Ana içeriğe atla

Tanıtma Bülten Yazıları 16


Türkiye’nin Yumuşak Gücü
Ülkemiz adına bir zihin çivisi niteliği taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında yaptığımız tüm faaliyetlerimiz bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan ve stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine mutlaka varmaktadır.

Tanıtma Genel Müdürlüğümüzün faaliyetlerinden sizleri haberdar etmek için yayın hayatına başlayan “Tanıtma Bülten” 5. yaşına giriyor…
Bu sayıda da geçtiğimiz üç ay boyunca yürüttüğümüz faaliyetleri bulacaksınız. Yurt içinde ve yurt dışında onlarca faaliyet… Kültürel diplomasi ve turizm diplomasisinin en güzel örnekleri… Ülkemiz ve insanımız adına yürüttüğümüz tanıtım ve imaj çalışmaları… Bu faaliyetleri sıraladığımızda ortaya bir gerçek çıkıyor... Önce bu sayının içeriğinde değindiğimiz konulara/başlıklara bir göz atalım; Ukrayna’nın Kamaniçe şehrinde Türk Kahvesi Festivali… Kanada, Toronto’da Masal Festivali’nde Anadolu masalları… İstanbul’da Gençlik Festivali… Moldavya’da Türkiye Gagavuzya Festivali… Kiev’de Türk Filmleri Festivali… Dubai Arabian Travel Market… Kanada’nın üç ayrı kentinde 2018 Troya Yılı tanıtımları “Troya: Mitolojiden Arkeolojiye”… İngiltere’de Timeless Travels Dergisi ve İtalyan Archeo’da ‘Troya Yılı’ özel ekleri… Kastamonu-Çankırı Turizm Çalıştayı… Frigya Vadileri Destinasyon Toplantısı… İstanbul, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi… Japonya’da Weekly Travel Journal dergisinde ‘Slow Turkey-Sakin Şehirler’ yazı dizisinin ilki; Çanakkale ve Gökçeada tanıtımı… Roma Maratonu’nda Türkiye ve ‘Troya Yılı’ tanıtımı… Turkey Home Dünya Parkur Şampiyonası’nı Mardin’e taşıdı… Öğrencileri ve radyo dinleyicilerini Çanakkale’ye götürdük… Kiev’de Osmanlı Mutfağı Etkinliği… Mostar Kültür Elçileri İstanbul’da... Amerikan-Travel Channel’ın ve Endonezya televizyon kanallarının ‘İstanbul’da Ramazan’ konulu program çekimleri… Kuzey irlanda BBC 1 ve İrlanda RTE 1 kanallarının Türkiye program çekimleri… Malezya film şirketinin ‘Dünyadaki Aşkım İzmir’ 7 bölümlük dizi çekimleri… Antalya’nın ev sahipliğinde Alman Acenteler Birliği QTA’nın genel kurul toplantıları… Ankara’da Troya Efsanesi… Varşova’da UNESCO Türkiye değerleri açık hava fotoğraf sergisi… ve daha birçoğuna bu sayıda yer veremediğimiz sosyal ve dijital medya tanıtımları, reklam, tur operatörleriyle birlikte reklam, ortaklaşa yapılan sektör faaliyetleri, ulusal ve uluslararası toplantılar, seyahat fuarları…
Bültenimizin 16. sayı Özel Eki’nde “Turkey Home” markalaşma projesi ile ilgili yazılmış makaleleri derledik. Tüm akademisyenlerimize teşekkür ediyoruz. Önümüzdeki süreçte tanıtım ve iletişim konularında faaliyet gösterecek kamu, akademi ve özel sektör iş birliğinde Tanıtma Akademi’yi kurma ve ülkemiz turizmine hizmet etmesini sağlayacak çalışmalar içinde olacağımızı da duyurmak isteriz. “Turkey Home Özel Eki”mize, internet üzerinden http://212.175.140.87/bulten/sayi16/ek/index.html adresinden ulaşabilirsiniz.
İngiliz GlobalData şirketinin 2017 Turizm Örgütleri Tanıtım İndeksi’nde ülkemiz adına Bakanlığımızın yurt dışı faaliyetleri ve Turkey Home kampanyası, Avrupa’nın en iyi 20 ülkesi içindeki sıralamada 6. oldu. Rakibimiz İspanya ile 0.01 puanlık bir fark ise kampanyamızın ve faaliyetlerimizin uluslararası görünümünü tescil etmektedir.
Tüm bu faaliyetlerin özeti; Bakanlığımız çalışmalarının ülkemizin yumuşak gücünü oluşturduğu gerçeğidir. Ülkemiz adına bir zihin çivisi niteliği taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında yaptığımız tüm faaliyetlerimiz de bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan ve stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine mutlaka varmaktadır. 

İrfan ÖNAL, Haziran 2018

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti

Sud de France örneğinde Kolektif Markalar ve Yerel Kalkınma

  Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜciTA) ile Muğla Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 20 Ekim 2023 günü gerçekleştirilen Muğla Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinin odak konusu, coğrafi işaretler, gastronomi ve turizmden ilham alarak, yöresel markaların kolektif yönetimi ve kalkınmaya desteklerinin sağlanmasıydı. Söz konusu zirve kapsamında, ülkemizde coğrafi işaretler ve turizmin ortak problemi ve ihtiyacı olan yönetim/yönetişim konularının çözümüne ilişkin iyi bir örnek olarak gördüğümüz Sud de France (SdF) ile ilgili sunumu Bölge Danışmanı M. Rene Moreno gerçekleştirdi, aşağıda SdF’ye ilişkin verilen bilgiler Sayın Moreno’nun sunumundan derlenmiştir. İnsanlığın yaşadığı Covid-19 salgının etkilerini sürdürdüğünü söyleyerek konuya başlamanın doğru olacağını düşünüyorum. Özellikle “Yeni Normal” olarak adlandırılan gelişmeler aslında değişen düşünce yapısı ve yeni değerlere işaret ediyordu. O günlerde turizm ile ilgili yazılarımda destinasyonl

SÜRDÜRÜLEBİLİR DESTİNASYON YÖNETİM TASARIMI (1): VERİ VE AKILLI DESTİNASYONLAR

  Bir destinasyonun sürdürülebilirliği, sakinlerinin ihtiyaçları, refahı ve yaşam kalitesi ile ziyaretçilerinin ihtiyaçları, refahı ve deneyim kalitesi arasında ne kadar iyi denge kurabildiğine bağlıdır; bu bir yönetim konusudur. Bu hassas denge, sürdürülebilirliğin belirli bir destinasyonun tüm çevresel ve toplumsal yönlerini içeren karmaşık, çok boyutlu bir kavram olduğu anlamına gelir. Bununla birlikte, seyahat başlı başına acil bir küresel sürdürülebilirlik sorununa -iklim acil durumu- büyük ölçüde etkide bulunuyor ve dünyadaki karbon emisyonlarının kabaca %8'ini oluşturuyor. Bu zorlu sorunu ele almak ise endüstrinin öncelikler listesinin başında gelmektedir. Burada, bir yönetim yaklaşımı olarak tasarım yönetimi (Design Management) ve veriler çözümde çok önemli bir rol oynayabilir, gerçek sürdürülebilirlik için atmamız gereken adımları yönlendirebilir. Veri ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişki Turizm her şeyle ilgilidir, bu nedenle her şeyi ölçümlemeli ve destinasyo