Turistler için bir
destinasyonun cazip hale gelmesi pek çok faktörün etkin olmasına bağlıdır.
Aktiviteler, sosyal ve kültürel yapı, gastronomi, alışveriş, ulaşım, iletişim,
alt yapı, misafirperverlik, turistik ürünler, fiyat vb. pek çok etken
sıralayabiliriz. Kotler’e göre tüketicilerin satın alma süreci sosyal,
kültürel, kişisel ve psikolojik faktörlerden etkilenir. Buna benzer daha pek
çok akademik çalışmanın ortaya koyduğu tüketici karar süreçlerinden
bahsedilebilir. Bunlardan biri de geçmiş deneyimlere ait anılar ve dışsal etkenlerdir.
Bu dış etkenlerden biri olarak Michelin Rehberi'nin turist kararlarına etkisi
de araştırılan konular arasında yer almaktadır.
Bilindiği gibi gastronomi
ile seyahat arasında çok önemli bir ilişki vardır, ayrıca yaşam
kalitesini doğrudan etkileyen ve insanların anılarında yer edinen olumlu
gastronomi deneyimleri pek çok unsurun etkisi altındadır. Günün sonunda her
destinasyon doğru tanımladıkları gastronomi değerini bir stratejinin eşliğinde
geliştirmeyi amaçlamalıdır. Öncelikle gastronomiye odaklanıp bir gastronomi
destinasyonu olmanın stratejisi süreç içinde değer zincirinde yer alan tüm
paydaşların işbirliği ile hayata geçer (https://irfanonal.blogspot.com/2021/11/her-yer-bir-gastronomi-destinasyonu.html). Böyle bir destinasyon hakkında
oluşan bilgi ve deneyimlerin günün koşullarında iletişim araçlarıyla ilgilisine
ulaşması öncelikle konu olmuştur. Yani, gastronomi gezginlerine ulaşacak iletişimi
açık tutmalıyız. Sosyal medya bu iletişimin merkezinde yer alıyor. Seyahat
severlerin görüşleri, doğru ve güvenilir bilgi kaynakları gastronomi
destinasyonun tanıtımı ve bilinirliğini artırma konusunda etkili olmaktadır.
Dolayısıyla Michelin Rehberi gibi değerlendirme ve marka platformları ile işbirliğine
giderken de günümüzün gerçeklerini göz ardı edemeyiz. Kullanıcı deneyimini yayan ve "word of mouth" tabiriyle nitelenen durum belki de en güçlü tanıtım ve iletişim enstrümanı olmaktadır. Bütün bunları göz önünde tutarak gastronomi ile ilgili asıl değerin toprak, geleneksel bilgi, yenilik ve adanmışlık terimlerinin gereğini yerine getirerek insanların anılarında yer edecek deneyimler yaşamasını garanti etmektir (https://irfanonal.blogspot.com/2022/07/bir-film-bir-makale-ask-tarifi.html). Ayrıca ülkemizden listeye
giren destinasyon ve şeflerin uzun vadeli bir yönetim ve iletişim stratejisinin merkezinde
değerlendirilmeleri gerektiğini de unutmamalıyız.
Yorumlar
Yorum Gönder