo Spain / 1998-2001
1998 yılında "Bravo
İspanya" sloganı altında, tüm dillerde kolayca ve eşit şekilde telaffuz
edilen, ses getiren ve akılda kalıcı bir iddiayla yeni bir iletişim kampanyası
oluşturuldu. Kaliteli ve çeşitliliğe sahip, modern bir ülke olarak İspanya
imajını yansıttı.
Spain marks / 2002-2003
Yaratıcı eksenini,
İspanya'yı kendi kişiliğine sahip, ziyaretçileri kayıtsız bırakmayan,
deneyimlerini hayatlarının geri kalanında hatırlayacak bir yaşam anlayışı olan
bir turizm destinasyonu olarak görmeye dayandıran bir reklam kampanyası.
Smile! You are in Spain / 2004-2009
İspanya'yı ziyaret
etmenin duygusal ve dostane unsurunu, deneyimin eğlenceli ve rahat doğasını
vurgulayan, görüntüleri formu ve yaşam tarzını vurgulayan bir gülümsemenin
izleriyle öne çıkan bir kampanya.
Spain. 25 years beyond the sun / 2008
İspanya turizm logosunun
25. yılı, genel kampanyanın yanı sıra geliştirilen özel bir kampanyayla
kutlanıyor. 25 yıl önceki turistlerin bugünkü İspanya'nın keyfini çıkaracağı
bir "zaman yolculuğu".
I need Spain / 2010-2016
Kampanya, İspanya turizm
markasının imajını, ana varlıklarından biri olan İspanyol yaşam tarzına
dayanarak yenilemeyi amaçladı. Ferrá Adriá, Gisela Pulido gibi büyükelçiler ve
İspanyol futbol ve basketbol takımlarının oyuncuları ile işbirliği
gerçekleştirildi.
Spain is part of you / 2017-2020
Bu kampanya 2017 yılında
kozmopolit turistleri hedef alarak başlatıldı. İspanya'nın en istek uyandıran
ve davetkâr imajını gösteriyor ve ülkenin bir kısmının turistlerin ziyaretinden
sonra nasıl yanında kaldığına atıfta bulunuyor.
Back to Spain / 2021
2021 yılında İspanya'yı
ikinci evi, eşsiz ve unutulmaz deneyimler yaşadıkları yer olarak hisseden
turistlere yönelik bir kampanya yürütüldü. Oldukça duygusal bir yaratıcılıkla
insanlara yılın en güzel zamanının geldiğini hatırlatmaktadır; Tatiller ve
İspanya'ya dönme zamanı geldi.
You deserve Spain / 2021-2023
Sektörün ekonomik
toparlanma dönemine özel olarak tasarlanan kampanya, yenilenen yaklaşımıyla
günümüze uyarlanarak İspanyada unutulmaz bir tatilin yaşanacağı olumlu
duygulara ve eşsiz anlara hitap ediyor.
Güçlü tanıtım kampanyalarının en önemli özelliği, gerçek ve güçlü hikayelerdir. Sonra da bu hikayeyi duyurmak için iyi stratejiler oluşturup sürekli politikalar ve yaratıcılıkla iletişiminizi sürekli kılmalısınız. Miro'nun Güneşi, bir ülkenin her alanda gelişme ve ilerleme isteğini simgeliyordu ve şimdi geriye dönüp baktığımızda bunu çok net anlayabiliyoruz.
İspanyollar geçen 40
yılda pek çok şey yaşandığını, pek çok şeyin değiştiğini ama özlerinin ve
değerlerinin, ışıklarının, neşelerinin, misafirperverliklerinin tutkularının ve
hayatı yaşama biçimlerinin aynı kaldığını söylerken logolarını ise 40 yıl sonra
bile ilk günkü kadar modern ve zamansız kalan bir sanat eseri olarak
nitelendiriyorlar.
Bugün İspanya'nın dünya markası
haline gelmiş pek çok değeri turizme destek olmakta ve adeta turizmden
aldığını turizme geri vermektedir.
Zaman zaman tekrarladığımız gibi logolar değiştirilemezler, değişirler.
Öte yandan ülke tanıtım kampanyaları da bir ülkenin hikâyesini dünyaya anlatmak ve o hikâyeyi parlatmak için çok güçlü araçlardır, yeter ki hikayeniz ilgi çeksin.
Bu örnekte, her alanda değişen ve gelişen İspanya olurken, değişmeyenin ise logolarının temsil ettiği kültürleri, kimlikleri ve
hayat enerjileri olduğunu anlıyoruz.
Geniş bilgi için: https://www.tourspain.es/en/error-traduccion.html
Yorumlar
Yorum Gönder