Ana içeriğe atla

Kayıtlar

EUROPALIA TÜRKİYE 2015 FESTİVALİ ÖRNEĞİNDE KÜLTÜR VE SANAT ETKİNLİKLERİNİN TURİZME ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Çağımızın en çok konuşulan konulardan biri kültürel diplomasi, kamu diplomasisi veya turizm diplomasisi olarak görülmektedir. Bu faaliyetlerin ne olduğu, nasıl gerçekleştirildiği vb. konular hakkında ise çeşitli görüşler bulunmaktadır. Bu tartışmaları bir kenara bırakarak burada tüm bu faaliyetlerin merkezine sempati olgusunu yerleştirip bir örnek olay üzerinden konuyu incelemeye çalıştık. Kültürel diplomasi, kamu diplomasisi veya turizm diplomasisi gibi bir ayrıma gitmeden, kritik bir dönemde, doğrudan toplumlar arasında köprü kurmaya ve karşılıklı sempati uyandırmaya yönelik çabalar anlatıldı. Europalia Sanat Festivali’nin amaç, içerik ve görevlerinden bahsedilerek, festivalin güven atmosferi içinde kültürler arası diyaloğu desteklemedeki misyonu ve bunun yansımaları açıklandı. Misafir ülkenin hükümeti ile gerçekleştirilen bir çerçeve anlaşma uyarınca ülkenin kültür alanındaki uzman kişi ve kuruluşlarının desteğiyle karşılıklı hemfikir olunan programlar çerçevesinde yürütülen fest

Kültür ve Turizm Bakanlığı

Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür ve Turizm Bakanlıkları 2003 yılında tek bakanlık bünyesinde birleşmiştir. Bu birleşmenin turizm açısından amacı Ülkemizdeki turizm faaliyetlerini Anadolu coğrafyasına yayılmasını sağlayacak ürün ve destinasyon çeşitliliğini artırmaktır. Turizmden elde edilecek gelirlerin Anadolu’daki kültür mirasının ayağa kaldırılması için kullanılması ve böylece kültür turizminin ülkemizde kıyı turizmi ile birlikte gelişmesinin sağlanmasıdır. Bu amaç bir ölçüde başarılmıştır. Bugün Anadolu’da birçok kültür, kış, termal, yayla, doğa, sağlık turizm destinasyonları (Afyon, Denizli, Konya, Safranbolu, Amasra, Kayseri, Çorum, Ankara,   Hatay, Şanlıurfa, Mardin, Gaziantep, Diyarbakır, Erzurum, Van, Trabzon, Rize, Ordu gibi) bu süreçte turizm hareketliliği kazanmıştır. Ülkemizde gelişen alt yapı da Anadoludaki turizm hareketinin en önemli destekçisi olmuştur. Bu dönemde ortaya konulan vizyon 2023 Turizm Strateji Belgesi ile 2007 yılında bir devlet politikası olara

Turízm Yonetimi: Dunya ve Turkiye

Bugün Türkiye dünyanın en önemli turizm ülkelerinden birisi haline gelmiştir. Şimdi gündemimizde olan hususlar ise; gelinen noktada kazanılan deneyim ile çok daha çeşitli, çevreye saygılı, ekonomik yansıması halkımızın refahına daha fazla hizmet edecek politikalar geliştirmek ve onları uygulamaya geçirmektir. Turizm politikalarımızı gözden geçirmenin en önemli nedenleri: Turizm performansımızı artırmak, turizmi rekabet ve yenilikçi çalışmalarımızın merkezine koyarak; turizm politikaları araştırma ve geliştirme tecrübe ve bilgisini artırmaktır;   doğru örnekleri yaymak ve koordinasyon çalışmalarını güçlendirmektir. Yerel ve bölgesel kalkınma için turizmin en değerli potansiyele sahip olduğunun farkında olarak politikalarımızın yenilenmeye ihtiyacı vardır. Turizm sektörümüzün önündeki en önemli sorunlar rekabet ve sürdürülebilirlik konularıdır. Sadece kum-deniz-güneş odaklı, kıyı bölgelerimizde yoğunlaşmış turizm bizi gerçek anlamda bir turizm ülkesi kılmamaktadır. Oteller

