Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Türkiye Tematik Tanıtımı Sevdi...TROYA YILI

Türkiye Tematik Tanıtımı Sevdi… TROYA YILI Kültür ve Turizm Bakanlığınca 2018 yılı “Troya Yılı” olarak ilan edildi. Troya Ören Yeri’nin UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kabulünün 20. yılı nedeniyle, 2017 yılının ilk aylarında Çanakkale’de yer alan kamu ve sivil kurumların teklifi ile gündeme gelen konu, Genel Müdürlüğün 2015  yılında ortaya koyduğu tanıtım stratejisinde "Tematik Yıl" konsepti olarak yer aldığından “aranan hikâye” olarak hemen desteklendi. Bu konsept 2017 yılında gerçekleştirilen 3. Turizm Şurası kararları arasında da yer aldı. Burada yola çıkılırken öncelikli amaç, ülkemiz adına pozitif ve güçlü bir hikâye aracılığıyla dünyayla doğru ve etkili bir iletişim kurmak, ülkemizin ve Çanakkale destinasyonunun tanıtımına katkı vermekti. Nihayet gerekli resmî prosedür tamamlanarak yılın ortası gibi ülkemize ve dünyaya “Troya Yılı” ilanını duyurmuş olduk.   En büyük desteği yine Sayın Cumhurbaşkanımız vermiş, 01 Kasım 2017 tarihinde 3. Turizm Şûr

UZAK ROTA'DA TURKEY HOME RÖPORTAJI

UZAKROTA'DA TURKEY HOME RÖPORTAJI 2010 yılından itibaren seyahat etmeyi seven herkese dünyanın çeşitli yerlerindeki en düşük bütçeli seyahat noktalarından lüks alternatiflerine,   en çılgın festivallerden konserlerine kadar seyahat adına ne varsa yayımlayan, sahip olduğu tecrübe doğrultusunda markalar için de çeşitli pazarlama aktiviteleri gerçekleştiren Uzak Rota, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü ve 30 Kasım’da gerçekleşen   “Uzakrota Travel Summit (UTSIstanbul)” konuşmacılarından İrfan Önal ile 21 Eylül 2018 tarihinde Bakanlığımızın Turkey Home küresel imaj kampanyası üzerine bir röportaj gerçekleştirdi. Röportaj içeriği ve linki aşağıdaki gibidir: Öncelikle hoş geldiniz, ziyaretçilerimize kendinizi biraz tanıtabilir misiniz ? Ben Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürüyüm. Bu görevi 5,5 yıldır yürütüyorum. Bakanlığımızda yurt içinde ve yurt dışında çeşitli kademelerde yöneticilik görevleri yaptım. Bu yıl Bakanlığımızda 23. yılımı çal

Tanıtma Bülten Yazıları 17-Destinasyon Tanıtımında Büyük Veri ve Yapay Zeka “Turkey Home Örneği”

https://www.kulturportali.gov.tr/mrepo/eKitap/eb-tanitmabulten17/ Destinasyon Tanıtımında Büyük Veri ve Yapay Zekâ Yıllardır belgesellerde ve filmlerde duyduğumuz “yapay zekâ” artık günlük yaşamımızın içinde… Bu olgu turizm pazarlaması ve seyahat endüstrisini de etkiliyor. Peki, bu gelişmelere nasıl ayak uyduracağız? İnsanlarla konuştukça ve karşılıklı iletişimde oldukça nasıl başkaları hakkında bilgi ediniyor ve tanıyorsak, dijital dünyadaki verilerimiz ve içeriklerimizin oluşturduğu ayak izlerimiz de yapay zekâya veri olarak girdi sağlamaktadır. Bu konu pek çok açıdan değerlendirilebilecek boyutlara sahiptir.   Biz burada turizm pazarlaması ve tanıtımı konuları ile sınırlı olarak kısaca ele alacağız. Yapay zekâ olgusu ülkemizde destinasyon ve ürün pazarlaması konularına organizasyon anlamında da yeni bir boyut kazandırabilecek fırsatları içinde barındırıyor. Turkey Home küresel imaj ve tanıtım kampanyası bünyesinde ortaklarımızla destinasyon ve ürünlerimizi pazarla