Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Tanıtma Bülten Yazıları 17-Destinasyon Tanıtımında Büyük Veri ve Yapay Zeka “Turkey Home Örneği”

https://www.kulturportali.gov.tr/mrepo/eKitap/eb-tanitmabulten17/ Destinasyon Tanıtımında Büyük Veri ve Yapay Zekâ Yıllardır belgesellerde ve filmlerde duyduğumuz “yapay zekâ” artık günlük yaşamımızın içinde… Bu olgu turizm pazarlaması ve seyahat endüstrisini de etkiliyor. Peki, bu gelişmelere nasıl ayak uyduracağız? İnsanlarla konuştukça ve karşılıklı iletişimde oldukça nasıl başkaları hakkında bilgi ediniyor ve tanıyorsak, dijital dünyadaki verilerimiz ve içeriklerimizin oluşturduğu ayak izlerimiz de yapay zekâya veri olarak girdi sağlamaktadır. Bu konu pek çok açıdan değerlendirilebilecek boyutlara sahiptir.   Biz burada turizm pazarlaması ve tanıtımı konuları ile sınırlı olarak kısaca ele alacağız. Yapay zekâ olgusu ülkemizde destinasyon ve ürün pazarlaması konularına organizasyon anlamında da yeni bir boyut kazandırabilecek fırsatları içinde barındırıyor. Turkey Home küresel imaj ve tanıtım kampanyası bünyesinde ortaklarımızla destinasyon ve ürünlerimizi pazarla

Rüyalarınızı Değiştiren Kent: ÇANAKKALE ve Türkiye’nin Dünyaya Armağanı: TROYA MÜZESİ

Rüyalarınızı Değiştiren Kent: ÇANAKKALE ve Türkiye’nin Dünyaya Armağanı: TROYA MÜZESİ Çanakkale’de Troya Ören Yeri’nin girişinde dünyanın en bilinen hikâyelerinden birinin adıyla bir müze açılıyor: TROYA… Üstünde yükseldiği coğrafya ve efsanelerle uyumlu muhteşem bir müze… Hemen yanı başında Tevfikiye Köyü de bu açılışa hazırlanıyor. Köyde sürdürülen sokak sağlıklaştırma çalışmaları ve buna paralel gerçekleştirilen düzenlemeler çok yakın zamanda dünyanın ilgi odağı olacak bu müzenin ziyaretçilerinin dikkatini çekecek türden… Emeği geçen herkese teşekkür etmek lazım. Çanakkale’de bulunduğumuz sürede bir günü açılışa hazırlanan müzeye ve Tevfikiye Köyü ile Troya Ören Yeri’ne ayırdık. Muhteşemdi! “Binlerce yıllık Anadolu Efsanesi: Troya…” Bu topraklarda Troya’nın hikâyesini dinlerken etkilenmemek elde değil, bütün ruhunuzu sarıveriyor. Bir günü Asos’a, efsanenin diğer mekânına ayırabilirsiniz. Size tavsiyem; Geyikli üzerinden giderek kıyı boyunca deniz ve k

İletişimin Güçlü Dili; Müzecilik ve Sergiler -2

Hyperconnectivity 2001 yılında kullanılmaya başlanmış, çoklu iletişim anlamına gelen bir kelimedir. Türkçesini düşündüğümüzde çok veya aşırı bağlantı -iletişim- olarak da tarif edebiliriz. Günümüzde yüz yüze, elektronik posta, mesaj, telefon veya internet gibi araçlarla sürekli bir iletişim halindeyiz. İletişimin bu küresel ağı her günümüzü daha karmaşık, çeşitli ve birbirimizle bağlantılı kılıyor. Hatta çoklu iletişim (hyperconnected) dünyasına müzeler de girmiş, bir parçası olmuş durumda. Bu yüzden Uluslararası Müzeler Konseyi (ICOM) 2018 Uluslararası Müzeler Günü temasını ‘Hyperconnected   (Çoklu iletişim) Müzeler: Yeni Yaklaşımlar, Yeni Kitleler’ olarak belirlediğini açıklamıştır. Günümüzde müzelerin çoklu iletişimini anlayamadığımız sürece hayatımızdaki rollerini de anlamamız mümkün görünmüyor. Müzeler, yerel ve kültürel hayatın olduğu kadar doğal hayatın da ayrılmaz bir parçasıdırlar. Günümüzde ise müzeler, teknoloji sayesinde temel ve her zamanki ziyaretçilerinin çok öt