Destinasyonların havayolu
bağlantıları turizm sektörü için önemli role sahip. Turistlerin seyahat
tercihlerinde havayolu birinci konumda bulunuyor ( %55; 2016). Böyle olunca
destinasyonların bölgelerine hizmet eden havalimanı işletmeleri ile birlikte destinasyon
yönetimi stratejisi geliştirmeleri öncelik taşımaktadır. Destinasyonu merkez alan
veya transit yolcular için bekleme zamanını destinasyonda geçirmelerine
sağlayacak ürünler geliştirmek o destinasyonun ve havalimanı işletmesinin birlikte ve başarılı çalışmalarına bağlıdır.
Bu konuda öne çıkan bası
hususlar şunlar olabilir:
-Destinasyon için
havalimanının bir havayolu şirketince “merkez” olarak konumlandırılması, bunun
için gerekli cazibenin oluşturulması.
-Destinasyonun
markalaşmasına yardımcı olacak ürünlerin çekiciliğinin oluşturulması ve konumlandırma
için gereken stratejinin hazırlanması ve uygulanması.
-Hizmetlerin ve
destinasyonun iyi yönetilmesini sürekli hale getirecek paydaşlar arası güçlü
işbirliğinin kurumsallaşması.
Destinasyon ve
havalimanı işletmesinin birlikte oluşturacakları stratejiyi sürdürülebilir kılacak koordinasyonu oluşturması akıllara destinasyon yönetimini getirmektedir.
Bu konuya ilişkin olarak
ülkemizde havalimanı işletmelerimizin hizmet ettikleri destinasyonları düşündüğümüzde göze çarpan bir durum ise; bazı havalimanlarımızın kapasitelerinin altında hizmet
verdikleridir. Özellikle havalimanı işletmeleri ve şehir yönetimlerinin (kamu, sivil,
özel) yakın ve verimli bir işbirliği oluşturmaları, geniş yelpazeye yayılan
destinasyon yönetimi fonksiyonlarından birinin de havalimanı işletmeleri olması
gereğini göstermektedir.
Bu konuda yerel yönetimlere, ticaret odalarına ve turizm sektörü paydaşlarına önemli görevler düşüyor. Ayrıca havalimanı işletmelerinin de profesyonel pazarlama ve tanıtım ekiplerini yeni stratejilerle yeniden tasarlamaları faydalı olacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder