Ana içeriğe atla

Tanıtma Bülten Yazıları 16


Türkiye’nin Yumuşak Gücü
Ülkemiz adına bir zihin çivisi niteliği taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında yaptığımız tüm faaliyetlerimiz bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan ve stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine mutlaka varmaktadır.

Tanıtma Genel Müdürlüğümüzün faaliyetlerinden sizleri haberdar etmek için yayın hayatına başlayan “Tanıtma Bülten” 5. yaşına giriyor…
Bu sayıda da geçtiğimiz üç ay boyunca yürüttüğümüz faaliyetleri bulacaksınız. Yurt içinde ve yurt dışında onlarca faaliyet… Kültürel diplomasi ve turizm diplomasisinin en güzel örnekleri… Ülkemiz ve insanımız adına yürüttüğümüz tanıtım ve imaj çalışmaları… Bu faaliyetleri sıraladığımızda ortaya bir gerçek çıkıyor... Önce bu sayının içeriğinde değindiğimiz konulara/başlıklara bir göz atalım; Ukrayna’nın Kamaniçe şehrinde Türk Kahvesi Festivali… Kanada, Toronto’da Masal Festivali’nde Anadolu masalları… İstanbul’da Gençlik Festivali… Moldavya’da Türkiye Gagavuzya Festivali… Kiev’de Türk Filmleri Festivali… Dubai Arabian Travel Market… Kanada’nın üç ayrı kentinde 2018 Troya Yılı tanıtımları “Troya: Mitolojiden Arkeolojiye”… İngiltere’de Timeless Travels Dergisi ve İtalyan Archeo’da ‘Troya Yılı’ özel ekleri… Kastamonu-Çankırı Turizm Çalıştayı… Frigya Vadileri Destinasyon Toplantısı… İstanbul, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi… Japonya’da Weekly Travel Journal dergisinde ‘Slow Turkey-Sakin Şehirler’ yazı dizisinin ilki; Çanakkale ve Gökçeada tanıtımı… Roma Maratonu’nda Türkiye ve ‘Troya Yılı’ tanıtımı… Turkey Home Dünya Parkur Şampiyonası’nı Mardin’e taşıdı… Öğrencileri ve radyo dinleyicilerini Çanakkale’ye götürdük… Kiev’de Osmanlı Mutfağı Etkinliği… Mostar Kültür Elçileri İstanbul’da... Amerikan-Travel Channel’ın ve Endonezya televizyon kanallarının ‘İstanbul’da Ramazan’ konulu program çekimleri… Kuzey irlanda BBC 1 ve İrlanda RTE 1 kanallarının Türkiye program çekimleri… Malezya film şirketinin ‘Dünyadaki Aşkım İzmir’ 7 bölümlük dizi çekimleri… Antalya’nın ev sahipliğinde Alman Acenteler Birliği QTA’nın genel kurul toplantıları… Ankara’da Troya Efsanesi… Varşova’da UNESCO Türkiye değerleri açık hava fotoğraf sergisi… ve daha birçoğuna bu sayıda yer veremediğimiz sosyal ve dijital medya tanıtımları, reklam, tur operatörleriyle birlikte reklam, ortaklaşa yapılan sektör faaliyetleri, ulusal ve uluslararası toplantılar, seyahat fuarları…
Bültenimizin 16. sayı Özel Eki’nde “Turkey Home” markalaşma projesi ile ilgili yazılmış makaleleri derledik. Tüm akademisyenlerimize teşekkür ediyoruz. Önümüzdeki süreçte tanıtım ve iletişim konularında faaliyet gösterecek kamu, akademi ve özel sektör iş birliğinde Tanıtma Akademi’yi kurma ve ülkemiz turizmine hizmet etmesini sağlayacak çalışmalar içinde olacağımızı da duyurmak isteriz. “Turkey Home Özel Eki”mize, internet üzerinden http://212.175.140.87/bulten/sayi16/ek/index.html adresinden ulaşabilirsiniz.
İngiliz GlobalData şirketinin 2017 Turizm Örgütleri Tanıtım İndeksi’nde ülkemiz adına Bakanlığımızın yurt dışı faaliyetleri ve Turkey Home kampanyası, Avrupa’nın en iyi 20 ülkesi içindeki sıralamada 6. oldu. Rakibimiz İspanya ile 0.01 puanlık bir fark ise kampanyamızın ve faaliyetlerimizin uluslararası görünümünü tescil etmektedir.
Tüm bu faaliyetlerin özeti; Bakanlığımız çalışmalarının ülkemizin yumuşak gücünü oluşturduğu gerçeğidir. Ülkemiz adına bir zihin çivisi niteliği taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında yaptığımız tüm faaliyetlerimiz de bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan ve stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine mutlaka varmaktadır. 

İrfan ÖNAL, Haziran 2018

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti...

Asıl Şimdi Güvenli Turizm Koridorları!..

  Malum, Koronavirüs yaklaşık bir yıldır hayatımızda. Geçtiğimiz yıl burada salgının turizme etkileri ile ilgili birçok yazıda yorumlar yapmış, hatta projeler sunmuştum. Turizm sektörü ile ilgili herkesin de benzer çabaları oldu. Bahsettiğim projelerden biri de geçtiğimiz Nisan ayında düşündüğüm ve Ağustos’ta bu platformda yazdığım “Güvenli Turizm Koridorları” ile ilgili (Pier to Pier Project for Safe Tourism) idi. O zamanlar birçok ülke benzer projeler geliştirdi ve uyguladı. Kimi nispeten başarılı oldu, kimi de başlamadan bitti. Ancak böyle projeler geliştirirken ülkelerin özgün durumlarını mutlaka göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bizim de kendi kurallarına göre işleyen bir turizm endüstrimiz var. Birkaç destinasyona yoğunlaşmış dar alanda yüksek turist rakamlarına dayalı bir sektörel yapıya sahibiz. Salgın şartlarında turizm faaliyetlerini sürdürürken bu yapının bazı avantajlarını da yaşadık. Örneğin geçtiğimiz yaz 4 destinasyonumuzun turist trafiğine açılabilmesi otellerimiz...

COĞRAFİ İŞARETLER VE YÖRE (Farklı bir hikaye)

  (Fransa Bisiklet Turundan-2024) ...Ülkemizde coğrafi işaret sistemini incelemek ve eksikleri ortaya koymak çok önemlidir çünkü tadın yansıması olan yöre kavramını içselleştirmemize coğrafi işaretler aracı olacaktır. Cİ sistemini bir sacayağı olarak simgeleştirdiğimizde tescil, yönetişim ve denetim unsurlarının gereğinin eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi gerçeği ile karşı karşıya olduğumuzu görürüz...  Yöre kavramı Bu yazıda Türkiye’de son yıllarda oldukça popüler hale gelen coğrafi işaretler ve buna bağlı olarak yöre kavramının ne ifade ettiği kültürel bağlamında değerlendirilerek temsil ve iletişim aracı olarak yer, insan ve ürün ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yöre tanımı TDK’da şöyledir: Bir bölgenin belli bir yer ve çevresini kapsayan sınırlı bölümü; havali, mahal, civar. Bir değerlendirmeye göre yöre, kendine mahsus alametleri bulunan bir bölgeciktir. Böyle bir coğrafi yöre, geçmişte olmuş ve bugün olmakta bulunan olaylar ve objelerin bileşmesidir...