Ana içeriğe atla

LİKYA YOLU’NDA MASALLAR… (Hikâye Sizi Çağırır!)




Türkiye’nin ilk uzun mesafeli yürüyüş yolu olan Likya Yolu, 540 km uzunluğunda, yürümesi ortalama 29 gün süren ve dünyanın en iyi 10 uzun mesafe yürüyüş rotalarından (Sunday Times) biridir.

Her yıl 20 ila 30 bin yürüyüş tutkununun geçtiği Likya Yolu’na dünya genelinde ilginin artırılması, farklı mecralarda Likya Yolu’na ilişkin bilinirliğin oluşturulması, diğer yürüyüş yollarından farklı olan yanlarına dikkat çekilmesi amacıyla Tanıtma Genel Müdürlüğünce 9-14 Mayıs 2016 tarihleri arasında Likya Yolu’nda Masallar – Tales on the Liycian Way projesi hayata geçirildi.

Türkiye’nin ilk uzun mesafeli yürüyüş yolu olan Likya Yolunu deneyimlemek üzere yurt dışından 12 ülkeden (ABD, Almanya, Çin, Fransa, İngiltere, İsviçre, İsveç, İspanya, İtalya, Sırbistan, Yunanistan) 16 yabancı gazeteci ve seyahat yazarları ile ınstagrammerlar  davet edildi. Konuklara, masallardaki kahramanların bir sebep için yola çıktıkları ve çıktığı yolun kendilerine bir şeyler öğretmesine izin verdiğini söyleyen masal anlatıcısı Judith Liberman eşlik etti.

Liberman’ın Likya Yolu’nda Masallar Projesi için 5 gün boyunca, Anadolu Masallarına, Türkiye’nin misafirperverliğine ve yolda olmaya dair oluşturduğu masal repertuvarı ile yabancı konuklara rota boyunca her gün masal molaları vererek mitoloji ve geleneksel halk masallarından oluşturduğu ( Lokum, Yolcu, Ekmek, Kelebek-Pervane Sufi Hikayeleri ile Nasreddin Hoca Kuyu Hikayesi ve Likya Yolu Yanartaş’ta Bellerephon Hikayesi) seçkileri ve bir gecelik özel bir performans sergileyerek Anadolu’ya ait hikayeleri paylaştı. Anlatılmış olan söz konusu hikâyelerden o gün için ülkemizin tanıtım platformu olan Turkey Home sosyal medya kanalları için kısa videolar oluşturuldu ve takipçilerle paylaşıldı. Ayrıca konuk yabancı gazetecilerin bloglarında, gazete ve dergilerinde projeye ilişkin haberler de yayınlandı.

Bu proje ülkemiz ve turizm sektörümüz için zor zamanların yaşandığı, dünyada ve ülkemizde terör olaylarının olduğu, Rusya’dan turist gelişlerinin kesildiği bir dönemde gerçekleştirilmiş, turizm sektörümüz için pozitif bir hikâyenin iletişimi hedeflenmiştir.

Ayrıca bu proje ile başta Likya Yolu olmak üzere ülkemizde bulunan yürüyüş yollarının hikâyeleri üzerinden iletişiminin yapılmasına odaklanılmıştır. Hikâye sizi çağırır… Hikâye sizi alır ve dünyanın bilmediğiniz yerlerine taşır… Bu nedenle hikâye zengini coğrafyamızın bu değerlerinin üzerinde durmalı ve işlemeliyiz.

Bu hikayelerin peşine düşmeyecek insan yok!: Aziz Paul Yolu…Evliya Çelebi Yolu…Sufi Yolu…Karia Yolu…Frig Yolu…Hitit Yolu…Kaçkarlar…Troya Kültür Rotası…Küre Dağları…İstiklal Yolu…Sarıkamış Parkurları…(Bknz. Kültür Rotaları Derneği)

Ülkemizdeki yürüyüş yolları son yıllarda hem insanımızın hem de yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Kıtasal ölçekte çeşitliliğe sahip Anadolu’nun barındırdığı hikâyeleri yürüyüş yollarının temaları haline dönüştürmeli ve yaymalıyız.


İlgili videolar için;

İrfan ÖNAL, 24 Şubat 2020



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

Covid-19 Salgınının Turizme Etkileri

Daha önce benzeri olmayan bir olay… Daha düne kadar tüm ilgililer 2020’de turizm ve seyahat sektörünün yine başarılı bir yıl geçireceğini öngörüyor buna göre planlar yapıyordu. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), turizmde önceki senelerdeki kadar artış olmayacağını belirtmiş olsa da %4 büyüme beklentisini açıklamıştı. Özellikle son 10 yılda sektörler arasında en popüler olması hasebiyle tüm yüzlerin çevrildiği seyahat ve turizm sektörü yine başarılı geçecek bir yılın arifesindeydi. Herkesin keyfi yerinde gibiydi, ta ki Covid-19 ciddiyetini ortaya koyana kadar… İlk önce Çin’de görülen vakaları herkes yine SARS ve MERS gibi algılayıp, bölgesel ve kısıtlı zaman etkilerini gösterecek bir olay olarak gördü. Dünya Sağlık Örgütü 11 Mart günü resmî olarak Covid-19 Pandemisini ilan ettiğinde ilk korku da başlamış oldu. Artık dünya üzerindeki herkes yeni güne geçmiş yaşam biçimini dünde bırakarak uyanmıştı. Bu kuşağın yaşamadığı pek çok uygulama ardı sıra yaşamımıza girdi