Destinasyon
tanıtımında popüler olan –süreç içinde- ortamlar genel olarak videolar,
resimler, yazı ve mesajlarken artık hızla sesin ve müziğin özellikle PODCAST’in artan etkisine şahit
oluyoruz.
Özellikle
ABD’de podcast dinleme oranları her geçen gün artıyor. 12 yaşından büyük
Amerikalıların %51’i podcast dinlemiş. (%32’si ayda en az bir kez dinliyor)
Podcast dinleme oranları her yaş grubunda artış ivmesinde. Podcast
dinleyicilerinin %78’i yükledikleri bölümün yarısından fazla kısmını
dinlemektedirler. %52’si ise bölümün tamamını dinliyor. (Edison Research,
podcast consumer reports)
En popüler
audio/podcast konuları ise; müzik/haberler ve açıklamalar/eğlence/ ünlüler,
dedikodu/ tarih/ spor/ ve yemek. Turizm ve seyahat ise 13. Sırada yer alıyor.
Audio
podcast’ler çeşitli platformlarda yer almaktadırlar.( Libsyn, Blubrry,
Buzzsproat, Podbean vb.) Dinleyiciler podcastlere çeşitli aplikasyonlardan ve
ortamlardan ulaşabilirler (Apple podcast, ıtunes, Google podcast, spotify vb.)
Bu anlamda
destinasyonunuzun iletişimine podcast ile yardımcı olmadan önce bir analiz ve
planlama yapmakta yarar var. Podcast’in size nasıl yardımcı olacağını iyi etüt
etmelisiniz. Bir içerik planlaması yapmak şart ve bunu dönemsel olarak
planlayabilirsiniz. Podcast’in stratejinizi nasıl destekleyeceğini görmeli,
uzun vadeli tanıtım amaçlarınıza yardımcı olacak analizi yapmalısınız.
Her şeyden
önce şunu unutmamak gerekir ki; podcast’iniz
açıklayıcı ve bilgi verici olduğu kadar ilham verici de olmalı, insanların
sizi ve destinasyonunuzun hikayelerini dinlemesini sağlayacak içerikler
üretmelisiniz.
2 Şubat
2020, Ankara
Çok güzel makale olmuş.
YanıtlaSilTekstil - Textile - Tekstil Türkiye