Türkiye’nin Yumuşak Gücü
Ülkemiz adına bir zihin çivisi niteliği
taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında yaptığımız tüm
faaliyetlerimiz bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan
ve stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine
mutlaka varmaktadır.
Tanıtma Genel Müdürlüğümüzün faaliyetlerinden sizleri
haberdar etmek için yayın hayatına başlayan “Tanıtma Bülten” 5. yaşına giriyor…
Bu sayıda da geçtiğimiz üç ay boyunca yürüttüğümüz
faaliyetleri bulacaksınız. Yurt içinde ve yurt dışında onlarca faaliyet…
Kültürel diplomasi ve turizm diplomasisinin en güzel örnekleri… Ülkemiz ve
insanımız adına yürüttüğümüz tanıtım ve imaj çalışmaları… Bu faaliyetleri
sıraladığımızda ortaya bir gerçek çıkıyor... Önce bu sayının içeriğinde
değindiğimiz konulara/başlıklara bir göz atalım; Ukrayna’nın Kamaniçe şehrinde
Türk Kahvesi Festivali… Kanada, Toronto’da Masal Festivali’nde Anadolu
masalları… İstanbul’da Gençlik Festivali… Moldavya’da Türkiye Gagavuzya
Festivali… Kiev’de Türk Filmleri Festivali… Dubai Arabian Travel Market… Kanada’nın
üç ayrı kentinde 2018 Troya Yılı tanıtımları “Troya: Mitolojiden Arkeolojiye”…
İngiltere’de Timeless Travels Dergisi ve İtalyan Archeo’da ‘Troya Yılı’ özel
ekleri… Kastamonu-Çankırı Turizm Çalıştayı… Frigya Vadileri Destinasyon
Toplantısı… İstanbul, Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi… Japonya’da Weekly
Travel Journal dergisinde ‘Slow Turkey-Sakin Şehirler’ yazı dizisinin ilki;
Çanakkale ve Gökçeada tanıtımı… Roma Maratonu’nda Türkiye ve ‘Troya Yılı’
tanıtımı… Turkey Home Dünya Parkur Şampiyonası’nı Mardin’e taşıdı… Öğrencileri
ve radyo dinleyicilerini Çanakkale’ye götürdük… Kiev’de Osmanlı Mutfağı
Etkinliği… Mostar Kültür Elçileri İstanbul’da... Amerikan-Travel Channel’ın ve
Endonezya televizyon kanallarının ‘İstanbul’da Ramazan’ konulu program
çekimleri… Kuzey irlanda BBC 1 ve İrlanda RTE 1 kanallarının Türkiye program
çekimleri… Malezya film şirketinin ‘Dünyadaki Aşkım İzmir’ 7 bölümlük dizi
çekimleri… Antalya’nın ev sahipliğinde Alman Acenteler Birliği QTA’nın genel
kurul toplantıları… Ankara’da Troya Efsanesi… Varşova’da UNESCO Türkiye
değerleri açık hava fotoğraf sergisi… ve daha birçoğuna bu sayıda yer
veremediğimiz sosyal ve dijital medya tanıtımları, reklam, tur operatörleriyle
birlikte reklam, ortaklaşa yapılan sektör faaliyetleri, ulusal ve uluslararası
toplantılar, seyahat fuarları…
Bültenimizin 16. sayı Özel Eki’nde “Turkey Home” markalaşma projesi ile ilgili
yazılmış makaleleri derledik. Tüm akademisyenlerimize teşekkür ediyoruz.
Önümüzdeki süreçte tanıtım ve iletişim konularında faaliyet gösterecek kamu,
akademi ve özel sektör iş birliğinde Tanıtma Akademi’yi kurma ve ülkemiz turizmine
hizmet etmesini sağlayacak çalışmalar içinde olacağımızı da duyurmak isteriz. “Turkey Home Özel Eki”mize, internet üzerinden http://212.175.140.87/bulten/sayi16/ek/index.html adresinden ulaşabilirsiniz.
İngiliz GlobalData şirketinin 2017 Turizm Örgütleri
Tanıtım İndeksi’nde ülkemiz adına Bakanlığımızın yurt dışı faaliyetleri ve
Turkey Home kampanyası, Avrupa’nın en iyi 20 ülkesi içindeki sıralamada 6.
oldu. Rakibimiz İspanya ile 0.01 puanlık bir fark ise kampanyamızın ve
faaliyetlerimizin uluslararası görünümünü tescil etmektedir.
Tüm bu faaliyetlerin özeti; Bakanlığımız çalışmalarının
ülkemizin yumuşak gücünü oluşturduğu gerçeğidir. Ülkemiz adına bir zihin çivisi
niteliği taşıyan Turkey Home global imaj kampanyamız şemsiyesi altında
yaptığımız tüm faaliyetlerimiz de bir gerçeğin altını iyice çiziyor: Kendimizi doğru tanımlayan ve
stratejik bir akılla süreklilik kazandırılan tanıtım kampanyaları, hedefine
mutlaka varmaktadır.
İrfan ÖNAL, Haziran 2018
Yorumlar
Yorum Gönder