Kanada, dünyanın en gelişmiş
ekonomilerinden biri, 2,2 trilyon US dolar GDP’ye sahip, en büyük ikinci ülke,
37 milyon nüfusu var. Bu denli gelişmiş bir ülkenin ziyaret ekonomisi de
haliyle gelişmiş oluyor. Bu durumu daha da geliştirmek için yeni Federal Turizm Büyüme
Stratejisi’ni ilan ettiler. (Bknz.https://ised-isde.canada.ca/site/canadian-tourism-sector/en/canada-365-welcoming-world-every-day-federal-tourism-growth-strategy)
Burada, dikkatimi çeken
konuları sizlerle paylaşacak, yorumlarımı yapacağım. Stratejinin detayı ve
yöntemi hakkındaki geniş bilgiye ise yukarıda paylaştığım linkten erişim
mümkün.
Canada 365: Welcoming the World. Every Day. Kanada Hükümeti yeni stratejisini, kapsayıcılık ve yılın her günü iletişim
üzerine inşa etmiş. Strateji tanıtımı için Başbakan’ın mesajı ise ülkenin
ziyaret ekonomisi hakkındaki konumlanması ve gelecek hedefleri hakkında önemli
ipuçlarını barındırıyor. Bir destinasyon olarak Kanada’yı çeşitlilik ve kapsayıcılık
değerleriyle açık ve iyimser olarak konumlandırmış. Hedef olarak ise daha fazla
yabancı ziyaretçinin ilgisini çekip Kanadalılara da ilham olmayı belirlemişler .
Bu strateji belgesi ile
turizm çalışanlarının yeteneklerini zenginleştireceklerini, konaklama
hizmetlerini geliştireceklerini, daha iyi altyapı hizmetleri için yatırımları
artıracaklarını ve gelecek nesiller için çevreyi koruma taahhüdünü garanti
edeceklerini beyan ediyorlar.
Stratejinin oluşumunda
önem verdikleri yöntem ise her kesimden insanın görüşlerini almaları ve iş
birliği olarak vurgulanıyor.
“Sosyal varlıklar olarak, toplum
olabilmek ve insanlık değerlerini paylaşan herkesle buluşabilmek için
birbirimizle bağlantılı olmaya ihtiyaç duyuyoruz. Ziyaret ekonomisi tam da
bunun için var: İnsanları bir araya getiriyor.”
Yeni strateji belgesi,
turizmi ekonomik büyümenin itici motor gücü olarak konumlandıran bir vizyona
sahip. Böylece uluslararası seviyede de Kanada’nın konumunu güçlendirmeyi amaç
ediniyorlar.
Pandemi öncesi turizmin
toplam GDP’ye katkısı 43,5 milyar US dolar iken 2022’de büyük oranda geri dönüş
sağlanarak 38 milyar US dolar düzeyine ulaşıldığı görülüyor. Yaratılan ekonomik
değer 94 milyar US dolar ve hizmet ihracatının da %13’ü turizm tarafından
sağlanıyor. WTTC’nin tahminlerine göre Kanada’nın turizm sektörünün ülke GDP’sine
katkısı 2033’te ikiye katlanacak. Bu önemli bir gelişmeyi vadediyor.
Stratejinin detaylı bir
yol haritası mevcut; ilkeler, politikalar, yatırımlar ve finans konuları açıkça
belirtilmiş.
Yazılarımda sürekli
üzerinde durduğum ve burada da karşıma çıkan konuyu ise tekrar belirtmekte
fayda var: Bakanlıklar arası koordinasyon.
Turizm, disiplinler arası
çalışmayı gerektiren, kapsayıcı, iş birliği ve yönetişimi içselleştirmiş bir
yaklaşımla geleceğini tasarlıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder