Ana içeriğe atla

İspanya’yı Parlatan Güneş/ 40. Yıl, 1983-2023

 




Bir başka deyişle Miro’nun Güneşi… İspanya bu yıl “Miro’nun Güneşi” olarak da bilinen logonun 40. yıldönümünü kutluyor.

Joan Miro, İspanyanın 20.yüzyılda yetiştirdiği en önemli sanatçılar arasında sayılmaktadır. İlk defa bir sanat eseri ülkesini ifade etmek için kullanılarak 1983 yılından beri İspanya’nın hikâyesini dünyayla paylaşıyor.

Bu logo sadece bir ülkenin turizmde dünyanın en önde gelen ülkelerinden biri olmasını değil aynı zamanda İspanya’nın son 40 yıldaki gelişim sürecini de temsil ediyor.

O günden bu yana TURESPAÑA (Tourism Institute of Spain), tüm uluslararası kampanyalarında bu logoyu kullanarak İspanyayı dünya turizm lideri olarak konumlandırmaktadır.

Bu 40 yıllık sürece kısaca göz atalım:

Spain. Everything under the sun / 1984-1990

"Her şey güneş altında" sloganıyla reklam kampanyası başlatıldı. Kampanya "Güneşin altında her şey yeni" sloganıyla gelişti.

Spain. Passion for life / 1991-1994

1991 yılında yeni slogan "Yaşam Tutkusu", ziyaret edenleri farklı deneyimler ve duygularla tatilin tadını çıkarmaya sevk eden tutkulu İspanyol karakteri doğrultusunda giderek daha aktif ve canlı bir turizmi ifade etmektedir.

Spain By / 1995-1997

Uluslararası pazardaki en tanınmış fotoğrafçılardan bazılarının İspanya vizyonunu yorumladığı bir imaj kampanyası. Herb Ritts, Elliot Erwitt ve Annie Leibovitz'in fotoğrafları, farklı ve etkileyici bir ülkeyi stil sahibi bir şekilde gösteriyor.

Bravo Spain / 1998-2001

1998 yılında "Bravo İspanya" sloganı altında, tüm dillerde kolayca ve eşit şekilde telaffuz edilen, ses getiren ve akılda kalıcı bir iddiayla yeni bir iletişim kampanyası oluşturuldu. Kaliteli ve çeşitliliğe sahip, modern bir ülke olarak İspanya imajını yansıttı.

Spain marks / 2002-2003

Yaratıcı eksenini, İspanya'yı kendi kişiliğine sahip, ziyaretçileri kayıtsız bırakmayan, deneyimlerini hayatlarının geri kalanında hatırlayacak bir yaşam anlayışı olan bir turizm destinasyonu olarak görmeye dayandıran bir reklam kampanyası.

Smile! You are in Spain / 2004-2009

İspanya'yı ziyaret etmenin duygusal ve dostane unsurunu, deneyimin eğlenceli ve rahat doğasını vurgulayan, görüntüleri formu ve yaşam tarzını vurgulayan bir gülümsemenin izleriyle öne çıkan bir kampanya.

Spain. 25 years beyond the sun / 2008

İspanya turizm logosunun 25. yılı, genel kampanyanın yanı sıra geliştirilen özel bir kampanyayla kutlanıyor. 25 yıl önceki turistlerin bugünkü İspanya'nın keyfini çıkaracağı bir "zaman yolculuğu".

I need Spain / 2010-2016

Kampanya, İspanya turizm markasının imajını, ana varlıklarından biri olan İspanyol yaşam tarzına dayanarak yenilemeyi amaçladı. Ferrá Adriá, Gisela Pulido gibi büyükelçiler ve İspanyol futbol ve basketbol takımlarının oyuncuları ile işbirliği gerçekleştirildi.

Spain is part of you / 2017-2020

Bu kampanya 2017 yılında kozmopolit turistleri hedef alarak başlatıldı. İspanya'nın en istek uyandıran ve davetkâr imajını gösteriyor ve ülkenin bir kısmının turistlerin ziyaretinden sonra nasıl yanında kaldığına atıfta bulunuyor.

Back to Spain / 2021

2021 yılında İspanya'yı ikinci evi, eşsiz ve unutulmaz deneyimler yaşadıkları yer olarak hisseden turistlere yönelik bir kampanya yürütüldü. Oldukça duygusal bir yaratıcılıkla insanlara yılın en güzel zamanının geldiğini hatırlatmaktadır; Tatiller ve İspanya'ya dönme zamanı geldi.

You deserve Spain / 2021-2023

Sektörün ekonomik toparlanma dönemine özel olarak tasarlanan kampanya, yenilenen yaklaşımıyla günümüze uyarlanarak İspanyada unutulmaz bir tatilin yaşanacağı olumlu duygulara ve eşsiz anlara hitap ediyor.

Güçlü tanıtım kampanyalarının en önemli özelliği, gerçek ve  güçlü hikayelerdir. Sonra da bu hikayeyi duyurmak için iyi stratejiler oluşturup sürekli politikalar ve yaratıcılıkla  iletişiminizi sürekli kılmalısınız. Miro'nun  Güneşi, bir ülkenin her alanda gelişme ve ilerleme isteğini simgeliyordu ve şimdi geriye dönüp baktığımızda bunu çok net  anlayabiliyoruz.

İspanyollar geçen 40 yılda pek çok şey yaşandığını, pek çok şeyin değiştiğini ama özlerinin ve değerlerinin, ışıklarının, neşelerinin, misafirperverliklerinin tutkularının ve hayatı yaşama biçimlerinin aynı kaldığını söylerken logolarını ise 40 yıl sonra bile ilk günkü kadar modern ve zamansız kalan bir sanat eseri olarak nitelendiriyorlar.

Bugün İspanya'nın dünya markası haline gelmiş pek çok değeri turizme destek olmakta ve adeta turizmden aldığını turizme geri vermektedir.

Zaman zaman tekrarladığımız gibi logolar değiştirilemezler, değişirler. 

Öte yandan ülke tanıtım kampanyaları da bir ülkenin hikâyesini dünyaya anlatmak ve o hikâyeyi parlatmak için çok güçlü araçlardır, yeter ki hikayeniz ilgi çeksin.

Bu örnekte, her alanda değişen ve gelişen İspanya olurken, değişmeyenin ise logolarının temsil ettiği kültürleri, kimlikleri ve hayat enerjileri olduğunu anlıyoruz.


 

Geniş bilgi için: https://www.tourspain.es/en/error-traduccion.html

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo