Ana içeriğe atla

“The New York Times Travel” ın 2020’de Görülecek 52 Yer Listesi ve Yeni Turizm Anlayışı



Her yıl olduğu gibi 2020 yılına yönelik olarak da çeşitli turizm, seyahat dergi veya web siteleri görülesi yerler ve yeni trendler listeleri oluşturdular. Bunlardan en fazla dikkat çekenlerden biri de The New York Times Travel’ın listesidir. Bu listeleri zaman içinde izlediğimizde aslında turizm, seyahat trendinin gelişimini ve değişimini de gözlemleyebiliriz.

Destinasyon olarak bu listede olmak oldukça önemli… Çünkü; hem etkili bir etiket alıyor hem de iletişiminizi güçlendiriyorsunuz.

Bu yıl da bilinen veya adını yeni duyduğumuz 52 yer listede yerini aldı. Dünyanın tüm kıtalarından, her köşesinden destinasyonun olduğu bu listede ülkemizden de bir destinasyon var: ANTAKYA… UNESCO Yaratıcı Şehirler Gastronomi Ağı’nda bulunan şehrimizin listede yer alma nedeni ise çok önemli bir mozaik mirasına sahip olması ve yapımında epey emek, para harcanan ve yeni açılan Müze Otel’in varlığıdır. Antakya’nın özellikleri arasında Hristiyanlık için çok önemli bir yer teşkil etmesi yanı sıra sahip olduğu tarihe ve kültürel mirasa da değinilmiş. Ne kadar kadim değerleri olsa da Antakya’nın bu listeye girmesinde özellikli mimarisi ve konseptiyle Müze Otel’in payı büyük olmuştur. Böylece destinasyonun iletişimi için önemli bir başarı da sağlanmıştır.

Bu 52 yeri görülesi kılan özelliklerine de şöyle bir baktığımızda turizm ve seyahatin günümüzdeki algılanış biçimini de rahatlıkla görüyoruz… Destinasyonları belirtmeden değinecek olursak: Yeni lokantalar, tarihî tiyatrolar, korunmuş alanlar, ulusal parklar, özgünlük, uzaklık, temiz hava, sürdürülebilir politikalar, gastronomi mirası, müzik, spor organizasyonları, arkeoloji, koruma kültürü, dağlar, macera, çevre kirliliğini sınırlayan politikalar, dans, yaşam biçimi ve enerjisi, doğa, ormanlar, tren seyahati, kuş gözlemciliği, sanat, kültür, farklı mimari tarzlar…

Öne çıkan bu özellikler bize insanın merak güdüsünü, deneyim ve iletişim isteğini ortaya koymaktadır. Yaşam deneyiminin içinde önemli bir yer tutan seyahat ve yeni yerler görme, dinlenme, yenilenme ihtiyacı etkilediği ve etkilendiği birçok unsurla birlikte çok önemli bir konu olarak düşünmemiz ve yönetmemiz gereken bir konudur. Onun için turizm ve seyahat herkesin ilgilendiği “Dünyanın En Güzel Yeri” iddiasını savunduğu bir noktadadır. Bu iddiayı sadece destinasyonunu iyi yöneten ve günün sonunda markalaşabilen yerler gerçek kılabilmektedir.

İrfan Önal, 9 Şubat 2020

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti...

Asıl Şimdi Güvenli Turizm Koridorları!..

  Malum, Koronavirüs yaklaşık bir yıldır hayatımızda. Geçtiğimiz yıl burada salgının turizme etkileri ile ilgili birçok yazıda yorumlar yapmış, hatta projeler sunmuştum. Turizm sektörü ile ilgili herkesin de benzer çabaları oldu. Bahsettiğim projelerden biri de geçtiğimiz Nisan ayında düşündüğüm ve Ağustos’ta bu platformda yazdığım “Güvenli Turizm Koridorları” ile ilgili (Pier to Pier Project for Safe Tourism) idi. O zamanlar birçok ülke benzer projeler geliştirdi ve uyguladı. Kimi nispeten başarılı oldu, kimi de başlamadan bitti. Ancak böyle projeler geliştirirken ülkelerin özgün durumlarını mutlaka göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bizim de kendi kurallarına göre işleyen bir turizm endüstrimiz var. Birkaç destinasyona yoğunlaşmış dar alanda yüksek turist rakamlarına dayalı bir sektörel yapıya sahibiz. Salgın şartlarında turizm faaliyetlerini sürdürürken bu yapının bazı avantajlarını da yaşadık. Örneğin geçtiğimiz yaz 4 destinasyonumuzun turist trafiğine açılabilmesi otellerimiz...

COĞRAFİ İŞARETLER VE YÖRE (Farklı bir hikaye)

  (Fransa Bisiklet Turundan-2024) ...Ülkemizde coğrafi işaret sistemini incelemek ve eksikleri ortaya koymak çok önemlidir çünkü tadın yansıması olan yöre kavramını içselleştirmemize coğrafi işaretler aracı olacaktır. Cİ sistemini bir sacayağı olarak simgeleştirdiğimizde tescil, yönetişim ve denetim unsurlarının gereğinin eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi gerçeği ile karşı karşıya olduğumuzu görürüz...  Yöre kavramı Bu yazıda Türkiye’de son yıllarda oldukça popüler hale gelen coğrafi işaretler ve buna bağlı olarak yöre kavramının ne ifade ettiği kültürel bağlamında değerlendirilerek temsil ve iletişim aracı olarak yer, insan ve ürün ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yöre tanımı TDK’da şöyledir: Bir bölgenin belli bir yer ve çevresini kapsayan sınırlı bölümü; havali, mahal, civar. Bir değerlendirmeye göre yöre, kendine mahsus alametleri bulunan bir bölgeciktir. Böyle bir coğrafi yöre, geçmişte olmuş ve bugün olmakta bulunan olaylar ve objelerin bileşmesidir...