Ana içeriğe atla

BİR TURİZM STRATEJİ BELGESİNİN ANLATTIKLARI…


Kanada, dünyanın en gelişmiş ekonomilerinden biri, 2,2 trilyon US dolar GDP’ye sahip, en büyük ikinci ülke, 37 milyon nüfusu var. Bu denli gelişmiş bir ülkenin ziyaret ekonomisi de haliyle gelişmiş oluyor. Bu durumu daha da geliştirmek için yeni Federal Turizm Büyüme Stratejisi’ni ilan ettiler. (Bknz.https://ised-isde.canada.ca/site/canadian-tourism-sector/en/canada-365-welcoming-world-every-day-federal-tourism-growth-strategy)

Burada, dikkatimi çeken konuları sizlerle paylaşacak, yorumlarımı yapacağım. Stratejinin detayı ve yöntemi hakkındaki geniş bilgiye ise yukarıda paylaştığım linkten erişim mümkün.

Canada 365: Welcoming the World. Every Day.  Kanada Hükümeti yeni stratejisini, kapsayıcılık ve yılın her günü iletişim üzerine inşa etmiş. Strateji tanıtımı için Başbakan’ın mesajı ise ülkenin ziyaret ekonomisi hakkındaki konumlanması ve gelecek hedefleri hakkında önemli ipuçlarını barındırıyor. Bir destinasyon olarak Kanada’yı çeşitlilik ve kapsayıcılık değerleriyle açık ve iyimser olarak konumlandırmış. Hedef olarak ise daha fazla yabancı ziyaretçinin ilgisini çekip Kanadalılara da ilham olmayı belirlemişler .

Bu strateji belgesi ile turizm çalışanlarının yeteneklerini zenginleştireceklerini, konaklama hizmetlerini geliştireceklerini, daha iyi altyapı hizmetleri için yatırımları artıracaklarını ve gelecek nesiller için çevreyi koruma taahhüdünü garanti edeceklerini beyan ediyorlar.

Stratejinin oluşumunda önem verdikleri yöntem ise her kesimden insanın görüşlerini almaları ve iş birliği olarak vurgulanıyor.

“Sosyal varlıklar olarak, toplum olabilmek ve insanlık değerlerini paylaşan herkesle buluşabilmek için birbirimizle bağlantılı olmaya ihtiyaç duyuyoruz. Ziyaret ekonomisi tam da bunun için var: İnsanları bir araya getiriyor.”

Yeni strateji belgesi, turizmi ekonomik büyümenin itici motor gücü olarak konumlandıran bir vizyona sahip. Böylece uluslararası seviyede de Kanada’nın konumunu güçlendirmeyi amaç ediniyorlar.

Pandemi öncesi turizmin toplam GDP’ye katkısı 43,5 milyar US dolar iken 2022’de büyük oranda geri dönüş sağlanarak 38 milyar US dolar düzeyine ulaşıldığı görülüyor. Yaratılan ekonomik değer 94 milyar US dolar ve hizmet ihracatının da %13’ü turizm tarafından sağlanıyor. WTTC’nin tahminlerine göre Kanada’nın turizm sektörünün ülke GDP’sine katkısı 2033’te ikiye katlanacak. Bu önemli bir gelişmeyi vadediyor.

Stratejinin detaylı bir yol haritası mevcut; ilkeler, politikalar, yatırımlar ve finans konuları açıkça belirtilmiş.

Yazılarımda sürekli üzerinde durduğum ve burada da karşıma çıkan konuyu ise tekrar belirtmekte fayda var: Bakanlıklar arası koordinasyon.

Turizm, disiplinler arası çalışmayı gerektiren, kapsayıcı, iş birliği ve yönetişimi içselleştirmiş bir yaklaşımla geleceğini tasarlıyor.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Müzik Turizmi

Günümüzde gittikçe bireyselleşen kültür ve turizm faaliyetlerinin artık iç içe geçtiğini çok net görebiliyoruz. Kültür her alanıyla çok büyük bir içerik üreticisi konumundadır. Turizm sektörü ise bu içeriği –yaşam deneyimi- değerlendirmek ve insanlara sunmak için çalışma alanını sürekli genişletme ihtiyacı içinde olup insan hayatı ve istekleri de bu iş birliğini zorunlu kılmaktadır. İşte bu alanlardan bir tanesi de müzik’tir. Müzik ve turizm artık çok sık birlikte anılmakta ve bu iki alanın insan hayatına sunduğu yaşam kalitesi, birlikte üretimleri ve fırsatları da değerlendirmek gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Müzik yeni gastronomi’dir. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü), Sound Diplomacy ve ProColombia işbirliğinde 2018 yılında hazırlanan ve WTM London 2018’de de sunuşu yapılan raporun çarpıcı bölümlerini aktarmak faydalı olacaktır, nitekim ülkemiz için de hem turizm sektörünü hem müzik sektörünü yakından ilgilendiren bu konu ile ilgili bir strateji gelişti...

Asıl Şimdi Güvenli Turizm Koridorları!..

  Malum, Koronavirüs yaklaşık bir yıldır hayatımızda. Geçtiğimiz yıl burada salgının turizme etkileri ile ilgili birçok yazıda yorumlar yapmış, hatta projeler sunmuştum. Turizm sektörü ile ilgili herkesin de benzer çabaları oldu. Bahsettiğim projelerden biri de geçtiğimiz Nisan ayında düşündüğüm ve Ağustos’ta bu platformda yazdığım “Güvenli Turizm Koridorları” ile ilgili (Pier to Pier Project for Safe Tourism) idi. O zamanlar birçok ülke benzer projeler geliştirdi ve uyguladı. Kimi nispeten başarılı oldu, kimi de başlamadan bitti. Ancak böyle projeler geliştirirken ülkelerin özgün durumlarını mutlaka göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bizim de kendi kurallarına göre işleyen bir turizm endüstrimiz var. Birkaç destinasyona yoğunlaşmış dar alanda yüksek turist rakamlarına dayalı bir sektörel yapıya sahibiz. Salgın şartlarında turizm faaliyetlerini sürdürürken bu yapının bazı avantajlarını da yaşadık. Örneğin geçtiğimiz yaz 4 destinasyonumuzun turist trafiğine açılabilmesi otellerimiz...

COĞRAFİ İŞARETLER VE YÖRE (Farklı bir hikaye)

  (Fransa Bisiklet Turundan-2024) ...Ülkemizde coğrafi işaret sistemini incelemek ve eksikleri ortaya koymak çok önemlidir çünkü tadın yansıması olan yöre kavramını içselleştirmemize coğrafi işaretler aracı olacaktır. Cİ sistemini bir sacayağı olarak simgeleştirdiğimizde tescil, yönetişim ve denetim unsurlarının gereğinin eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi gerçeği ile karşı karşıya olduğumuzu görürüz...  Yöre kavramı Bu yazıda Türkiye’de son yıllarda oldukça popüler hale gelen coğrafi işaretler ve buna bağlı olarak yöre kavramının ne ifade ettiği kültürel bağlamında değerlendirilerek temsil ve iletişim aracı olarak yer, insan ve ürün ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yöre tanımı TDK’da şöyledir: Bir bölgenin belli bir yer ve çevresini kapsayan sınırlı bölümü; havali, mahal, civar. Bir değerlendirmeye göre yöre, kendine mahsus alametleri bulunan bir bölgeciktir. Böyle bir coğrafi yöre, geçmişte olmuş ve bugün olmakta bulunan olaylar ve objelerin bileşmesidir...