Crisis Management and 'Turkey Home Campaign'

Crisis Management and “Turkey Home Campaign”   In a constantly-changing world, a destination is expected to monitor and develop its image to keep being attractive for visitors, investors, entrepreneurs as well as its own inhabitants. A fair number of places have been experiencing a branding process that creates added values rather than maintaining conventional marketing. The world-wide campaign, launched under the title of “Turkey Home” by the Turkish Ministry of Culture and Tourism in 2014, came to life with help of an extensive knowledge that sprang out of experiences gained till then, from workshops organized between the relevant sectors and the academic circles as well as out of researches focusing on perception-image aspects. “Tulip”, one of the symbols in Turkey that was first used by as a means of promotion at the turn of the new millennium has sustained to be the logo, this time, for this global campaign and Turkey brought into play the sympathy and attraction it won

Tanıtma Bülten yazıları 6

BAŞLARKEN Ülkemizin turizmde markalaşma projesinin tanıtım ve pazarlama ayağını oluşturan Turkey Home kampanyasının başlatılmasının üzerinden yaklaşık iki yıl geçti ve bu süre içinde tüm dünyada ülkemiz adına yürütülen kampanyanın bilinirliği de oldukça arttı. Özellikle yeni medya mecralarını da kapsayan Turkey Home kampanyasının dijital ve sosyal medyada geldiği nokta gözlerden kaçmıyor. Ülkemiz adına titizlikle oluşturulmuş içerikleri her an dünyaya yayan bu platformlarda gelinen nokta kayda değer bulunuyor. Takipçi sayısı bakımından Avustralya ve “Discover America” kampanyalarının ardından 4,5 milyonu aşan takipçi sayısıyla Turkey Home ön sıralarda sağlam bir yer edindi. Bu aynı   zamanda kendi medyamızı oluşturduğumuz anlamına da geliyor. Böylece dünyadaki gelişmeleri de yakaladığımızı söyleyebiliriz. Bu kapsamda ülkemizin tüm değerleriyle ilgili binlerce içerik, fotoğraf ve video tematik olarak tanıtım mecralarında yer alıyor. Tüm bu çabalar geçtiğimiz ay   bir ödülle de t

Tanıtma Bülten yazıları 5

BAŞLARKEN Strateji ve Koordinasyonu Öncelemek… Ülkemizde turizm olgusunun geçmişi 19. yüzyılın ikinci yarısıyla başlamış, Cumhuriyet ile birlikte kurulan kurumlarla sürmüş, 1963 yılında Turizm Tanıtma Bakanlığı’nın ihdasıyla bugüne ulaşılmıştır. Bahsettiğimiz bu gelişimin en önemli durağı ise 1982 yılında çıkarılan 2634 sayılı Turizm Teşvik Kanunu olmuştur. Bu çerçevede, Türkiye’de turizmin gelişimi irdelenirken öncelikle 1982 sonrasının değerlendirmesini yapmak gerekir. Bugün dünyanın en fazla turist çeken 6. ülkesiyiz. Bu durum kamu-özel sektör iletişimi ve işbirliği ile teşvik mekanizmaları sonucunda oluşmuş önemli bir başarıdır. Bu süreç aynı zamanda çok önemli bir tecrübeyi ülke olarak kazanmamızı sağlamış ve sonuç olarak ülke turizmi kurumsallaşmıştır. Aslında buradaki en önemli kazanım da “tecrübe” ve “kurumsallaşma”dır. Daha da yakın tarihlere baktığımızda ülkemizin turizmin kurumsallaşmasında en önemli gelişmelerinden birisi de “2023 Türkiye Turizm Stratejisi” belg